AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #41 Del Skrevet 2. januar 2023 Nye bygg er lydtette. De jeg kjenner som har flyttet fra hus til blokk, har flyttet inn i nye bygg. De koster såklart mange millioner, men til gjengjeld hører du ikke noe. Det er ikke leilighet, hus, rekkehus, eller borettslag eller sameie som er greia her. Det er BYGNINGEN, beliggenhet og pris. Anonymkode: d7168...e31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #42 Del Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nye bygg er lydtette. De jeg kjenner som har flyttet fra hus til blokk, har flyttet inn i nye bygg. De koster såklart mange millioner, men til gjengjeld hører du ikke noe. Det er ikke leilighet, hus, rekkehus, eller borettslag eller sameie som er greia her. Det er BYGNINGEN, beliggenhet og pris. Anonymkode: d7168...e31 Nei det er de ikke. Har nettopp bodd i nybygg, ei venninne bor i nybygg, og de er absolutt ikke lydtette. Bedre lydisolert enn blokk fra 50 tallet såklart, men ikke lydtette. Nye leiligheter i sentrale strøk koster også flere millioner, minst det samme som enebolig. Og det har ikke Ts råd til, som skrevet.. Anonymkode: 36bf2...1df 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #43 Del Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Aldri forstått meg på folk som søker og ønsker å bo i blokk/bygg med naboer. Jeg leide i høyblokk, mareritt. Jeg eier nå i et borettslag, i lavblokk med "bare" 4 etasjer og 10 enheter. Det er 9 for mange for min smak og jeg hater det som pesten. Er redd jeg aldri vil komme meg inn på eneboligmarkedet. Vurderer å ofre livet i byen og flytte litt utenfor byen neste gang. Går å venter på at leiligheten skal gå opp i verdi, noe som vil ta år 😭 Så jeg forstår deg og hvorfor du angrer. Naboer er den verste sorten mennesker som finnes. Det spiller ingen rolle om de bråker eller ikke. Bare det å se, høre og lukte dem (matlukt er provoserende irriterende!) er ille nok i seg selv. 😅 Anonymkode: 86ff2...1eb Dumt å vente på at leiligheten skal stige i verdi, da er jo eneboligene også enda dyrere og lenger unna rekkevidde, med mindre du går opp enormt i lønn eller arver. Så det nytter jo ikke! Du får heller nedbetale på lånet fortere eller investere i fond og aksjer og håpe på utbytte der. Folk as... Anonymkode: 913ab...022 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #44 Del Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nei det er de ikke. Har nettopp bodd i nybygg, ei venninne bor i nybygg, og de er absolutt ikke lydtette. Bedre lydisolert enn blokk fra 50 tallet såklart, men ikke lydtette. Nye leiligheter i sentrale strøk koster også flere millioner, minst det samme som enebolig. Og det har ikke Ts råd til, som skrevet.. Anonymkode: 36bf2...1df Jeg bor i et leilighetsbygg som er 15 år gammelt, hører ingenting til noen av naboene, Så her er det lydtett, men det koster en del, sånne ting må man sjekke FØR flytting. Anonymkode: 68630...b1c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #45 Del Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg bor i et leilighetsbygg som er 15 år gammelt, hører ingenting til noen av naboene, Så her er det lydtett, men det koster en del, sånne ting må man sjekke FØR flytting. Anonymkode: 68630...b1c Man kan sjekke herfra til månen men det hjelper jo ikke om man ikke har råd til det... Anonymkode: 8f7dc...be3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #46 Del Skrevet 2. januar 2023 Bor i borettslag. Er så drita lei av orgasmene til naboen min. Anonymkode: 6abbb...faa 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #47 Del Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Man kan sjekke herfra til månen men det hjelper jo ikke om man ikke har råd til det... Anonymkode: 8f7dc...be3 Men gjør du ikke skikkelig undersøkelse før du flytter har du heller ingenting å kalge på. Anonymkode: 68630...b1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #48 Del Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg bor i et leilighetsbygg som er 15 år gammelt, hører ingenting til noen av naboene, Så her er det lydtett, men det koster en del, sånne ting må man sjekke FØR flytting. Anonymkode: 68630...b1c Hvordan sjekker man det mener du? Anonymkode: 913ab...022 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #49 Del Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg bor i et leilighetsbygg som er 15 år gammelt, hører ingenting til noen av naboene, Så her er det lydtett, men det koster en del, sånne ting må man sjekke FØR flytting. Anonymkode: 68630...b1c Det at man ikke hører naboer kan også bety at man har naboer som gir lite lyd fra seg. Jeg hører naboene under meg veldig godt, mens naboen vegg i vegg hører ikke naboen under seg i det hele tatt. Jeg bodde nettopp i et bygg fra 2016 med etasjeskillere i betong, og hørte naboene. Anonymkode: 36bf2...1df 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #50 Del Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Men gjør du ikke skikkelig undersøkelse før du flytter har du heller ingenting å kalge på. Anonymkode: 68630...b1c Man kan ikke sjekke hvor mye man hører av naboer på visning. Det eneste man kan sjekke, er hvordan bygget er oppført (betong, mur, etasjeskillere i tre osv), og når bygget er oppført (bedre lydisolering etter visse årstall). Men man kan ALDRI vite hvor mye lyd det faktisk vil være, for det er menneskene i leilighetene rundt som også vil avgjøre dette. Anonymkode: 36bf2...1df 4 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #51 Del Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg bor i et leilighetsbygg som er 15 år gammelt, hører ingenting til noen av naboene, Så her er det lydtett, men det koster en del, sånne ting må man sjekke FØR flytting. Anonymkode: 68630...b1c Hjelper ikke at man sjekker alt nøye på forhånd. Plutselig har man en kjederøyker rett under seg (kan ikke lufte uten røyk inn i egen leilighet), og i etasjen over flytter det inn en småbarnsfamilie. Småbarna elsker å stå opp kl 6 for å bygge med klosser - som hele tiden ramler i gulvet og vekker deg... Litt senere flytter det inn en litt sliten 30-40-åring som røyker ulovlige ting og innimellom enten banker eller krangler høylydt med stadig nye kjærester/samboere/rusavhengige. I en blokk kan man lett få sånne naboer - selv om man sjekker ekstremt nøye før man kjøper. Fordi folk selger/flytter av og til. Anonymkode: 09229...e28 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #52 Del Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Er så lei , solgte min enebolig fordi jeg trodde jeg ville bo enkelt. Angrer så, for nå kommer jeg meg ikke inn i en enebolig mer. Er for dyrt. Nå er jeg tvunget til å bo i borettslagleilighet og har aldri privatliv. Det suger. Flere meg med som har gjort denne feilen? Anonymkode: 52800...84a Det var nok en god tanke bak salget. Problemet er at tanken ikke var særlig gjennomtenkt. Du burde ha tenkt på hvordan du vil bo. Ikke bare i leilighet, men hvor. Kjenner noen eldre par som solgte enebolig og flyttet i blokk, men da nyere blokk med andre eldre par som naboer. Det er rolig og de trives. Prøv å selge leiligheten og kjøp deg leilighet et sted hvor det er flere eldre som bor og man har mer ro og privatliv. Anonymkode: b5dec...c71 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #53 Del Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Man kan ikke sjekke hvor mye man hører av naboer på visning. Det eneste man kan sjekke, er hvordan bygget er oppført (betong, mur, etasjeskillere i tre osv), og når bygget er oppført (bedre lydisolering etter visse årstall). Men man kan ALDRI vite hvor mye lyd det faktisk vil være, for det er menneskene i leilighetene rundt som også vil avgjøre dette. Anonymkode: 36bf2...1df Er man opptatt av lyder/hvor lytt det er gjør man mer undersøkelser: prøver å få vite mest mulig på visning- spør selger osv, hører med noen som bo der (ringer på til naboer hvis man ikke kjenner noen, går for mest mulig yttervegger og nyest mulig bygg. Har selv gjort alle tingene. Anonymkode: 06a5b...5ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #54 Del Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå er ikke jeg TS, men det er ikke særlig ok å måtte bruke ørepropper for å få hvile i sitt eget hjem. Det er for det første ubehagelig over tid, og det tar bare vekk litt lyd (sov i ro tar ikke mekaniske lyder). Jeg hører naboene godt når de dundrer opp trappene og slenge i dører selv med ørepropper. Anonymkode: 36bf2...1df Jeg får kjøkkenet til naboen rett i soverommet, så må bruke ørepropper. De liker å bruke kjøkkenet rundt midnatt hver dag. Vil flytte så snart som mulig. Anonymkode: 099e8...53e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #55 Del Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Enebolig er fint hvis du tar høyde for ansvaret og kostnadene knyttet til vedlikehold, ellers styr unna. Anonymkode: 28375...e9e Enebolig er fint på alle måter, slippe bråk og slitsomme naboer. Selv om jeg visste det fra før har det blitt enda klarere av å lese på KG ; aldri flytt i rekkehus, blokk eller hus der andre familier bor. Ser ikke en eneste fordel. Anonymkode: 4476c...0b6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #56 Del Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei det er de ikke. Har nettopp bodd i nybygg, ei venninne bor i nybygg, og de er absolutt ikke lydtette. Bedre lydisolert enn blokk fra 50 tallet såklart, men ikke lydtette. Nye leiligheter i sentrale strøk koster også flere millioner, minst det samme som enebolig. Og det har ikke Ts råd til, som skrevet.. Anonymkode: 36bf2...1df Du får det du betaler for. TS problem er penger, ikke selve bygningen. Anonymkode: d7168...e31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #57 Del Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det var nok en god tanke bak salget. Problemet er at tanken ikke var særlig gjennomtenkt. Du burde ha tenkt på hvordan du vil bo. Ikke bare i leilighet, men hvor. Kjenner noen eldre par som solgte enebolig og flyttet i blokk, men da nyere blokk med andre eldre par som naboer. Det er rolig og de trives. Prøv å selge leiligheten og kjøp deg leilighet et sted hvor det er flere eldre som bor og man har mer ro og privatliv. Anonymkode: b5dec...c71 Men herregud da. Igjen, det at naboene er roligere og i en viss aldersgruppe når man flytter inn, er ikke dermed sagt at det vil være sånn 6 mnd senere. Man kan ALDRI vite om naboen over eller under vil flytte, og hva slags folk som vil flytte inn. Har forøvrig hatt gamle mennesker som naboer som har holdt meg våken fordi de har romstert møbler kl 5 om morgenen. Anonymkode: 36bf2...1df 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #58 Del Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du får det du betaler for. TS problem er penger, ikke selve bygningen. Anonymkode: d7168...e31 Altså, et nybygg er et nybygg, og prisen vil variere avhengig av geografi. Du får ikke et bedre isolert nybygg fra 2018 hvis du betaler 4 mill i Skien eller til 8 mill i Bergen. Byggforskriftene og lydisoleringen er det samme. Anonymkode: 36bf2...1df 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 2. januar 2023 #59 Del Skrevet 2. januar 2023 mjau87 skrev (19 timer siden): Jeg bor i ett borettslag og har bodd her i 3 år, aldri hørt noe av naboene og vi har leilighet midt i blokken🙈 Så er nok forskjellig fra borettslag til borettslag 🙂 Det har nok mye og si på naboene, og ikke minst hvor godt det er støyisolert. Tror det har mest å si i forhold til hvor mye støy det er. Det som nok irriterer mer i mangt et borettslag er reglene og den lokale Narvestad for å si det slik. Har selv bodd i borettslag hele mitt liv og aldri hatt problemer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #60 Del Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Tusen takk ❤️ De sitter på plenen rett utfor vinduene mine, så jeg føler jeg ikke får privatliv. De bråker ikke på nettene, likevel savner jeg huset mitt og privatlivet mitt der. Stakkars deg, jeg får heller ikke hus slik som prisene er nå. Har kjøpt og solgt leilighet i to borettslag allerede, men trives ikke i borettslag, men hva kan man gjøre når man ikke har råd til enebolig. Nå vet jeg i alle fall at det ikke er et spesifikk borettslag jeg ikke trives i , men at det er generelt at jeg ikke får ha egen plen, egen sted utfor mitt eget hjem i ro og mak, Anonymkode: 52800...84a Men det finnes jo alternativ mellom borettslags leilighet og enebolig? Rekkehus? Vertikaldelt tomannsbolig? Da vil du få egen hage. For egen del, så fant jeg roen i en leilighet med ekstra stor veranda. Har god plass til krukker og kasser, og skapt min egen oase. Savner ikke hage mer Denne leiligheten er i en fjellside, sånn terrasseleilighet. Så alle enheter er forskjøvet i forhold til hverandre. Null innsyn! Egen inngang, og ser bare av og til ene naboen som er nærmest på samme ‘trinn’. Vinterstid brøytes det helt fram til dørterskelen min på yttersiden. Anonymkode: 483ba...46c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå