AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #1 Del Skrevet 1. januar 2023 Er så lei , solgte min enebolig fordi jeg trodde jeg ville bo enkelt. Angrer så, for nå kommer jeg meg ikke inn i en enebolig mer. Er for dyrt. Nå er jeg tvunget til å bo i borettslagleilighet og har aldri privatliv. Det suger. Flere meg med som har gjort denne feilen? Anonymkode: 52800...84a 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 1. januar 2023 #2 Del Skrevet 1. januar 2023 Jeg har en venninne som gjorde den feilen. Hun tenkte at det ville bli en befrielse å slippe vedlikehold og hagestell. Hun er uføretrygdet. Nå savner hun ro og stillhet, og føler at hun har folk rundt seg over alt og til alle døgnets tider. Å gå fra enebolig til leilighet er en stor beslutning som jeg tror man bør bruke god tid på. Selv satser jeg på å leie hjelp til hus og hage når den dagen kommer at jeg ikke klarer med alt selv. 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #3 Del Skrevet 1. januar 2023 Amossa skrev (3 minutter siden): Jeg har en venninne som gjorde den feilen. Hun tenkte at det ville bli en befrielse å slippe vedlikehold og hagestell. Hun er uføretrygdet. Nå savner hun ro og stillhet, og føler at hun har folk rundt seg over alt og til alle døgnets tider. Å gå fra enebolig til leilighet er en stor beslutning som jeg tror man bør bruke god tid på. Selv satser jeg på å leie hjelp til hus og hage når den dagen kommer at jeg ikke klarer med alt selv. Angrer sånn på avgjørelsen, tenkte det samme som din venninne og nå er det for seint. Skal jeg ha enebolig nå må jeg ut på bygda der det ikke går buss eller noe. Jeg har ikke førerkortet selv og er avhengig av å bo sentralt for å handle og behandlinger jeg går på. Nå skulle jeg gitt mye for å få en enebolig igjen. Anonymkode: 52800...84a 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #4 Del Skrevet 1. januar 2023 Jeg har også gjort den feilen, og nå har jeg kjøpt meg enebolig igjen, mindre og billigere og eldre enn den jeg hadde før. Får nå fiksa den opp over tid, og så har jeg skjønt jeg aldri skal bo i borettslag igjen, og det hadde jeg ikke forstått uten den kostbare tabben der. Anonymkode: 11f55...7f5 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #5 Del Skrevet 1. januar 2023 Her bor jeg i rekkehus,og det er faktisk helt stille her. Jeg hører ikke noe overhodet til naboene. Så det blir nok lenge til jeg flytter i leilighet igjen, At det er stille og rolig er faktisk ganske viktig. Men hadde jeg drømt om enebolig hadde det måtte blitt på bygda. Anonymkode: 5cc67...bd9 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #6 Del Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Jeg har også gjort den feilen, og nå har jeg kjøpt meg enebolig igjen, mindre og billigere og eldre enn den jeg hadde før. Får nå fiksa den opp over tid, og så har jeg skjønt jeg aldri skal bo i borettslag igjen, og det hadde jeg ikke forstått uten den kostbare tabben der. Anonymkode: 11f55...7f5 Det er drømmen min også, får vel kjøpe en med dårlig standard for så å pusse opp litt etter litt. Men de er så dyre her jeg bor nå at tviler for at jeg får råd Anonymkode: 52800...84a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 1. januar 2023 #7 Del Skrevet 1. januar 2023 (endret) Takk for at du deler dette. Jeg har vurdert i flere år å selge huset mitt og flytte til leilighet. Jeg bare gruer meg til evt naboer som bråker til alle døgnets timer. Endret 14. januar 2023 av Eva-Lena 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #8 Del Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er drømmen min også, får vel kjøpe en med dårlig standard for så å pusse opp litt etter litt. Men de er så dyre her jeg bor nå at tviler for at jeg får råd Anonymkode: 52800...84a Masse lykke til, håper det ordner seg for deg💗. Prisene faller vel litt nå framover, så det kommer kanskje en mulighet? Anonymkode: 11f55...7f5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #9 Del Skrevet 1. januar 2023 Hva har borettslag med dette å gjøre egentlig? Det finnes massevis av selveide leiligheter og rekkehus som ikke er knyttet til noe sameie eller borettslag, og det finnes eneboliger som er del av borettslag. Vi har forøvrig bodd i både leilighet og rekkehus i borettslag som har vært stille og rolig, og uten at vi har noe kontakt med naboene. Vil du virkelig være i fred for deg selv er eneboliger og småbruk ute på landet rimelig. Du må kanskje se litt lenger ut og satse på jobb med hjemmekontor, men det er mulig! Anonymkode: 5e95e...ad0 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #10 Del Skrevet 1. januar 2023 Jeg vet ikke om jeg bare har vært heldige med naboer eller vegger opp igjennom, men eneste gangen jeg har slitt med bråkete naboer har vært da jeg bodde i eller ved siden av studenthus. Hører aldri noe til naboene vegg i vegg de siste stedene jeg har bodd. Kjøper man leilighet/rekkehus i et stille boligstrøk pleier det da å være rolig uansett. Kanskje du bare skal se etter ny leilighet i et roligere strøk?. Anonymkode: 5e95e...ad0 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #11 Del Skrevet 1. januar 2023 Enebolig er fint hvis du tar høyde for ansvaret og kostnadene knyttet til vedlikehold, ellers styr unna. Anonymkode: 28375...e9e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau87 Skrevet 1. januar 2023 #12 Del Skrevet 1. januar 2023 (endret) Jeg bor i ett borettslag og har bodd her i 3 år, aldri hørt noe av naboene og vi har leilighet midt i blokken🙈 Så er nok forskjellig fra borettslag til borettslag 🙂 Endret 1. januar 2023 av mjau87 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #13 Del Skrevet 1. januar 2023 Jeg bor i sameie og må bruke gangen som soverom pga støy om nettene😏Er dessverre både fattig og syk, så kan ikke ha hus. Anonymkode: 28020...5d7 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #14 Del Skrevet 1. januar 2023 Gått fra enebolig til leilighet i blokk angrer ikke ett sekund. Anonymkode: f0462...16b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #15 Del Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Masse lykke til, håper det ordner seg for deg💗. Prisene faller vel litt nå framover, så det kommer kanskje en mulighet? Anonymkode: 11f55...7f5 Tusen takk ❤️ AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg vet ikke om jeg bare har vært heldige med naboer eller vegger opp igjennom, men eneste gangen jeg har slitt med bråkete naboer har vært da jeg bodde i eller ved siden av studenthus. Hører aldri noe til naboene vegg i vegg de siste stedene jeg har bodd. Kjøper man leilighet/rekkehus i et stille boligstrøk pleier det da å være rolig uansett. Kanskje du bare skal se etter ny leilighet i et roligere strøk?. Anonymkode: 5e95e...ad0 De sitter på plenen rett utfor vinduene mine, så jeg føler jeg ikke får privatliv. De bråker ikke på nettene, likevel savner jeg huset mitt og privatlivet mitt der. AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg bor i sameie og må bruke gangen som soverom pga støy om nettene😏Er dessverre både fattig og syk, så kan ikke ha hus. Anonymkode: 28020...5d7 Stakkars deg, jeg får heller ikke hus slik som prisene er nå. Har kjøpt og solgt leilighet i to borettslag allerede, men trives ikke i borettslag, men hva kan man gjøre når man ikke har råd til enebolig. Nå vet jeg i alle fall at det ikke er et spesifikk borettslag jeg ikke trives i , men at det er generelt at jeg ikke får ha egen plen, egen sted utfor mitt eget hjem i ro og mak, Anonymkode: 52800...84a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #16 Del Skrevet 1. januar 2023 Aldri forstått meg på folk som søker og ønsker å bo i blokk/bygg med naboer. Jeg leide i høyblokk, mareritt. Jeg eier nå i et borettslag, i lavblokk med "bare" 4 etasjer og 10 enheter. Det er 9 for mange for min smak og jeg hater det som pesten. Er redd jeg aldri vil komme meg inn på eneboligmarkedet. Vurderer å ofre livet i byen og flytte litt utenfor byen neste gang. Går å venter på at leiligheten skal gå opp i verdi, noe som vil ta år 😭 Så jeg forstår deg og hvorfor du angrer. Naboer er den verste sorten mennesker som finnes. Det spiller ingen rolle om de bråker eller ikke. Bare det å se, høre og lukte dem (matlukt er provoserende irriterende!) er ille nok i seg selv. 😅 Anonymkode: 86ff2...1eb 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #17 Del Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Aldri forstått meg på folk som søker og ønsker å bo i blokk/bygg med naboer. Jeg leide i høyblokk, mareritt. Jeg eier nå i et borettslag, i lavblokk med "bare" 4 etasjer og 10 enheter. Det er 9 for mange for min smak og jeg hater det som pesten. Er redd jeg aldri vil komme meg inn på eneboligmarkedet. Vurderer å ofre livet i byen og flytte litt utenfor byen neste gang. Går å venter på at leiligheten skal gå opp i verdi, noe som vil ta år 😭 Så jeg forstår deg og hvorfor du angrer. Naboer er den verste sorten mennesker som finnes. Det spiller ingen rolle om de bråker eller ikke. Bare det å se, høre og lukte dem (matlukt er provoserende irriterende!) er ille nok i seg selv. 😅 Anonymkode: 86ff2...1eb Enig! Det strider helt i mot min natur å bo tett i tett med fremmede mennesker! Uansett om de er ok. Teller ned årene til ungene forlater redet, da skal jeg ha enebolig på landet. Eller i hvert fall langt nok unna naboer til å se, høre eller lukte de 😂 Anonymkode: 12e20...6ff 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #18 Del Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Enig! Det strider helt i mot min natur å bo tett i tett med fremmede mennesker! Uansett om de er ok. Teller ned årene til ungene forlater redet, da skal jeg ha enebolig på landet. Eller i hvert fall langt nok unna naboer til å se, høre eller lukte de 😂 Anonymkode: 12e20...6ff Du er heldig som bor i et så langstrakt land som Norge med lav befolkningstetthet. Det finnes nok flere aktuelle eneboliger som er langt nok unna naboer på bygda. Men da må du ha bil. Anonymkode: 5cc67...bd9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #19 Del Skrevet 2. januar 2023 Har stikk motsatt erfaring faktisk. Kjøpte enebolig for 10 år siden og angret med en gang. Bor i dag i 24. etasje i et moderne bygg med fantastisk utsikt og alle fasiliteter, og jeg elsker det. Siden det er et moderne bygg er det like stille som om jeg hadde bodd milevis fra nærmeste nabo. Høyt oppe så det er så godt som ingen gatestøy heller. Kommer aldri, aldri, aldri til å kjøpe hus igjen. Anonymkode: 4b448...0fa 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husflue Skrevet 2. januar 2023 #20 Del Skrevet 2. januar 2023 Så kjipt du har havnet er sted du ikke trives. Alle leiligheter eller borettslag er ikke bråkete. Jeg har bodd i 3 leiligheter og bare 1 var dårlig lydisolert. Sistnevnte var et ganske nytt bygg ironisk nok. En endeleilighet og planløsning slik at feks ikke soverom vender mot gang eller stue til naboen hjelper. Nå er det vel ikke tapt hvis du ombestemmer deg? Selv om det er mas å flytte skal du ikke mistrives i eget hjem. Det finnes jo bomuligheter rundt 20 min fra byene med flere mulighet med offentlig transport. Du vil kanskje bo på et spesielt sted? Et hus er sinnsykt mye penger og jobb selv om man «kan» ha frihet til et privatliv. Ikke alltid hvis man har en bråkete leieboer eller være uheldig med en nabo som feks har verksted i garasjen å holder på døgnet rundt.. 😅 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå