Era Vulgaris Skrevet 12. januar 2023 #241 Del Skrevet 12. januar 2023 *blueberry* skrev (21 minutter siden): Jeg tror verden hadde vært bedre uten influencere, sosiale medier og reality-tv/ deltakere. Mange er så opptatt av andres liv at de glemmer å leve sitt eget (ikke myntet på kritikere på KG, men en observasjon fra eget liv). Jeg har levd så lenge at jeg husker en tilværelse uten internett, smarttelefoner og sosiale medier, og jeg må bare si at jeg er veldig glad for at jeg ikke er ung i dag. Vi ble så klart påvirket av ytre faktorer da jeg var ung også, men ikke på langt nær slik det er i dag. Vi så opp til popstjerner, skuespillere og idrettsstjerner som vi så på tv eller leste om i blader. Ja, det var utseendepress og veldig fokus på merkeklær, men i mye mindre skala enn nå. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 12. januar 2023 #242 Del Skrevet 12. januar 2023 Era Vulgaris skrev (2 minutter siden): Jeg har levd så lenge at jeg husker en tilværelse uten internett, smarttelefoner og sosiale medier, og jeg må bare si at jeg er veldig glad for at jeg ikke er ung i dag. Vi ble så klart påvirket av ytre faktorer da jeg var ung også, men ikke på langt nær slik det er i dag. Vi så opp til popstjerner, skuespillere og idrettsstjerner som vi så på tv eller leste om i blader. Ja, det var utseendepress og veldig fokus på merkeklær, men i mye mindre skala enn nå. Jeg også, eller jeg var eldre tenåring da SoMe begynte å ta over og mine foreldre var veldig restriktive til min tilgang til internett/ skjerm. Det er synd dagens unge ikke får den muligheten. Jeg slapp å få med mobberne hjem i lommen, kjendiser vi leste om i blader påvirket oss ikke på samme måte og vi hadde mindre skjermtid. Jeg er helt sikker på at så mye skjermtid folk flest har i dag er skadelig, men faen så vanskelig det er å slutte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solerin Skrevet 13. januar 2023 #243 Del Skrevet 13. januar 2023 Enten vi liker det eller ei så har ulike sosiale medier kommet for å bli på godt og vondt. Min generasjon ble påvirket av våre forbilder vi også, men våre forbilder og idoler slapp å få hat og mobbing siden vi stort sett leste om dem i ukeblader eller så dem på TV. Jeg synes det virker som om noen på død og liv må følge en eller annen påvirker kun for å kritisere alt påvirkeren holder på med. De påvirkerne som virkelig er dårlige påvirkere har et samfunnsansvar, men gode påvirkere er fint å følge med på. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MortenMunkholm Skrevet 13. januar 2023 #244 Del Skrevet 13. januar 2023 (endret) Kall med kjedelig. Jeg følger NRK Nyheter. Det dekker det meste for min del. Pluss noen podkaster, da. Er jo ikke helt tørrpinn. Endret 13. januar 2023 av MortenMunkholm 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 13. januar 2023 #245 Del Skrevet 13. januar 2023 Solerin skrev (2 timer siden): Enten vi liker det eller ei så har ulike sosiale medier kommet for å bli på godt og vondt. Min generasjon ble påvirket av våre forbilder vi også, men våre forbilder og idoler slapp å få hat og mobbing siden vi stort sett leste om dem i ukeblader eller så dem på TV. Jeg synes det virker som om noen på død og liv må følge en eller annen påvirker kun for å kritisere alt påvirkeren holder på med. De påvirkerne som virkelig er dårlige påvirkere har et samfunnsansvar, men gode påvirkere er fint å følge med på. Som tidligere nevnt, man trenger ikke følge noen av de man måtte irritere seg over for å få med seg det de legger ut. Det er nok å ha en Instagram - eller snapkonto, så dukker de opp der. Noen ganger ser jeg på et innlegg/story av noen av «verstingene» for å kunne delta i debattene omkring influensere. De siste dagers hendelser viser at det er viktig å følge litt med, slik at det finnes motstemmer, og at bransjen faktisk må reguleres. Vi ser jo at utrolig mange influensere tråkker over grenser i måten de bruker sosiale medier på. At man skal kritiseres for å følge med noen man irriterer seg over, blir da for dumt. En uregulert influenserbransje kan vi ikke ha, det har vi virkelig sett de siste dagene. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå