Sharpa VinterBerg Skrevet 5. januar 2023 #141 Del Skrevet 5. januar 2023 Sirisiri10 skrev (20 minutter siden): Veldig godt vi har influenserne som bidrar positivt. Har kun hørt om Skavlan, men skal sjekke ut de andre. Jeg har lagt min elsk på Inger i Dubai. Det er lite klær og mye trening, men føler hun ikke bidrar til noe press. Men masse humor, uten filter og redigering samt skjermer barna sine. Har hørt om Inger i Dubai, men kjenner ikke til henne. Dana Mercer synes jeg også er ok. Hun avslører mye av poseringene og filterbruket som mange influencere bruker for å endre størrelse på kroppen blant annet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharpa VinterBerg Skrevet 5. januar 2023 #142 Del Skrevet 5. januar 2023 Babushka skrev (30 minutter siden): Yummymummy slettet jeg når reklamerte for happyflops. Blir så irritert på alle som skal reklamere for samme. Jeg likte ikke den reklamen jeg heller, men synes hun kommer med mye annet som veier opp for den reklamen. Men skjønner at du ble irritert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pep Skrevet 5. januar 2023 #143 Del Skrevet 5. januar 2023 (endret) En ting jeg har nevnt flere ganger her,er barna til influencere. Mange er opptatt av at barn som blir eksponert i stor grad av blogger/influencerforeldre blir skadelidende av det. Det er jeg også enig i,men en ting man bør ha i bakhodet når man kritiserer,er at det man skriver også kommer opp om barna etterhvert feks googler mammas navn. Og det må du som skriver ta ansvar for. Nettvett gjelder for alle.... Endret 5. januar 2023 av pep 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reisejenta Skrevet 5. januar 2023 #144 Del Skrevet 5. januar 2023 pep skrev (2 minutter siden): En ting jeg har nevnt flere ganger her,er barna til influencere. Mange er opptatt av at barn som blir eksponert i stor grad av blogger/influencerforeldre blir skadelidende av det. Det er jeg også enig i,men en ting man bør ha i bakhodet når man kritiserer,er at det man skriver også kommer opp om barna etterhvert feks googler mammas navn. Og det må du som skriver ta ansvar for. Nettvett gjelder for alle.... Dette er jeg så enig i. Alle har et selvstendig og reelt ansvar for hva de skriver om andre på nett. Nytter ikke å skylde på noen andre. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 5. januar 2023 #145 Del Skrevet 5. januar 2023 pep skrev (9 minutter siden): En ting jeg har nevnt flere ganger her,er barna til influencere. Mange er opptatt av at barn som blir eksponert i stor grad av blogger/influencerforeldre blir skadelidende av det. Det er jeg også enig i,men en ting man bør ha i bakhodet når man kritiserer,er at det man skriver også kommer opp om barna etterhvert feks googler mammas navn. Og det må du som skriver ta ansvar for. Nettvett gjelder for alle.... Det er jeg så enig i. Sa det samme på cbe tråden. Fikk blant annet svar at det er influensere som har satt seg i den posisjonen. Ja, de har jo det, men man trenger jo ikke å gjøre ting verre fordet. Er ikke barnas skyld. Man har ansvar selv om man ikke er influenser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 5. januar 2023 #146 Del Skrevet 5. januar 2023 Misselue skrev (21 minutter siden): Har hørt om Inger i Dubai, men kjenner ikke til henne. Dana Mercer synes jeg også er ok. Hun avslører mye av poseringene og filterbruket som mange influencere bruker for å endre størrelse på kroppen blant annet. Sånne trenger flere av👍. Det setter søkelys på en side som er galt i influenser bransjen på en god og fornuftig måte 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babushka Skrevet 5. januar 2023 #147 Del Skrevet 5. januar 2023 pep skrev (12 minutter siden): En ting jeg har nevnt flere ganger her,er barna til influencere. Mange er opptatt av at barn som blir eksponert i stor grad av blogger/influencerforeldre blir skadelidende av det. Det er jeg også enig i,men en ting man bør ha i bakhodet når man kritiserer,er at det man skriver også kommer opp om barna etterhvert feks googler mammas navn. Og det må du som skriver ta ansvar for. Nettvett gjelder for alle.... Noen viser kun få enkeltbilder slik feks Camilla Pihl. Tviler på at hennes datter i stor grad blir skadelidende av de små glimtene hun viser. Kan også hende det gir fordeler alt etter hvilken vei hun velger i livet. Er vel ingen er inne som utleverer barna? de kan ikke stilles til ansvar for hva foreldrene har gjort. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 5. januar 2023 #148 Del Skrevet 5. januar 2023 Sirisiri10 skrev (2 minutter siden): Det er jeg så enig i. Sa det samme på cbe tråden. Fikk blant annet svar at det er influensere som har satt seg i den posisjonen. Ja, de har jo det, men man trenger jo ikke å gjøre ting verre fordet. Er ikke barnas skyld. Man har ansvar selv om man ikke er influenser. Hvorfor skrives det ikke kritikk av Skavlan og eksponering av barn, thinspo, bløffing og andre «triks i boka» for inntekt? Tenk over det. Det er faktisk bare å la være å bløffe, pushe polyester, utlevere unger, redigere bilder til en ugjenkjennelig persona osv. Enkelt. Bli voksen, fornuftig og etterrettelig, da kommer troverdigheten og kritikken dør ut. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 5. januar 2023 #149 Del Skrevet 5. januar 2023 Kollontaj skrev (Akkurat nå): Hvorfor skrives det ikke kritikk av Skavlan og eksponering av barn, thinspo, bløffing og andre «triks i boka» for inntekt? Tenk over det. Det er faktisk bare å la være å bløffe, pushe polyester, utlevere unger, redigere bilder til en ugjenkjennelig persona osv. Enkelt. Bli voksen, fornuftig og etterrettelig, da kommer troverdigheten og kritikken dør ut. Ikke misforstå meg, jeg er enig i det. Men det fratar ikke det ansvaret man har selv i slike tråder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 5. januar 2023 #150 Del Skrevet 5. januar 2023 Jeg skrev en gang at man kan vel tenke seg om før mang trykker send og lese over hva man skriver, at det er trossalt noens mor, datter, kjæreste (noe i den duren) Fikk til svar av kritikere, det kom aldri til å skje, vi levde ikke en slik verden (noe i den duren) Det er ille, når man ikke en gang vil tenke seg om over hva man skriver om noen. Ser det skrives at kritikerne ikke driver med brukerdebatt, noe som ikke stemmer i det hele tatt! Er ganske jevnt i SE tråden som stadig blir dratt opp her. Jeg er ikke redd for å si at jeg desverre bidrar der 🥴 men, jobber med saken, og jeg har sagt det med Specsavers, snappet opp av en kritiker...... Så er det sagt. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 5. januar 2023 #151 Del Skrevet 5. januar 2023 Sharp75! skrev (8 minutter siden): Jeg skrev en gang at man kan vel tenke seg om før mang trykker send og lese over hva man skriver, at det er trossalt noens mor, datter, kjæreste (noe i den duren) Fikk til svar av kritikere, det kom aldri til å skje, vi levde ikke en slik verden (noe i den duren) Det er ille, når man ikke en gang vil tenke seg om over hva man skriver om noen. Ser det skrives at kritikerne ikke driver med brukerdebatt, noe som ikke stemmer i det hele tatt! Er ganske jevnt i SE tråden som stadig blir dratt opp her. Jeg er ikke redd for å si at jeg desverre bidrar der 🥴 men, jobber med saken, og jeg har sagt det med Specsavers, snappet opp av en kritiker...... Så er det sagt. Jeg har nok ikke vært det beste eksempelet selv alltid, ikke nødvendigvis på rampelys, men andre steder. Husker ikke alt jeg har skrevet 🙈 Man blir jo engasjert, men ja, man burde stoppe opp å tenke litt over hva man skriver 😃 Jeg kan forstå til en viss grad engasjementet i trådene. Frustrasjon, irritasjon etc. Influenserne som selger en livsstil, som ikke klarer å leve opp til det selv engang. Hva slags budskap det gir, presset, perfeksjonisme etc. Det er trist, men jeg tror vi aldri blir kvitt det. Vi har jo mye av det samme i filmer, serier, klesbransjen, slankeindustrien etc etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pep Skrevet 5. januar 2023 #152 Del Skrevet 5. januar 2023 Babushka skrev (31 minutter siden): Noen viser kun få enkeltbilder slik feks Camilla Pihl. Tviler på at hennes datter i stor grad blir skadelidende av de små glimtene hun viser. Kan også hende det gir fordeler alt etter hvilken vei hun velger i livet. Er vel ingen er inne som utleverer barna? de kan ikke stilles til ansvar for hva foreldrene har gjort. Nei,foreldrene har ansvar for hva de legger ut,men du har ansvar for hva du skriver,alltid! 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 5. januar 2023 #153 Del Skrevet 5. januar 2023 Ingen av de de industriene du nevner, er basert på å selge et familieliv, enten det er falskt/staget eller ikke; det skal uansett illudere et vanlig familieliv. Det er ganske så spesielt, bare tenk på da du begynte på skolen, hvordan ville det være dersom alle hadde hatt muligheten til å lese om deg fra før du ble født? Tanken er skremmende. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babushka Skrevet 5. januar 2023 #154 Del Skrevet 5. januar 2023 pep skrev (2 minutter siden): Nei,foreldrene har ansvar for hva de legger ut,men du har ansvar for hva du skriver,alltid! Ja, jeg står inne for hva jeg skriver. Om jeg skriver at jeg synes Sophie Elise er et dårlig forbilde og direkte farlig for sine unge følgere så kan hennes fremtidige barn lese det. Det er realiteten og det må de tåle. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pautina Skrevet 5. januar 2023 #155 Del Skrevet 5. januar 2023 "Er det ikke deilig å ha noen å hate Føles det ikke godt å ha noen å hate Er det ikke herlig å slå dem flate Er det ikke deilig å ha noen å hate" raga rockers hadde skjønt det 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 5. januar 2023 #156 Del Skrevet 5. januar 2023 Bare sånn til informasjon; Man trenger ikke følge noen influensere for å få med seg hva de holder på med. De fleste har åpne profiler på alle plattformer. Jeg følger ingen, da jeg synes hele bransjen er gjennområtten . Og det er også grunnen til at jeg deltar i enkelte tråder på Rampelys. For å bidra litt til at andre kanskje kan få opp øynene for hvilken galskap de er med på å opprettholde ved å følge, benytte seg av rabattkoder, lenker og salg hos den enkelte influenser. Influensere er intet annet enn levende reklameplakater som selger sjela si, privatlivet, ungene sine og livet sitt for penger. Det er det mest unyttige som finnes, og bør være under en hver kritikk. Jeg blåser i om influensere blir lei seg av kritkk. De har selv valgt å dele alt om seg selv med bakgrunn i å tjene penger, og må ta konsekvensene av det. Er prisen for høy å betale, så får de finne seg en annen jobb. 6 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 5. januar 2023 #157 Del Skrevet 5. januar 2023 Babushka skrev (1 time siden): Ja hvorfor blokkerte du ikke henne for lenge siden da? Har ikke følgt henne, men var vel en diskusjon om at hun delte datteren mye og skrøt av egne materielle verdier og alt hun fikk til. Altså fuck janteloven kan også bli uspiselig obsternasig person🤷♀️ Fordi jeg tenker at slike som Benedicte Haugaard trenger at noen stiller disse spørsmålene. Å få fram at slik hun oppfører seg ikke er bra. Å ja, hun deler masse av datteren, spesielt når 3 åringen klår på puppa hennes. Å det ble en diskusjon når hun stengte datteren inne på en båt for å gå på fest. Ja, hun skryter av hva hun tjener, alt hun kan kjøpe seg. Usmakelig rett og slett. Jeg synes ikke dette er bra. Det er ikke noe godt forbilde for noen. Håper at flere kan få øya for hvordan hun er. Man kan ikke gi viktige råd om ting man ikke er utdannet i. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 5. januar 2023 #158 Del Skrevet 5. januar 2023 Era Vulgaris skrev (10 minutter siden): Bare sånn til informasjon; Man trenger ikke følge noen influensere for å få med seg hva de holder på med. De fleste har åpne profiler på alle plattformer. Jeg følger ingen, da jeg synes hele bransjen er gjennområtten . Og det er også grunnen til at jeg deltar i enkelte tråder på Rampelys. For å bidra litt til at andre kanskje kan få opp øynene for hvilken galskap de er med på å opprettholde ved å følge, benytte seg av rabattkoder, lenker og salg hos den enkelte influenser. Influensere er intet annet enn levende reklameplakater som selger sjela si, privatlivet, ungene sine og livet sitt for penger. Det er det mest unyttige som finnes, og bør være under en hver kritikk. Jeg blåser i om influensere blir lei seg av kritkk. De har selv valgt å dele alt om seg selv med bakgrunn i å tjene penger, og må ta konsekvensene av det. Er prisen for høy å betale, så får de finne seg en annen jobb. Det er ikke alle som er slik du beskriver, fitfocus og Jenny Skavlan er positive influensere. Finnes også hage, bake og andre nisje influensere som er veldig dyktige i jobben sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 5. januar 2023 #159 Del Skrevet 5. januar 2023 Lill skrev (12 minutter siden): Det er ikke alle som er slik du beskriver, fitfocus og Jenny Skavlan er positive influensere. Finnes også hage, bake og andre nisje influensere som er veldig dyktige i jobben sin. Det er jeg klar over. Forskjellen på de du nevner og de som får mest kritikk på Rampelys, er at de ikke pusher reklame og salg i særlig grad. I mine øyne kan man ikke sammenlikne Sophie Elise AS og Linda Stuhaug. Bare for å ta et eksempel. Ja, begge er influensere, men arbeidsmetodene deres er radikalt forskjellige, så jeg synes ikke de kan settes i samme bås. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 5. januar 2023 #160 Del Skrevet 5. januar 2023 Era Vulgaris skrev (1 time siden): Det er jeg klar over. Forskjellen på de du nevner og de som får mest kritikk på Rampelys, er at de ikke pusher reklame og salg i særlig grad. I mine øyne kan man ikke sammenlikne Sophie Elise AS og Linda Stuhaug. Bare for å ta et eksempel. Ja, begge er influensere, men arbeidsmetodene deres er radikalt forskjellige, så jeg synes ikke de kan settes i samme bås. Nei, men de er influensere de også. Arbeidsmetodene er forskjellige da de selger ulike varer/tjenester/tilbud. De pusher reklame for egne greier, men de skjuler ikke det bak venninne prat og «anbefalinger». I tillegg er de ryddige når det gjelder merking av reklame. Skulle vært flere av den typen influensere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå