Gå til innhold

Å følge noen som man kun blir irritert av

Japp

Anbefalte innlegg

Gjest Sirisiri10
Misselue skrev (1 time siden):

Det er veldig rart å lage en tråd for å kritisere de som er kritiske til influencere særlig når trådstarter er så aktiv selv. En må følge godt med på innlegg og brukere en ikke liker. Dobbeltmoralen her er bare helt utrolig 😅

Som de aller fleste her inne sier, de er selv kritiske til influenser bransjen og enkelte influensere. Noen ønsker å være deltagende i diskusjonen eller følge med for det er mye god og viktige innlegg, men at det skal være god takhøyde for ulike meninger og at kritikken er saklig. Det er ikke alltid tilfelle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sirisiri10 skrev (Akkurat nå):

Som de aller fleste her inne sier, de er selv kritiske til influenser bransjen og enkelte influensere. Noen ønsker å være deltagende i diskusjonen eller følge med for det er mye god og viktige innlegg, men at det skal være god takhøyde for ulike meninger og at kritikken er saklig. Det er ikke alltid tilfelle. 

Problemet er ofte at de som liksom har andre meninger, de fremfører ingen andre meninger, de går på brukerne, ofte på ufine måter. Egne argumenter FOR influencervirksomhet som andre kritiserer, er fraværende. Kom med meningene, da, uten å kalle andre for hetsere og mobbere. I tillegg mener jeg det er forkastelig å kritisere noen influencere og samtidig kritisere brukere i andre tråder for nøyaktig det samme man gjør selv. Det er kun støy. 

• Liker 9
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
Kollontaj skrev (Akkurat nå):

Problemet er ofte at de som liksom har andre meninger, de fremfører ingen andre meninger, de går på brukerne, ofte på ufine måter. Egne argumenter FOR influencervirksomhet som andre kritiserer, er fraværende. Kom med meningene, da, uten å kalle andre for hetsere og mobbere. I tillegg mener jeg det er forkastelig å kritisere noen influencere og samtidig kritisere brukere i andre tråder for nøyaktig det samme man gjør selv. Det er kun støy. 

Av det jeg har lest så er jeg ikke helt enig. 

Det er fortsatt ikke snakk om FOR influenser bransjen. Men nyanser, holde det saklig etc. De fleste er enige om f.eks barneeksponering. 

Jeg har kommet med meninger. Noen ganger får jeg gode svar tilbake andre ganger er det ikke måte på hva jeg er og ikke. 

Jeg skjønner at det blir støy når dette diskuteres, men er viktig og derfor diskuteres det her inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Sirisiri10 skrev (14 minutter siden):

Problemet er at noen ikke forstår dette. Og det brukes hersketeknikker som både er ufine og forutsigbare, noen ganger til det kjedsommelige. Og da blir det støy i tråden. Ellers enig med deg.

Endret av Lill :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tegn i tiden. Følge og forfølge. Bare se på woke og anti-woke, de hater hverandre, men er besatt av hverandre. Forsøker å utslette og korrigere hverandre og blåse opp hverandre i fiendebilder. Gir hverandre skylden for alt som er farlig eller det de mener gir dårlig eller skadelig effekt. Med internettets eget tempo går det unna. Det er ikke bra.

Endret av Lava Anne
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
Lava Anne skrev (6 minutter siden):

Tegn i tiden. Følge og forfølge. Bare se på woke og anti-woke, de hater hverandre, men er besatt av hverandre. Forsøker å utslette og korrigere hverandre og blåse opp hverandre i fiendebilder. Gir hverandre skylden for alt som er farlig eller det de mener gir dårlig eller skadelig effekt. Med internettets eget tempo går det unna. Det er ikke bra.

Jeg tror og håper ikke vi er der 😅 

Tror de fleste er enige om veldig mye, men selvsagt noen usaklige innlegg fra begge "sider" her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sirisiri10
Lill :) skrev (59 minutter siden):

Problemet er at noen ikke forstår dette. Og det brukes hersketeknikker som både er ufine og forutsigbare, noen ganger til det kjedsommelige. Og da blir det støy i tråden. Ellers enig med deg.

Ja, jeg vet ikke hvor mange ganger du og jeg med flere har gjentatte dette 😅 Det skaper mye støy ja når vi gjentatte ganger må forklare og likevel blir det vridd og vent på. 

Og når de som er delaktige i tråden med mye kritikk, dog mest saklig og gode innlegg, også påpeker det vi sier så er de andre enige og ingen motargumenter. Men gud forby at andre uten denne "statusen" påpeker det. 

Det blir litt barneskole/ungdomsskolen hvor de populære får mene det de vil. 

Endret av Sirisiri10
La til tekst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Sirisiri10 skrev (31 minutter siden):

Ja, jeg vet ikke hvor mange ganger du og jeg med flere har gjentatte dette 😅 Det skaper mye støy ja. 

Og når de som er delaktige i tråden med mye kritikk, dog mest saklig og gode innlegg, også påpeker det vi sier så er de andre enige og ingen motargumenter. Men gud forby at andre uten denne "statusen" påpeker det. 

Det blir litt barneskole/ungdomsskolen hvor de populære får mene det de vil. 

Det er ikke alle trådene på KG som har en slik modus, der skiller SE (S-Elise) seg positivt ut. Samme gjelder Kristin Gjeldsvik tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Lava Anne skrev (1 time siden):

Ja, det er en tydelig polarisering. For eller i mot. 

Endret av Lill :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (1 time siden):

Nei, denne tråden er et godt eksempel på at ulike meninger ikke blir akseptert.   

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (1 time siden):

Det stemmer. Gode argumenter, eller argumenter for hvorfor influencere er bra er fraværende. Brukerdebatt og hersketeknikker er ikke uvanlig. Denne tråden er laget for å rakke ned på kritikere som et stusselig motangrep da argumentene for hvorfor en spesiell navngitt påvirkere valg av metoder, lokkeduer uteblir. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Du bør gå til Specsavers» «Du er misunnelig» «hvem er du til å bestemme hva som er delbart» «du skal ikke bestemme hva som er greit» «herreguuud så trangsynte og vanskelige dere er» hentet fra: Saraaemilie på Instagram. 

Dette er bare noen av hersketeknikkene som blir slengt ut mot de som er kritiske. Ser dette ut som om det er aksept for ulike meninger rundt influencere og bedriften? Ikke et eneste saklig argument.

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Misselue skrev (25 minutter siden):

Det stemmer. Gode argumenter, eller argumenter for hvorfor influencere er bra er fraværende. Brukerdebatt og hersketeknikker er ikke uvanlig. Denne tråden er laget for å rakke ned på kritikere som et stusselig motangrep da argumentene for hvorfor en spesiell navngitt påvirkere valg av metoder, lokkeduer uteblir. 

Kan du utdype hvorfor denne tråden er laget for å rakke ned på kritikere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Juhu25
Misselue skrev (3 minutter siden):

«Du bør gå til Specsavers» «Du er misunnelig» «hvem er du til å bestemme hva som er delbart» «du skal ikke bestemme hva som er greit» «herreguuud så trangsynte og vanskelige dere er» hentet fra: Saraaemilie på Instagram. 

Dette er bare noen av hersketeknikkene som blir slengt ut mot de som er kritiske. Ser dette ut som om det er aksept for ulike meninger rundt influencere og bedriften? Ikke et eneste saklig argument.

👏👏 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juhu25
Lill :) skrev (1 minutt siden):

Kanskje en må spørre tråd starter om det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
Misselue skrev (4 minutter siden):

Nå har ikke jeg vært inne på sara sin tråd eller sett dette, men er det tilfelle er jeg enig i at ikke er greit. Desverre går det begge veier. Og den motsatte veien blir så voldsomt til tider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Kattedama
Juhu25 skrev (2 minutter siden):

Kanskje en må spørre tråd starter om det ?

Det er ikke trådstarter som skiver at denne tråden er opprettet for å rakke ned på kritikere? Ingenting i HI som omhandler dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Sirisiri10 skrev (Akkurat nå):

Nå har ikke jeg vært inne på sara sin tråd eller sett dette, men er det tilfelle er jeg enig i at ikke er greit. Desverre går det begge veier. Og den motsatte veien blir så voldsomt til tider. 

Ja, de er tross alt majoriteten. Eller røkla om du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (12 minutter siden):

Hovedinnlegget. Ts reklamerte for denne tråden i Saraaemilie på Instagram. Mye av det som skrives i hovedinnlegget er blitt brukt mot kritikere.

Endret av Misselue
  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juhu25
Lill :) skrev (2 minutter siden):

Det er ikke trådstarter som skiver at denne tråden er opprettet for å rakke ned på kritikere? Ingenting i HI som omhandler dette.

Ser du andre steder hvor trådstarter skriver så er det mye av det Misselua nevner her skrevet fra vedkommende . 

Se bare hovedinnlegg , og resten av tråden . 

Misselue skrev (12 minutter siden):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...