Gjest Juhu25 Skrevet 4. januar 2023 #81 Del Skrevet 4. januar 2023 Bibbi_ skrev (1 time siden): Og du blir irritert og frustrert over de som velger å bruke tiden sin på å være kritiske og stille spørsmål hva enkelte influensere deler, og velger å bruke din energi på de. 🤷♀️ Akkurat det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 4. januar 2023 #82 Del Skrevet 4. januar 2023 Jeg følger ingen blogg eller influenser i det hele tatt. Interesserer meg midt bak å lese hva de gjør hver dag PG hva de reklamerer for. Får mer enn nok av de fleste bare via media. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 4. januar 2023 #83 Del Skrevet 4. januar 2023 (endret) Jeg tenker som noen andre i denne tråden at vi har ulike triggere, både som kritikere av influencere og kritikere av kritikerne. Mine triggere er i hovedsak kronisk sykdom, spiseforstyrrelser, kosthold og kroppsfokus og er både kritiker og forsvarer i noen tråder. Eksempler er at jeg er kritiker i HD tråden når hun er sponset av ulike dietter eller har ekstremt kroppsfokus, men forsvarer når noen kritiserer hennes kropp, fagkunnskap som PT, bagatelliserer overvekt og operasjon eller lignende. Jeg har vært kritisk i IS tråden når hun legger ut typiske proana bilder. Jeg er forsvarer i SE tråden når folk hetser utseendet hennes, men kritiker til hennes fronting av kropp og operasjoner. CBE tråden orker jeg ikke gå inn i for hun er uaktuell for alle andre enn kritikerne og har ingen reell følgerbase. Det er noen få eksempler som er mine triggere. Andre kan trigges av barneeksponering, de som fronter kropp mot et ungt publikum (de har gjerne ungdommer selv), overdrevent skjønnhetsfokus, skjult reklame, motsigelser, utroskap, fasade osv. Våre triggere har ofte opphav i vår egen historikk og erfaringer og vi vil både bli kritikere og forsvarere i forhold til de. Selvfølgelig ser man noen her inne som bare spyr ut dritt, men jeg synes ikke det er flertallet. Kanskje de selv har noen uløste problemer. I noen tilfeller hiver mange seg på, som normalt er mer konstruktive, fordi det er lett å la seg rive med. Endret 4. januar 2023 av *blueberry* 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 4. januar 2023 #84 Del Skrevet 4. januar 2023 Tråden er stengt for moderering. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 4. januar 2023 #85 Del Skrevet 4. januar 2023 Tråden er ryddet for brukerdebatt og avsporinger. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Japp Skrevet 4. januar 2023 Forfatter #86 Del Skrevet 4. januar 2023 Nudeldama skrev (7 timer siden): Dette er jeg veldig enig med deg i. Det er ikke bare kritikk av bedriftsvalg som går på merking av reklame, thinspo og eksponering av barn, det går også på om de kler seg for utfordrende, kler seg for pent, for tettsittende, viser for mye hud osv. Om de ikke bruker nok tid på veldedighet, om de gjør veldedighet på feil måte, om de tar "feil" valg når de har ferie, hvor de reiser på ferie, hvordan de velger å innrede osv osv osv. Det bikker ganske ofte over i moralisme i disse trådene, samt god gammeldags sladring hvor man kritiserer at noen rett og slett tar andre valg i livet enn hva man selv synes de "burde". Valg som ikke går utover noen, de er bare "feil" i deres øyne. Veldig godt forklart! Mange like tanker som jeg har, bare bedre forklart 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Japp Skrevet 4. januar 2023 Forfatter #87 Del Skrevet 4. januar 2023 Hjertestein skrev (7 timer siden): At å skulle fremme det normale, men samtidig så bruker man løshår, skjuler feks fødselsmerker/vorter, kan ikke gå ut uten å sminke seg. Er ikke det falskt? Eller å reklamere mot ting, gå ut offentlig å snakke om hvor bra et produkt er, feks en ny type bleie som er kommet, også har ikke vedkommende baby og prøvd bleiene in real, er ikke det falskt? Har aldri sagt du er blodfan, bryr meg fint lite om hva du er. Men det er like greit å snakke høyt om denne bransjen slik at evt sponsorer og kan få et innblikk i hvordan utenforstående ser det, som at fans kommenterer sin mening. Å, sånn å forstå ja. At noen velger å sminke seg og samtidig snakker om at all kropp er fin syns jeg er helt greit. De fleste jeg ser av influensere sminker seg i løpet av dagen, men veldig mange har også innlegg som viser de helt usminket enten på morgenen eller kvelden. Å reklamere for noe man åpenlyst ikke har kunnet prøve viser lite troverdighet, det er jeg helt enig i. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 4. januar 2023 #88 Del Skrevet 4. januar 2023 (endret) Lill skrev (På 2.1.2023 den 21.02): Ny brannfakkel i diskusjonen om influensere, er det forskjell mellom influensere som er AS og enkeltmannsforetak? Er det ene mer privatperson enn det andre? Må presiserer at jeg IKKE påstår at noen har skrevet dette, selv om det er en påstand i denne tråden om at jeg har gjort det. Og at dette innlegget med en direkte feil påstand i tillegg har fått mange likes er ubegripelig. Endret 4. januar 2023 av Lill :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 4. januar 2023 #89 Del Skrevet 4. januar 2023 *blueberry* skrev (5 timer siden): Jeg tenker som noen andre i denne tråden at vi har ulike triggere, både som kritikere av influencere og kritikere av kritikerne. Mine triggere er i hovedsak kronisk sykdom, spiseforstyrrelser, kosthold og kroppsfokus og er både kritiker og forsvarer i noen tråder. Eksempler er at jeg er kritiker i HD tråden når hun er sponset av ulike dietter eller har ekstremt kroppsfokus, men forsvarer når noen kritiserer hennes kropp, fagkunnskap som PT, bagatelliserer overvekt og operasjon eller lignende. Jeg har vært kritisk i IS tråden når hun legger ut typiske proana bilder. Jeg er forsvarer i SE tråden når folk hetser utseendet hennes, men kritiker til hennes fronting av kropp og operasjoner. CBE tråden orker jeg ikke gå inn i for hun er uaktuell for alle andre enn kritikerne og har ingen reell følgerbase. Andre kan trigges av barneeksponering, de som fronter kropp mot et ungt publikum (de har gjerne ungdommer selv), overdrevent skjønnhetsfokus, skjult reklame, motsigelser, utroskap, fasade osv. Våre triggere har ofte opphav i vår egen historikk og erfaringer og vi vil både bli kritikere og forsvarere i forhold til de. Selvfølgelig ser man noen her inne som bare spyr ut dritt, men jeg synes ikke det er flertallet. Kanskje de selv har noen uløste problemer. I noen tilfeller hiver mange seg på, som normalt er mer konstruktive, fordi det er lett å la seg rive med. Så sant 👏🏻👏🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Japp Skrevet 4. januar 2023 Forfatter #90 Del Skrevet 4. januar 2023 Snublefot62 skrev (7 timer siden): Og jeg er enig i at enkelt kritikk går nok litt vel langt. Men samtidig, hvor går da skille mellom influenser og millionbedriften, og privatpersonen? Jeg mener det er viktig å skille mellom privatpersonen Thea som liker å legge ut personlige bilder av seg selv til venner og bekjente, som får kritikk for å ha for lite klær på bildene, og Guri AS som gjør det samme men som samtidig tjener penger på nettopp kroppen. Jeg synes ikke det er greit å kommentere Thea sine bilder på den måten. Men faktisk mener jeg at det må være lov å kommentere Guri AS sine bilder for det. Problemet nå er at før var det lett å skille mellom Syltetøyfabrikken AS som var veldig personlige i sin markedsføring, mens i dag brukes Hanne Tyttebær AS for å markedsføre bedriften - som OGSÅ legger ut bilder av barnet sitt naken i badekaret, legger ut om tenåringen som sliter på skolen, samboer som ikke tar sin del av familieoppgavene og samtidig som man drar trusa litt ekstra langt opp når en skal posere en morgen. Ideelt mener jeg det burde være mulig å klage til forbrukertilsynet når en influenser ikke klarer å skille mellom personlig og privat. Og at forbrukertilsynet da har makt til å kreve at influenseren, som driver butikk og tjener penger, legger om eller legger ned - eller blir ilagt bot. For det er kun det språket enkelte forstår. Det skille kan være vanskelig å vite hvor går. I eksempelet med klær, hvem har fasiten på hva som er riktig mengde klær? At noen mener man kler deg utfordrene betyr ikke at det er riktig for alle? Det å skille personlig fra privat er også fryktelig vanskelig, fordi noen er veldig private, mens andre er veldig lite private. Men hvem skal sette standarden og reglene? Hvem skal ha fasiten? Enkelte ting er forholdsvis enkelt å kunne sette regler på som f.eks at man aldri skal dele bilder av barn nakene, og generelt så syns jeg at det virkelig burde være noe regler omkring eksponering av barn. Mens andre ting kan være vanskelig å sette klare regler for. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Japp Skrevet 4. januar 2023 Forfatter #91 Del Skrevet 4. januar 2023 Sirisiri10 skrev (7 timer siden): Er ingen som sier at man skal verne de mot kritikk. Snarere tvert i mot. Og det er det man blir litt trøtt av å måtte gjenta seg hele tiden. Men at man holder det saklig. Selv om de selv har valgt det betyr ikke at resten av befolkningen kan oppføre seg akkurat som vi vil mot de. 👏 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Japp Skrevet 4. januar 2023 Forfatter #92 Del Skrevet 4. januar 2023 Strat0s skrev (6 timer siden): Mennesker som er utro har jeg null til overs for. Uansett yrke. Samme med de som utleverer sykdomsbildet til barna sine. At slike mennesker skaper engasjement på nettet er bra. Jeg hadde vært flau over å støtte slike mennesker. Fysj å fy!! Så absolutt enig, utroskap er en uting og eksponering av barn er ikke greit! Det betyr likevel ikke at man skal hakke på ALT fra hårfrisyre, form og farge på øyebryn, tale og skrivefeil, hvilke klær som blir brukt, om man fniser for masse, osv osv. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Japp Skrevet 4. januar 2023 Forfatter #93 Del Skrevet 4. januar 2023 *blueberry* skrev (6 timer siden): Jeg tenker som noen andre i denne tråden at vi har ulike triggere, både som kritikere av influencere og kritikere av kritikerne. Mine triggere er i hovedsak kronisk sykdom, spiseforstyrrelser, kosthold og kroppsfokus og er både kritiker og forsvarer i noen tråder. Eksempler er at jeg er kritiker i HD tråden når hun er sponset av ulike dietter eller har ekstremt kroppsfokus, men forsvarer når noen kritiserer hennes kropp, fagkunnskap som PT, bagatelliserer overvekt og operasjon eller lignende. Jeg har vært kritisk i IS tråden når hun legger ut typiske proana bilder. Jeg er forsvarer i SE tråden når folk hetser utseendet hennes, men kritiker til hennes fronting av kropp og operasjoner. CBE tråden orker jeg ikke gå inn i for hun er uaktuell for alle andre enn kritikerne og har ingen reell følgerbase. Det er noen få eksempler som er mine triggere. Andre kan trigges av barneeksponering, de som fronter kropp mot et ungt publikum (de har gjerne ungdommer selv), overdrevent skjønnhetsfokus, skjult reklame, motsigelser, utroskap, fasade osv. Våre triggere har ofte opphav i vår egen historikk og erfaringer og vi vil både bli kritikere og forsvarere i forhold til de. Selvfølgelig ser man noen her inne som bare spyr ut dritt, men jeg synes ikke det er flertallet. Kanskje de selv har noen uløste problemer. I noen tilfeller hiver mange seg på, som normalt er mer konstruktive, fordi det er lett å la seg rive med. Mange interessante aspekter du tar fram her 😊 Og jeg er enig mye av det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reisejenta Skrevet 4. januar 2023 #94 Del Skrevet 4. januar 2023 Interessant tråd. Jeg er relativt ny på KG, men har lest en del i ulike tråder. I ulike tråder om influencere har jeg blitt rimelig sjokkert til tider. Skjønner at de mottar berettiget kritikk for å fronte plastiske operasjoner og usunt kroppsbilde. Men den begrepsbruken, latterliggjøringen og ikke minst opphenget i helt uvesentlige ting som en del bedriver i disse trådene er virkelig ikke greit. Begrepet ulveflokk som noen kalker det synes jeg er veldig treffende. Og så er jeg også sjokkert over hvor mye tid enkelte bruker på å holde seg oppdater på hver minste ting en influencer gjør. En influencer de ikke liker. De bruker likevel masse tid på kritisere noen de gidder å følge. De skriver innlegg hele døgnet rundt. Summa summarum så minner det mye om mobbingen jeg så på barneskolen. De som holder på sånn kan umulig ha det bra med seg selv. 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolleriet Skrevet 4. januar 2023 #95 Del Skrevet 4. januar 2023 Men så har vi disse stakkarsene som lar det gå helt til hode på seg. Som en besettelse. Som voktere på ulike forum. Natt og dag. På vakt. Etter nettroll. Nærmest som en tinnsoldat. Disse synes jeg så inderlig synd på. Tenk så trist det må være. Å liksom måtte passe på fremmede. Også skriver de så slemme ting. "Få deg ett liv", "snøblinde idioter", "trangsynte jævler" og masse anna skikkelig slemt. Jeg får så vondt i hjertet av disse, jeg. Som har så mye sinne inni seg. For selv om de sier de ønsker å støtte og beskytte influenseren, så er det helt hårreisende å lese. Orbruket til flere av de er så slemt at jeg nesten må ta på solbriller før jeg leser. Litt som å kaste sten i glasshus. Kanon i glasshus vil jeg påstå. Eller bensin på bålet. Er så mange artige ordtak å velge i. 🦁✌️❤️ 5 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Juhu25 Skrevet 4. januar 2023 #96 Del Skrevet 4. januar 2023 Trolleriet skrev (16 minutter siden): Men så har vi disse stakkarsene som lar det gå helt til hode på seg. Som en besettelse. Som voktere på ulike forum. Natt og dag. På vakt. Etter nettroll. Nærmest som en tinnsoldat. Disse synes jeg så inderlig synd på. Tenk så trist det må være. Å liksom måtte passe på fremmede. Også skriver de så slemme ting. "Få deg ett liv", "snøblinde idioter", "trangsynte jævler" og masse anna skikkelig slemt. Jeg får så vondt i hjertet av disse, jeg. Som har så mye sinne inni seg. For selv om de sier de ønsker å støtte og beskytte influenseren, så er det helt hårreisende å lese. Orbruket til flere av de er så slemt at jeg nesten må ta på solbriller før jeg leser. Litt som å kaste sten i glasshus. Kanon i glasshus vil jeg påstå. Eller bensin på bålet. Er så mange artige ordtak å velge i. 🦁✌️❤️ Kan ikke være mer enig ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolleriet Skrevet 4. januar 2023 #97 Del Skrevet 4. januar 2023 Juhu25 skrev (4 minutter siden): Kan ikke være mer enig ! Er ett par stykker på KG som burde vaska munnen sin (evt tastaturet) med zalo. Det synes isåfall jeg. 1 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharpa VinterBerg Skrevet 5. januar 2023 #98 Del Skrevet 5. januar 2023 Det er veldig rart å lage en tråd for å kritisere de som er kritiske til influencere særlig når trådstarter er så aktiv selv. En må følge godt med på innlegg og brukere en ikke liker. Dobbeltmoralen her er bare helt utrolig 😅 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharpa VinterBerg Skrevet 5. januar 2023 #99 Del Skrevet 5. januar 2023 Trolleriet skrev (13 timer siden): Men så har vi disse stakkarsene som lar det gå helt til hode på seg. Som en besettelse. Som voktere på ulike forum. Natt og dag. På vakt. Etter nettroll. Nærmest som en tinnsoldat. Disse synes jeg så inderlig synd på. Tenk så trist det må være. Å liksom måtte passe på fremmede. Også skriver de så slemme ting. "Få deg ett liv", "snøblinde idioter", "trangsynte jævler" og masse anna skikkelig slemt. Jeg får så vondt i hjertet av disse, jeg. Som har så mye sinne inni seg. For selv om de sier de ønsker å støtte og beskytte influenseren, så er det helt hårreisende å lese. Orbruket til flere av de er så slemt at jeg nesten må ta på solbriller før jeg leser. Litt som å kaste sten i glasshus. Kanon i glasshus vil jeg påstå. Eller bensin på bålet. Er så mange artige ordtak å velge i. 🦁✌️❤️ Hvorfor gidder enkelte å følge med på innlegg som irriterer dem? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 5. januar 2023 #100 Del Skrevet 5. januar 2023 Trolleriet skrev (13 timer siden): Men så har vi disse stakkarsene som lar det gå helt til hode på seg. Som en besettelse. Som voktere på ulike forum. Natt og dag. På vakt. Etter nettroll. Nærmest som en tinnsoldat. Disse synes jeg så inderlig synd på. Tenk så trist det må være. Å liksom måtte passe på fremmede. Også skriver de så slemme ting. "Få deg ett liv", "snøblinde idioter", "trangsynte jævler" og masse anna skikkelig slemt. Jeg får så vondt i hjertet av disse, jeg. Som har så mye sinne inni seg. For selv om de sier de ønsker å støtte og beskytte influenseren, så er det helt hårreisende å lese. Orbruket til flere av de er så slemt at jeg nesten må ta på solbriller før jeg leser. Litt som å kaste sten i glasshus. Kanon i glasshus vil jeg påstå. Eller bensin på bålet. Er så mange artige ordtak å velge i. 🦁✌️❤️ Veldig godt skrevet 👏 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå