Gå til innhold

Hva er det beste for hud i midten av 30-årene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har aldri vært flink til å ha «hud- rutiner». Mulig dette straffer seg nå når jeg er 36, da jeg observerer smilerynker rundt øynene og sinnerynka mellom øyenbrynene. 

Hadde ikke trodd at dette skulle ta såpass på selvtilliten min som det åpenbart gjør, og trenger å lære meg å ta godt vare på huden min. 

Hva er det beste jeg kan gjøre nå? Hvilke produkter bør jeg bruke? Tror jeg har normalhud. Ikke fet hud, og normalt sett ikke så tørr. 

Jeg har til og med vurdert injeksjoner for rynkene, men ønsker det helst ikke. 

Ønsker hud som ser strammere ut, og som ser frisk og glødende ut, uten bruk av mye sminke. 

Tips mottas med stor takk! 

Anonymkode: 9d21e...da0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Strammere hud får du ikke.

Men SPF forebygger både hudkreft, hudskader og mer rynker enn du vil få uten spf.

Det er kun injeksjoner som midlertidig reduserer rynker og linjer.

Men ellers kan du forsøke:

- Kjemisk peeling (kan gjøre huden mer irritert og gi mer tørrhet = mer rynker om du overdriver). Aha, bha eller retinol er vanlig. I lave konsentrasjoner. 

- Cvitamin

- Nok fukt og fett

Ellers kan dagkrem med litt farge/BB eller CCcream som base hjelpe på selve utseendet av huden. 

Min hud blir bare irritert av C-vitamin og vanlig kjemisk peeling, holdt på å overeksfoliere ifjor og reduserte før jeg fikk skader. 

Så nå bruker jeg laveste konsentrasjon BHA, samt retionate. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ønsker hud som ser strammere ut, og som ser frisk og glødende ut, uten bruk av mye sminke. 

Du kan plumpe huden til å se fyldigere ut/jevne ut rynkene/linjer med en god øyekrem og fuktighetskrem som gir mye fukt.

Tilpasset din hud,selvfølgelig.

Det er jo et hav av gode produkter, jeg kan ikke komme mef noen forslag for det som funker for meg, passer kanskje ikke for deg.

Men jeg bruker for tiden Nivea q10  dagkrem,øyekrem og nattkrem. 

Bruker ofte Nuze tørrolje med rose som serum, før fuktighetskrem.

Serum på kveldstid før krem, som inneholder Retinol, som er fint mot linjer/rynker, ujevn hudtone, pigmentering OG urenheter.

Jeg renser også huden godt morgen og kveld før jeg påfører serum,øyekrem og fuktighetskrem i denne rekkefølgen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for tips ☺️ 

Har noen av dere prøvd microneedeling som kunne delt noen erfaringer med det? 

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tusen takk for tips ☺️ 

ts

Jeg synes det har hjulpet på min hud. Har per dags dato lite rynker, iallfall i følge meg selv😆 Men selvfølgelig, jeg har jo antydning til sinnarynke og får smilerynker når jeg smiler😅 Sinnarynken ser jeg går igjen i familien, både mor og mormor har det. Likevel har den ikke "satt" seg skikkelig enda, og det tror jeg er takket være at jeg unngår å sole meg mye/bruker høy faktor når jeg er ute. Jeg masserer ansiktshuden min ofte, noe som gir fin glød og øker blodsirkulasjon. I periodevis tyr jeg til microneedling, men synes det er litt ubehagelig for å være ærlig😆 Ellers bruker jeg faktisk ikke noe spesielle hudprodukter 😱 Har ikke økonomi til det akkurat nå. Passer bare på å fjerne sminke, ha sminkefrie dager og bruke høy solfaktor nesten hver dag. Jeg har fått noen kommentarer på at jeg har fin hud for alderen. Jeg vet ikke helt om de virkelig mener det eller sier det for å være snill😂🙈 Men jeg er da i midten av tredveårene.

Anonymkode: 4d1e0...46b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tusen takk for tips ☺️ 

ts

Ingen effekt på rynker eller hudkvalitet på meg. Gjort 8 ganger. Serumeme de bruker gir glødende hud i en halv ukes tid men thats it 

Er 34 år og håpte det ville gjøre huden litt fastere, jevnere og få vekk smilerynker 

Anonymkode: dc969...1ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ingen effekt på rynker eller hudkvalitet på meg. Gjort 8 ganger. Serumeme de bruker gir glødende hud i en halv ukes tid men thats it 

Er 34 år og håpte det ville gjøre huden litt fastere, jevnere og få vekk smilerynker 

Takk for at du deler erfaringen din. Deg er jo relativt kostbart, så vil helst bruke pengene på noe som fungerer. 

Kanskje fillers og godt serum og kremer blir løsningen. Og solfaktor 50/ skygge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for at du deler erfaringen din. Deg er jo relativt kostbart, så vil helst bruke pengene på noe som fungerer. 

Kanskje fillers og godt serum og kremer blir løsningen. Og solfaktor 50/ skygge. 

Solfaktor er et must ja! 

Retinol er beste krem. Serumer gir ikke store synlige resultater men er med på å forebygge. 

Fillers bør du begrense, ikke ta for å "fylle ut" da det gjør huden slappere i lengden. Midler som Profhilo som ikke er "fyllstoff" men stoff som setter igang kroppens naturlige collagen produksjon er bedre da.. Har ikke prøvd Profhilo pga pris. Prøver å holde budsjettet til et minimum og nøyer meg med retinol mens jeg jobber med å gi mere faen i aldringprosessen som jo rammer oss alle og ikke vits å kjempe mot 😅

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Solfaktor er et must ja! 

Retinol er beste krem. Serumer gir ikke store synlige resultater men er med på å forebygge. 

Fillers bør du begrense, ikke ta for å "fylle ut" da det gjør huden slappere i lengden. Midler som Profhilo som ikke er "fyllstoff" men stoff som setter igang kroppens naturlige collagen produksjon er bedre da.. Har ikke prøvd Profhilo pga pris. Prøver å holde budsjettet til et minimum og nøyer meg med retinol mens jeg jobber med å gi mere faen i aldringprosessen som jo rammer oss alle og ikke vits å kjempe mot 😅

Måtte sjekke Profhilo da jeg ikke har hørt om det før. Prisen var jo relativt stiv, ja 😅 Så det blir nok ikke plan A 😄

Retinol derimot, skal jeg se nærmere på. 

Jeg synes det er så mye å sette seg inn i med hudpleie. Altså, det er jo en jungel av produkter!🌴 😳🌴

Jeg har forøvrig funnet dette som jeg nå vurderer som et førstetiltak: https://www.dermalogica.no/age-smart-rapid-reveal-peel-30ml-10x3ml-

Kunne dette vært en god idè for å komme i gang? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Måtte sjekke Profhilo da jeg ikke har hørt om det før. Prisen var jo relativt stiv, ja 😅 Så det blir nok ikke plan A 😄

Retinol derimot, skal jeg se nærmere på. 

Jeg synes det er så mye å sette seg inn i med hudpleie. Altså, det er jo en jungel av produkter!🌴 😳🌴

Jeg har forøvrig funnet dette som jeg nå vurderer som et førstetiltak: https://www.dermalogica.no/age-smart-rapid-reveal-peel-30ml-10x3ml-

Kunne dette vært en god idè for å komme i gang? 

Nei overpriset og unødvendig. Ingen vidunderkur. Du kan likegjerne bruke The ordinary 30% AHA serum en gang i uken, samme peeling ingrediens som den fra dermalogica. Peeling er ikke direkte anti age men bidrar til mer glød i huden og kan dempe pigmentflekker og urenheter. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei overpriset og unødvendig. Ingen vidunderkur. Du kan likegjerne bruke The ordinary 30% AHA serum en gang i uken, samme peeling ingrediens som den fra dermalogica. Peeling er ikke direkte anti age men bidrar til mer glød i huden og kan dempe pigmentflekker og urenheter. 

Takk for svar ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...