Gå til innhold

Tips til symaskin?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ser etter en god symaskin.
Jeg er ganske så nybegynner, så den skal ikke brukes i VM i sying. Men jeg ønsker likevel ok kvalitet og en «brukervennlig» maskin. 

Har dere noen tips? 

Anonymkode: 931ed...f13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva tenker du å sy? 

Anonymkode: 7360e...1ae

Hovedsakelig overdeler, kjoler, skjørt ol. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en smarter by Pfaff og er veldig fornøyd med den😊

Anonymkode: 8ac6f...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har en smarter by Pfaff og er veldig fornøyd med den😊

Takk for svar. Hvilken modell har du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For den bruken du tenker, ville jeg anbefalt å kjøpe maskin hos stoff og stil, og snakke med de som jobber der, de har gode maskiner og kan anbefale en bra maskin til din bruk. Anbefaler ikke å kjøpe hos sømsenteret. 

Anonymkode: 3ae93...c91

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Sikker på at det ikke er noen i familien din som har en gammel symaskin de ikke bruker lenger? Jeg fikk en brukt pfaff symaskin for over 30 år siden. Moren min har en 50 år gammel pfaff som frtsatt er trofast og grei ved behov. Jeg har hatt min på service 1 gang. Den syr penere og tåler tøffere stoffer enn en jeg kjøpte for 7 år siden for 8000 på tilbud  (jeg syr tykkere stoffer som dongeri og ull på den), mens den nyeste er enklere i forhold til bl.a. knapphull, treing og den har flere sømmer.

Jeg ville eventuelt sett om du har en symaskinreperatør i nærheten som selger overhalte brukte maskiner. 

Ellers har jeg sett flere anbefale Janome Easy Jeans.

Anonymkode: d34d1...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Takk for svar. Hvilken modell har du? 

260 c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gå for en billig en. Jeg vil anbefale å gå til nærmeste butikk som har symaskiner (ikke OBS, elkjøp osv men en sybutikk) og få hjelp der. Helst en som kan ta service selv  - og ikke minst  - lære deg litt  om maskinen dersom du trenger det. Ved å bruke nærmeste sybutikk får du også tak i ekstrautstyr dersom du trenger det uten å måtte bestille på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gå til en ordentlig symaskinforhandler (ikke selfmade) og be om hjelp!

Anonymkode: 66d55...f70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Anbefaler også å gå til en sybutikk i nærheten av dær du bor. De kan mye, og kan vise og hjelpe deg. Kan også veilede deg til en maskin som kan funke godt for ditt bruk. Det viktigste om du skal sy enkle klær, er å ha stretchsøm, da kan du også sy i stretchstoff som jersey, french terry osv. Anbefaler en vanlig maskin, for det trenger du uansett. Men om du ønsker å utvikle svingen etterhvert. Er det ekstra gøy å sy på en overlock. Men uansett kommer du ikke unna å trenge en vanlig symaskin når du syr klær.

Selv har jeg en janome driva. Kjøpte den når jeg var helt nybegynner og har sydd mye fine klær med den. Og den er gull verdt enda. Veldig fornøyd med den.

Anonymkode: c20c2...6dd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...