Gå til innhold

Melodi grand prix 2023


Highhopes

Anbefalte innlegg

Hvis Ulrikke vinner, skal jeg aldri se MGP/ESC mer 🙃. Sangen er ikke fin, hun synger veldig anstrengt, og hun kommer garantert til å få trøstepoeng fordi hun ikke fikk reise til finalen sist.

  • Liker 10
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 2/3/2023 at 2:40 AM, Klappe said:

Pga stemmetrømmel ble ikke stemmene registrert under finalen og en jury på 13 personer valgte ulrikke som vinner. Syns derfor det er veldig hypet opp at hun vant men ikke fikk dratt.. Rein var den egentlige vinneren..

Det var som du sier mulig en annen vinner i 2020 for det ble jo noe feil med stemmesystemet. 

Jeg tror at det er Allesandra som vil klare å gi oss den beste plasseringen i en internasjonal finale. 💖

Endret av Eloise12345
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Jobbermedbarn said:

Nei, så gærent tror jeg ikke det blir😅

Jeg tipper de fem øverste blir: 

Alessandra

Atle

Ulrikke

Jone

Skrellex

 

Juryen gir lite til Skrellex og Jone tror jeg. Juryen har Ulrikke, Atle og Alessandra på topp. 

 

Haha 😅. Godt å høre for jeg fryktet et så gærent resultat. Men godt å høre at du tror noe annet 🥰. Håper at du har rett. 

Endret av Eloise12345
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viki6 skrev (46 minutter siden):

Hvis Ulrikke vinner, skal jeg aldri se MGP/ESC mer 🙃. Sangen er ikke fin, hun synger veldig anstrengt, og hun kommer garantert til å få trøstepoeng fordi hun ikke fikk reise til finalen sist.

Ja, stor fare for det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringebærsyltetøy skrev (15 timer siden):

Hva slags "budskap" har Alessandra som de fleste i denne tråden prøver å reklamere for? 

Hun er vokst opp i en liten by i Italia der hun følte at hun ikke kunne være seg selv og skjulte at hun er bifil, faren og familien der vet det heller ikke. Det var en av grunnene til at hun flyttet til Norge, her kan hun være den hun er. Det er det låta handler om. 
 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ella1 skrev (3 minutter siden):

Hun er vokst opp i en liten by i Italia der hun følte at hun ikke kunne være seg selv og skjulte at hun er bifil, faren og familien der vet det heller ikke. Det var en av grunnene til at hun flyttet til Norge, her kan hun være den hun er. Det er det låta handler om. 
 

Det er ingen budskap. «Be yourself» vet vi allerede om og har hørt det mange ganger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ekko inni meg begynner å vokse på meg. Den skiller seg ut i mengden. 

Har dessverre ikke tro på at Atle Pettersen vil gjøre det bra i Eurovision. Synes sangen blir fort glemt og forsvinner i mengden. 

Man må skille seg ut viss du skal klare å fange Europa. 

Har større tro på Alessandra, Ulrikke og Jone. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Ulrikke og Atle forsvinner i mengden. 

Jone sin låt setter seg på hjernen,  men jeg er skeptisk til norskspråklige låter ute i Europa (hei 0-poengs-sanger)

Heia Alessandra og Skrellex! Og kanskje jazz-gutta.

De resterende 3 låtene husker jeg knapt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere enn meg som trodde at det skulle dukke opp et wild card? Altså en sang nr 10. Var så rart antall med 9 i finalen 🙂. Men nå har jeg gitt opp håpet 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viki6 skrev (2 minutter siden):

Flere enn meg som trodde at det skulle dukke opp et wild card? Altså en sang nr 10. Var så rart antall med 9 i finalen 🙂. Men nå har jeg gitt opp håpet 🙃

Nei, jeg tenkte akkurat det samme, men skjønte jo at det ikke ble sånn når rekkefølgen kom😅 Skulle gjerne hatt med Freya (men med mye bedre vokal da). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det ingen som nevner Umami Tsunami? Er de ikke kule? 🥰🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bingo Bongo skrev (35 minutter siden):

Både Ulrikke og Atle forsvinner i mengden. 

Jone sin låt setter seg på hjernen,  men jeg er skeptisk til norskspråklige låter ute i Europa (hei 0-poengs-sanger)

Heia Alessandra og Skrellex! Og kanskje jazz-gutta.

De resterende 3 låtene husker jeg knapt. 

Enig i allesandra, skrelkex og swing it på topp! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bingo Bongo skrev (26 minutter siden):

Jone sin låt setter seg på hjernen,  men jeg er skeptisk til norskspråklige låter ute i Europa (hei 0-poengs-sanger)

Av det jeg har sett av respons fra utlandet (TikTok, YouTube, Insta og Reddit) har det kun vært positiv respons på at teksten er norsk. Bl.a. at språket er vakkert, at det gjør at låten skiller seg ut i mengden og at de håper at han ikke «tar en Tix» og bytter til engelsk.

Nå har også vinnerlåtene de to siste årene vært sunget på morsmål, henholdsvis italiensk og ukrainsk😉 

Sisteplasser har vi greid å få med engelsk tekst også, f.eks. «On my own» (Haldor Lægreid, 2001) og «Stay» (Tooji, 2012). Icebreaker (Agnete Johnsen, 2016) røk ut allerede i semifinalen…

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opi skrev (29 minutter siden):

For dere som er interessert i å sondere terrenget ute i Europa; storfavoritten til å vinne den finske finalen (muligens hele ESC) er på finsk😉 Käärijä - Cha Cha Cha

Jeg har hørt den sangen og likte den ikke overhodet. Tror det er en hat/elsk låt blant folk

Endret av J19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

J19 skrev (26 minutter siden):

Jeg har hørt den sangen og likte den ikke overhodet. Tror det er en hat/elsk låt blant folk

Det har du nok rett i😊 Er nok en låt som man lett får på hjernen, men blir lei av etter en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valyria83 skrev (1 time siden):

Ekko inni meg begynner å vokse på meg. Den skiller seg ut i mengden. 

Har dessverre ikke tro på at Atle Pettersen vil gjøre det bra i Eurovision. Synes sangen blir fort glemt og forsvinner i mengden. 

Man må skille seg ut viss du skal klare å fange Europa. 

Har større tro på Alessandra, Ulrikke og Jone. 

Og hvordan skiller Ulrikke seg ut da? Det man må ha er en fengende sang, bra stemme og sjarm/likendes personlighet. Ulrikke har ingen av de tre etter min mening.  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missfebruary skrev (24 minutter siden):

Og hvordan skiller Ulrikke seg ut da? Det man må ha er en fengende sang, bra stemme og sjarm/likendes personlighet. Ulrikke har ingen av de tre etter min mening.  

Ulrikke har en bra stemme synes jeg, men jeg er helt enig med den som skrev at presentasjonen i 1 semifinale ikke var så bra, virket stresset og traff ikke på alt. Håper på en bedre presentasjon i dag🙌 Sangen er fin den og jeg liker Ulrikke, men det er et eller annet som mangler, kan ikke helt sette fingeren på hva det er…

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel produksjonen som ber de fortelle om et eller annet følelsesmessig og knytte det til sangen. Samme greiene i Hver gang vi gråtes/møtes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...