Gå til innhold

Melodi grand prix 2023


Highhopes

Anbefalte innlegg

Likte best akuvi, power låt fengende og bra show. Men, var usikker på om jeg skulle gi stemmen min til henne eller Atle 😊 likte også Tiril sin låt, men litt for deppa tekst og lite show.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maria Celin- Freya.

Hjelp. Jeg hørte ikke noe av hva hun prøvde å synge. Teksten forsvant i mumling. Syns hun virket usikker og det var surt. 
 

Både jeg og mannen måtte gå ut på kjøkkenet. Dette var ille. 
 

Forstår ikke terningkast 5 på nrk og vg. Heller meg mer på vg sin terningkast 2.

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meowe skrev (Akkurat nå):

Maria Celin- Freya.

Hjelp. Jeg hørte ikke noe av hva hun prøvde å synge. Teksten forsvant i mumling. Syns hun virket usikker og det var surt. 
 

Både jeg og mannen måtte gå ut på kjøkkenet. Dette var ille. 
 

Forstår ikke terningkast 5 på nrk og vg. Heller meg mer på vg sin terningkast 2.

Sangen er veldig kul om du hører den på,Spotify, men det var noe veldig rart med fremføringen 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, rosemarin said:

Enig men villig til å stemme og håpe hun forbedrer seg; for sangen er den beste

Jeg synes at sangen er veldig bra, men litt uheldig med dette med lydvolum på musikk kontra stemme. Jeg stemte på Tiril i kveld. Men håper at både Maria og Tiril går videre til finalen 🥰

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Meowe said:

Maria Celin- Freya.

Hjelp. Jeg hørte ikke noe av hva hun prøvde å synge. Teksten forsvant i mumling. Syns hun virket usikker og det var surt. 
 

Både jeg og mannen måtte gå ut på kjøkkenet. Dette var ille. 
 

Forstår ikke terningkast 5 på nrk og vg. Heller meg mer på vg sin terningkast 2.

Jeg hørte dårlig det hun sang også. Men det kan forbedres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke hvorfor de profesjonelle anmelderne gir Atle terningkast 1. Jeg er glad han gikk videre 

  • Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble skuffet i kveld også, for mine favoritter gikk ut.  Var skuffet etter forrige delfinale.  Og denne gangen også. Musikk er helt tydelig smak og behag 😄

Er det ingen sistesjanse i år? 😆

Endret av Eloise12345
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (17 minutter siden):

Heier på swing it eller allesandra i finalen nå👍 De to som skiller seg litt ut

Hvordan skiller Alessandra seg ut egentlig? Det har vært veldig mange lignende «dansende truser» før 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringebærsyltetøy skrev (Akkurat nå):

Hvordan skiller Alessandra seg ut egentlig? Det har vært veldig mange lignende «dansende truser» før 

Syns den skiller seg ut i denne finalen. 
forøvrig enig, likte den ikke til å begynne med. Men sangen har vokst litt på meg.

Bedre enn ulrikke og Atle hvertfall. Som bare gjør det de alltid gjør og serverer kjedelige radiohits.

men swing it er det mest originale og morsomme 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette ble kvelden for guilty pleasure 🥳🙌 Stemte på Skrellex :nikke:  Ble litt sjokka over at Freya-låta ikke gikk videre, til tross for at jeg opplevde sangen som "ustabil". 

 

Endret av Tradegy
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En helt fantastisk delfinale! :) herregud så mange bra låter det er i år, den ene låta slår den andre ned - nesten så man glemmer en favoritt fordi det kommer en til å banker på døra! :)  

Jeg ELSKET fremføringen til Atle, så trygg og god - og jammen ble det noen tårer på slutten der. Og jeg har ikke barn, just saying.. ;)

Maria Celin hun ble for tam for scenen. Sikkert nerver som tok henne, men hun hadde ikke kraft nok til å stå alene på scenen. Freya er veldig god i studioversjon, men live ble det for tamt...

Ellers var jeg også veldig begeistret for Eline Thorp, meget god poplåt som minner om Sigrid/Dagny

Så neste uke er det finale. En av de beste finalene på noen år - wow! Blir vanskelig dette, og ikke så opplagt som noen trodde etter første delfinale.

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine favoritter var Tiril og Akuvi i kveld. Tiril ble dessverre litt for preget av nerver og det hørtes på stemmen. Ikke så rart - hun er ung og er vel hennes første store opptreden i så måte. Låta sier mange er kjedelig, men om man tar seg tid til å lytte til den så treffer den virkelig en nerve i meg i hvert fall. Helt fra første stund som jeg hørte den på Spotify. Handler om kjærlighetssorg, men hvor ofte har ikke det fungert i MGP sammengeng? Litt som Ulrikke og «Attention» vibe. At Akuvi ikke gikk videre var for meg svært overraskende. Hun var knallsterk og sto fjellstøtt i låta.

Utenom disse så er Alessandra og Jone noen jeg liker godt. Ulrikke var også en favoritt, men låta synes jeg er hakket for tam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mulig upopulær mening, men for et shit show 🙈

Føler egentlig ikke at noen har den lille ekstra piffen til å delta i ESC.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (4 timer siden):

...

Her var det mye rart. Det eneste som jeg synes skiller seg litt ut er Maria Celin, Akuvi og Stig van Eijk. Jeg vil tro at minst en av disse kommer til finalen. Alle de andre låtene tror jeg skal slite hardt med å nå opp.

 

Vel, såpass feil kan man ta. 🤪

Synes live-fremføringen til både Akuvi og Maria Celin falt helt igjennom. Synd, for det var to brukbare låter. Men morsomt at Skrellex gikk til finalen. Vi trenger låter som er litt utenfor A4-formatet, og som lager litt liv. 

Når det gjelder Eline Thorp med 'Not Meant to Be', så er jeg ikke overrasket over at også den gikk til finalen. En av låtskriverne er Elsa Søllesvik (Elsie Bay), og hun skriver virkelig gode låter. Denne låten vokser for hver gang jeg spiller den.

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plengionika skrev (22 minutter siden):

Mulig upopulær mening, men for et shit show 🙈

Føler egentlig ikke at noen har den lille ekstra piffen til å delta i ESC.

Enig. Mye dårlig som ble sendt videre i hvert fall. Atle Pettersen synger utvilsomt bra, men låta var like kjedelig som å se maling tørke 🥱😴

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...