Gå til innhold

Melodi grand prix 2023


Highhopes

Anbefalte innlegg

Maria sin med Freya var fin. To favoritter I kveld : Tiril og Maria. Men Freya hadde for mye musikk. Følte det ble litt lavt når hun sang i forhold til musikken. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maria Celine skal visstnok være favoritten i kveld. Ser ikke bort fra det. Helt grei sang, passe catchy refreng. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (Akkurat nå):

Maria sin med Freya var fin. To favoritter I kveld : Tiril og Maria. 

Enig med deg 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ginny skrev (Akkurat nå):

Maria Celine skal visstnok være favoritten i kveld. Ser ikke bort fra det. Helt grei sang, passe catchy refreng. 

Syns det er den beste låta. Men enig i at det var litt spakt og surt, og stussa samtiidg på at det så ut som playback🤣 noe rart med fremføringen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, CAPS LOCK said:

Enig med deg 

Ja to gode artister. Venter på Pettersen nå . Spennende  :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde Maria heter Maria Clas Ohlson, men så skjønte jeg at hun jobber på Clas Ohlson 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble litt skuffet av sceneopptreden til Maria… forventet trommeslagere og/eller dansere. Også synes jeg ikke hun sang så rent

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J19 skrev (Akkurat nå):

Ble litt skuffet av sceneopptreden til Maria… forventet trommeslagere og/eller dansere. Også synes jeg ikke hun sang så rent

Synes heller ikke det var rent. Fin sang da. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J19 skrev (Akkurat nå):

Ble litt skuffet av sceneopptreden til Maria… forventet trommeslagere og/eller dansere. Også synes jeg ikke hun sang så rent

Enig men villig til å stemme og håpe hun forbedrer seg; for sangen er den beste

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chord skrev (1 minutt siden):

Jeg synes faktisk Atles sang er en av kveldens beste, om ikke den beste. 

Samme her. Skjønner ikke helt alle enerene han har fått på terningen.

Ser nrk har gitt femmere til flere av kveldens artister, mens VG har gitt treere til hele gjengen. Jeg er veldig enig med VG, tror ikke jeg gidder å stemme engang. Virkelig ingenting som utmerker seg for min del ikveld.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chord skrev (4 minutter siden):

Jeg synes faktisk Atles sang er en av kveldens beste, om ikke den beste. 

Enig. I kveld blir det vanskelig å bestemme seg for hvem jeg skal stemme på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Atle gikk rett i introfella, som så mange før ham. Lang og følsom intro om tunge tider og vanskelige følelser og hvor mye låten betyr og hvor mye ungen betyr for ham, hans hyllest til datteren. Det bygger enorme forventninger! Som småbarnsmor finner jeg fram lommetørkleet og er klar for å kjenne på hvor mye ungene betyr. 

Så kommer sangen, og jeg føler ingenting. Det formidles ingenting, det er ingenting. Jeg blir ikke grepet, jeg kjenner ikke på Atles følelser, jeg klarer knapt å skjønne hva han sier. Jeg tviler ikke et sekund på at han elsker ungen sin, men ikke pga sangen. Hun er hans masterpiece. Fint, flott, next!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ginny skrev (Akkurat nå):

Så kommer sangen, og jeg føler ingenting. Det formidles ingenting, det er ingenting. Jeg blir ikke grepet, jeg kjenner ikke på Atles følelser, jeg klarer knapt å skjønne hva han sier.

Jeg opplevde det annerledes. Jeg syns teksten var fin og troverdig 

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mine favoritter, og sier ikke at alle er min smak eller helt perfekt, men jeg synes kvaliteten på sangene i år er så mye bedre enn det vanligvis er. TIl vanlig synes jeg MGP er kjedelig, litt sånn nødvendig onde for å velge ut noen som vi kan sende til Eurovision. Som oftest må jeg tvinge meg selv gjennom delfinalene for å kanskje høre en eller to jeg synes er fin. Men i år har det vært så mye forskjellig og spennende at jeg har virkelig kost meg med hver eneste delfinale, og har slitt med å bare kunne stemme på én, og det har vel ikke skjedd på sånn 10 + år for min del.

Mon tro om de har et eller annet system for å velge ut artistene/sangene i år, som de ikke har hatt før? Noen som vet?

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ginny skrev (Akkurat nå):

Atle gikk rett i introfella, som så mange før ham. Lang og følsom intro om tunge tider og vanskelige følelser og hvor mye låten betyr og hvor mye ungen betyr for ham, hans hyllest til datteren. Det bygger enorme forventninger! Som småbarnsmor finner jeg fram lommetørkleet og er klar for å kjenne på hvor mye ungene betyr. 

Så kommer sangen, og jeg føler ingenting. Det formidles ingenting, det er ingenting. Jeg blir ikke grepet, jeg kjenner ikke på Atles følelser, jeg klarer knapt å skjønne hva han sier. Jeg tviler ikke et sekund på at han elsker ungen sin, men ikke pga sangen. Hun er hans masterpiece. Fint, flott, next!

Håper ikke han får masse stemmer pga det; sangen er jo dritkjedelig og jeg syns det blir for mye følelsesrunking selv om han sikkert mener det

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...