Gå til innhold

Melodi grand prix 2023

Highhopes

Anbefalte innlegg

Jeg er redd vi kommer til å «ta en Tix» i år og stemme på personen og budskapet (Atle P), men ikke det som kommer til å gi oss flest poeng i Esc. Nå liker jeg både Atle P og sangen bedre enn Tix, men det kommer ikke til å bli noe bra plassering dessverre, kanskje kommer vi ikke til finalen engang (sterk semifinale mtp land og vi synger i første del). 
Jeg tror Alessandra er den som kan gi oss best plass, men synes det er ok med Jone og Ulrikke også. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amatariel skrev (1 time siden):

Hva tenker vi om Jones låt?? Den eneste norske.... har ikke fulgt med i Europa, men er dette en låt folket der ute liker?

Vi har jo ikke sendt en norsk låt til ESC siden 2006! (Alvedansen). Vi prøvde dog med Tix - men han oversatte jo den etter at vi hadde stemt frem den norske 🙄

Det virker å ha blitt mer poppis med morsmålsbidrag igjen i ESC, så jeg føler vi snart bør sende et bidrag på norsk. Jeg trodde ikke jeg skulle like Jones låt da jeg ikke helt er i målgruppen for den type sjanger, men jeg syns faktisk den er skikkelig fengende - og litt annerledes.

Tenker ganske likt som deg. Liker Jones låt veldig godt, hadde vært veldig gøy med et norsk bidrag i ESC. Ser ut som låten slår an utenfor Norges grenser også, men virker som Alessandra er enda mer populær internasjonalt, så hvis vi vil vinne er det kanskje henne vi må satse på?🤔 Ulrikke er hypet veldig opp, men tror ikke nødvendigvis at hun vinner telefonstemmene. Atle er vel en underdog, virker særlig som den eldre garde har sansen for han😅

Tror det kan bli jevnt, og at juryen muligens blir avgjørende.

Hva synes dere forresten om stemmesystemet i år? Internasjonal jury, ingen gullfinale og kun én stemme pr person? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Anonymburker said:

Blir garantert en drittlåt som går videre. Norge er mestere i å sende dårlige bidrag (i mine øyne).

Men håper på Alessandra.

Dette er bare ren gjette-liste etter hva som jeg tror blir resultatet av folkeavstemningen i Norge, men resultatet endrer seg heldigvis gjerne noe fordi jury er med å avgjøre: 😅

1. Jone 

2. Skrellex 

3. Swing it 

4. Unami Tsunami 

5. Elsie Bay

6. Atle Pettersen

7. Allesandra 

8. Ulrikke

9. Eline Thorp 

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (1 time siden):

Dette er bare ren gjette-liste etter hva som jeg tror blir resultatet av folkeavstemningen i Norge, men resultatet endrer seg heldigvis gjerne noe fordi jury er med å avgjøre: 😅

1. Jone 

2. Skrellex 

3. Swing it 

4. Unami Tsunami 

5. Elsie Bay

6. Atle Pettersen

7. Allesandra 

8. Ulrikke

9. Eline Thorp 

Nei, så gærent tror jeg ikke det blir😅

Jeg tipper de fem øverste blir: 

Alessandra

Atle

Ulrikke

Jone

Skrellex

Juryen gir lite til Skrellex og Jone tror jeg. Juryen har Ulrikke, Atle og Alessandra på topp. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (1 time siden):

Nei, så gærent tror jeg ikke det blir😅

Jeg tipper de fem øverste blir: 

Alessandra

Atle

Ulrikke

Jone

Skrellex

Juryen gir lite til Skrellex og Jone tror jeg. Juryen har Ulrikke, Atle og Alessandra på topp. 

Jeg tror også mer dette.

Jeg tenker topp tre blir

- Alessandra
- Ulrikke
- Jone

Men veldig usikker på rekkefølgen. I fjor var jeg så sikker på at Subwoolfer skulle vinne, men i år har jeg ingen klar følelse på hvem det blir!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker Honestly, men tror Queen of Kings har størst potensiale til å vinne, den fester seg med en gang og går jo allerede viral. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opi skrev (7 timer siden):

🤔😅

Hva synes dere forresten om stemmesystemet i år? Internasjonal jury, ingen gullfinale og kun én stemme pr person? 

Jeg kommer ikke til å savne gullfinale noe særlig, greit å kjøre ren ESC-stil på finalen 😀 og internasjonal jury er forsåvidt også greit siden enkelte andre land også driver på med det.

Og takk og lov for at de gikk bort fra det tullete duell-systemet i semifinalene. 

Men jeg skulle gjerne fått stemt på flere enn én, gjerne tre stemmer da i det minste? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (7 timer siden):

Jeg er redd vi kommer til å «ta en Tix» i år og stemme på personen og budskapet (Atle P), men ikke det som kommer til å gi oss flest poeng i Esc. Nå liker jeg både Atle P og sangen bedre enn Tix, men det kommer ikke til å bli noe bra plassering dessverre, kanskje kommer vi ikke til finalen engang (sterk semifinale mtp land og vi synger i første del). 
Jeg tror Alessandra er den som kan gi oss best plass, men synes det er ok med Jone og Ulrikke også. 

Er så lei av føleri og budskap. Veldig fint at Atle er glad i barnet sitt, men det opplegget blir litt som å se alle instabildene og storyene om fineste ditt og ungen min sa datt i dag og i det hele tatt. Totalt uinteressant for folk flest. Lag nå for all del en fin sang med et budskap men trenger ikke å melke historien så sinnsykt i alle kanaler. Det holder med en god sang! 

• Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (2 minutter siden):

Er så lei av føleri og budskap. Veldig fint at Atle er glad i barnet sitt, men det opplegget blir litt som å se alle instabildene og storyene om fineste ditt og ungen min sa datt i dag og i det hele tatt. Totalt uinteressant for folk flest. Lag nå for all del en fin sang med et budskap men trenger ikke å melke historien så sinnsykt i alle kanaler. Det holder med en god sang! 

Hva slags "budskap" har Alessandra som de fleste i denne tråden prøver å reklamere for? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringebærsyltetøy skrev (20 minutter siden):

Hva slags "budskap" har Alessandra som de fleste i denne tråden prøver å reklamere for? 

Det var et svar ang Atle Pettersen 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blå lenestol skrev (43 minutter siden):

Jeg kommer ikke til å savne gullfinale noe særlig, greit å kjøre ren ESC-stil på finalen 😀 og internasjonal jury er forsåvidt også greit siden enkelte andre land også driver på med det.

Og takk og lov for at de gikk bort fra det tullete duell-systemet i semifinalene. 

Men jeg skulle gjerne fått stemt på flere enn én, gjerne tre stemmer da i det minste? 

Er helt enig med deg i alt. Synes internasjonal jury er bra for da får vi en liten pekepinn på hva de utenfor Norge tenker. 

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (4 minutter siden):

Er helt enig med deg i alt. Synes internasjonal jury er bra for da får vi en liten pekepinn på hva de utenfor Norge tenker. 

Det er jeg enig i, for da får vi en pekepinne for hva internasjonal jury synes. Gikk bra da de hadde en internasjonal jury da Alexander Rybak vant. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Valyria83 said:

ENIG! 

Alessandra sin live opptreden har allerede nesten 600 000 visninger 😲

Hun er flink til å selge sangen og du får den veldig lett på hjernen. 

Ulrikke sin er fin og en god nummer 2.

Plassere Atle på tredje plass. 

Leser at ifølge oddsene i eurovision world så vinner Ulrikke, mens Allesandra kommer på 2 Plass. Jeg heier på Allesandra 🥰. Min nummer 2 favoritt er Atle Pettersen,  og nummer 3 Ulrikke. Jeg tror Ulrikke hadde hatt bedre sjanse med låten dersom hun synger den på 100 prosent norsk. 

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klappe skrev (19 timer siden):

Pga stemmetrømmel ble ikke stemmene registrert under finalen og en jury på 13 personer valgte ulrikke som vinner. Syns derfor det er veldig hypet opp at hun vant men ikke fikk dratt.. Rein var den egentlige vinneren..

Har ikke fått med meg delen med at Rein var den egentlige vinneren, har det kommet frem at han fikk flest stemmer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringebærsyltetøy skrev (3 timer siden):

Syns jeg leste noe om at hun i ung alder var flau over at hun likte jenter men nå tør hun å stå frem eller noe sånt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klappe skrev (11 minutter siden):

Syns jeg leste noe om at hun i ung alder var flau over at hun likte jenter men nå tør hun å stå frem eller noe sånt

Men hun promoterer vel ikke dette opp og ned slik Atle gjør (og tix gjorde)? Jeg fikk ikke med meg sånn tåredryppende intro og bruk av det for å fremme låten 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
rosemarin skrev (48 minutter siden):

Men hun promoterer vel ikke dette opp og ned slik Atle gjør (og tix gjorde)? Jeg fikk ikke med meg sånn tåredryppende intro og bruk av det for å fremme låten 

Nei så bare sånn lite notis et sted. Ikke noe video osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (2 timer siden):

Nå vet jeg ikke om du har barn, men for mange slår alle klisjeene inn når du blir mamma eller pappa. Hvor mange artister har ikke skrevet sanger til eller for sitt barn? Robbie Williams og Jahn Teigen er to av dem.

Hva med Brandstorp? Du synes ikke hun "promoterer med åredryppende intro"?  Sangen til vennen om vennskapet som nesten gikk i knas. Vennen som "tilfeldigvis"  var bak scenen da hun hadde fremført låten. Som hun kastet seg i armene til mens hun proklamerte at "hun har sååå lyst til å vinne".  

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida skrev (8 timer siden):

Nå vet jeg ikke om du har barn, men for mange slår alle klisjeene inn når du blir mamma eller pappa. Hvor mange artister har ikke skrevet sanger til eller for sitt barn? Robbie Williams og Jahn Teigen er to av dem.

Hva med Brandstorp? Du synes ikke hun "promoterer med åredryppende intro"?  Sangen til vennen om vennskapet som nesten gikk i knas. Vennen som "tilfeldigvis"  var bak scenen da hun hadde fremført låten. Som hun kastet seg i armene til mens hun proklamerte at "hun har sååå lyst til å vinne".  

Jo enig i at ulrikke også gjør det. Jeg syns det er teit uansett hva det er. Og som sagt lag gjerne en låt om det. Men i sånne konkurranser så virker det motsatt på meg når de bruker historien så ekstremt til å få stemmer heller enn låten og fremføringen i seg selv

Endret av rosemarin
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...