Gå til innhold

Melodi grand prix 2023

Highhopes

Anbefalte innlegg

Bringebærsyltetøy skrev (4 minutter siden):

Ikke noe spes, synes jeg. 

Halvparten av deltakere på Eurovision er lettkledde damer. Kjedelig. 

Nei, det må du jo få mene ☺️ Men lettkledd? Det la ikke jeg merke til. Bodysuit med svart strømpebukse er ikke så veldig lettkledd i mine øyne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, Jobbermedbarn said:

Det er 50% folkestemmer og den internasjonale juryen teller 50%… Synes det er bra med internasjonal jury igjen! 

Takk for opplysningen. Ja det er bra at de ikke bare har folkestemmer 😆. Flertallet av folkestemmene er som oftest ikke enig med meg 😅. Haha

Endret av Eloise12345
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge ble plassert i den første semifinalen (tirsdag 9. mai), sammen med bl.a. Sverige, Irland, Finland og Israel.   (Link)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror sjansen er veldig stor for å dra hjem Eurovision-seieren om ''Queen of Kings'' vinner på lørdag. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missmischief skrev (5 timer siden):

Tror sjansen er veldig stor for å dra hjem Eurovision-seieren om ''Queen of Kings'' vinner på lørdag. 

Jeg er spent på å høre henne live igjen og spent på hva den internasjonale juryen synes. Jeg tror også denne er den eneste som kan vinne selv om jeg egentlig synes vi har en god finale i år. 
Jeg er skikkelig redd for at vi gjør en tabbe som feks i 2021 og sender sanger som alle som følger med i Eurovisions verden forstår at vi ikke har sjans til å vinne med. Men vi tenker forskjellig; noen vil sende en sang man synes er fin, andre tenker på hva som kan slå ann i Europa. Jeg vil vinne igjen og da er jeg enig i at da blir det Alessandra man må stemme på. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker veldig godt musikkvideoen til Ulrikke. jeg likte ikke helt "skrikingen" i refrenget da hun fremførte låten i delfinalen. Hun synger bedre her, synes jeg. Og denne er sunget kun på norsk. Kjempefint, og denne låten er veldig fin på 100 % norsk, synes jeg🥰

Endret av Eloise12345
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Missfebruary said:

Atle eller Alessandra håper jeg på altså! 

Jeg heier på Allesandra 🥰. Allesandra sin låt er en låt som jeg synes vil passe best i eurovision 🥰

Endret av Eloise12345
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper noen andre enn Ulrikke vinner, syns sangen er kjempe kjedelig i tillegg til at det er kjedelig at hun skal vinne hver gang🥸 Skrellex vokser på meg hver gang jeg hører sangen, hele han og sceneshowet oooser MGP, føler jeg…😅🌈💎💃🏼🕺💅🏼🪩

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smurfii skrev (18 timer siden):

i tillegg til at det er kjedelig at hun skal vinne hver gang🥸

Hun vant en gang og da fikk hun ikke da til Europa. Jeg håper hun vinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (20 timer siden):

Jeg heier på Allesandra 🥰. Allesandra sin låt er en låt som jeg synes vil passe best i eurovision 🥰

Halvparten av Eurovision sanger ligner på denne! 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missmischief skrev (På 1.2.2023 den 9.35):

Blir garantert en drittlåt som går videre. Norge er mestere i å sende dårlige bidrag (i mine øyne).

Men håper på Alessandra.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonymburker skrev (2 timer siden):

Blir garantert en drittlåt som går videre. Norge er mestere i å sende dårlige bidrag (i mine øyne).

Men håper på Alessandra.

Mange dårlige bidrag som har blitt sendt opp gjennom tidene ja, på grensen til flaut.:dåne:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missmischief skrev (8 minutter siden):

Mange dårlige bidrag som har blitt sendt opp gjennom tidene ja, på grensen til flaut.:dåne:

Heldigvis er alle årets låter bedre enn da vi sendte dette 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (7 timer siden):

Hun vant en gang og da fikk hun ikke da til Europa. Jeg håper hun vinner. 

Pga stemmetrømmel ble ikke stemmene registrert under finalen og en jury på 13 personer valgte ulrikke som vinner. Syns derfor det er veldig hypet opp at hun vant men ikke fikk dratt.. Rein var den egentlige vinneren..

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Klappe skrev (4 timer siden):

Pga stemmetrømmel ble ikke stemmene registrert under finalen og en jury på 13 personer valgte ulrikke som vinner. Syns derfor det er veldig hypet opp at hun vant men ikke fikk dratt.. Rein var den egentlige vinneren..

Nrk elsker ulrikke og bruker henne for alt det er verdt av en eller annen grunn🤷‍♀️

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (13 timer siden):

Hun vant en gang og da fikk hun ikke da til Europa. Jeg håper hun vinner. 

Jeg vil si det er en sannhet med store modifikasjoner at hun "vant" med tanke på stemmetrøbbelet det året. Når det er sagt er bidraget hennes i årets MGP tragisk. Jeg håper virkelig ikke denne Disney  parodien vinner. Men hun er jo god på å spille på "stakkars meg som ikke fikk dra til Eurovision", så sympati stemmene vil nok rulle inn.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartland skrev (På 31.1.2023 den 19.08):

Alessandra med Queen of Kings er sinnsykt populær i Europa! Jeg håååper Norge nå har vett nok til å stemme den frem! Ikke gjør samme tabben som vi gjorde når vi sendte Tix foran Keiino. Alle ESC-bloggere i Europa var jo i sjokk den gangen. Ser man på populariteten i Europa er det ingen tvil om at vi bør sende Alessandra.

https://www.vg.no/rampelys/musikk/i/l3Oe67/alessandra-mele-gaar-viralt-globalt-med-sin-melodi-grand-prix-finalelaat

ENIG! 

Alessandra sin live opptreden har allerede nesten 600 000 visninger 😲

Hun er flink til å selge sangen og du får den veldig lett på hjernen. 

Ulrikke sin er fin og en god nummer 2.

Plassere Atle på tredje plass. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker vi om Jones låt?? Den eneste norske.... har ikke fulgt med i Europa, men er dette en låt folket der ute liker?

Vi har jo ikke sendt en norsk låt til ESC siden 2006! (Alvedansen). Vi prøvde dog med Tix - men han oversatte jo den etter at vi hadde stemt frem den norske 🙄

Det virker å ha blitt mer poppis med morsmålsbidrag igjen i ESC, så jeg føler vi snart bør sende et bidrag på norsk. Jeg trodde ikke jeg skulle like Jones låt da jeg ikke helt er i målgruppen for den type sjanger, men jeg syns faktisk den er skikkelig fengende - og litt annerledes.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...