AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #1 Del Skrevet 29. desember 2022 Halla. Har ikke vært ute og kjørt bil på noen dager og bor litt i utkanten av Oslo. Bare lurer på om det er blåholke flere steder fortsatt, eller om det er uproblematisk å kjøre overalt om dagen. Orker ikke gå ut av pysjen for å sjekke sjøl. Takk. Hilsen latsabb. Anonymkode: 36b38...638 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #2 Del Skrevet 29. desember 2022 For fotgjengere er det i hvert fall katastrofeområde. Litt bedre å gå i veien, iblant har man ikke noe valg da fortauene blir måkt igjen og fryser på. Så pass opp for stakkars fotgjengere hvis du skal ut på kjøretur. Anonymkode: dbc91...ae0 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #3 Del Skrevet 29. desember 2022 Det er veldig glatt og isete Anonymkode: da7e7...d40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #4 Del Skrevet 29. desember 2022 Bilveien er ikke så glatt nå. Isdekke er der ikke, men noe fryst slaps og frost. Å gå på fortauet er som å spille russisk rulett Anonymkode: b6ff6...d81 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #5 Del Skrevet 29. desember 2022 Har dere ikke strøsand i Oslo? 🤪 Anonymkode: 3ae4f...d50 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #6 Del Skrevet 29. desember 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Har dere ikke strøsand i Oslo? 🤪 Anonymkode: 3ae4f...d50 Nei, bare sånne store grusklumper som forsvinner av isen like fort som den legges på. Aldri forstått dette. Er strøsand for dyrt? Koster jo en del med alle som havner på legevakten med påfølgende sykefravær også. Noen havner jo faktisk på sykehus, og mye av det kunne vært unngått. Anonymkode: dbc91...ae0 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #7 Del Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Halla. Har ikke vært ute og kjørt bil på noen dager og bor litt i utkanten av Oslo. Bare lurer på om det er blåholke flere steder fortsatt, eller om det er uproblematisk å kjøre overalt om dagen. Orker ikke gå ut av pysjen for å sjekke sjøl. Takk. Hilsen latsabb. Anonymkode: 36b38...638 Det var ille på tirsdag tror jeg? Var da jeg tok en 180 med bilen. Akkurat som i de klippene du ser på tiltok der bilene seiler avgårde. Sånn gjorde jeg i min bil. Bor utenfor Oslo. Nå har det jo snødd her ute ihvertfall, Så nå er det ikke ille her, men jeg tør meg ikke ut til drammen til typen som bor litt opp i høgda der. Tar hjemmekontor hele uka her. Anonymkode: 2564e...297 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #8 Del Skrevet 29. desember 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det var ille på tirsdag tror jeg? Var da jeg tok en 180 med bilen. Akkurat som i de klippene du ser på tiltok der bilene seiler avgårde. Sånn gjorde jeg i min bil. Bor utenfor Oslo. Nå har det jo snødd her ute ihvertfall, Så nå er det ikke ille her, men jeg tør meg ikke ut til drammen til typen som bor litt opp i høgda der. Tar hjemmekontor hele uka her. Anonymkode: 2564e...297 Byrådet burde egentlig komme med ny anbefaling om hjemmekontor, blir nok langt flere med alvorlige skader på isen enn av corona for folk i arbeidsfør alder. Og når de ikke vil gjøre veiene kjørbare eller fortauene gangbare må de sette iverk tiltak. Anonymkode: dbc91...ae0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #9 Del Skrevet 29. desember 2022 Dere trenger ikke bil i Oslo. Det går buss hvert 8. minutt. Ta bussen eller hold dere inne! Drivstoffprisene burde vært 4 doblet der. Dere har heller ikke peiling på hvordan kjøre bil! Anonymkode: 41a12...42b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #10 Del Skrevet 30. desember 2022 12 minutter siden, AnonymBruker said: Dere trenger ikke bil i Oslo. Det går buss hvert 8. minutt. Ta bussen eller hold dere inne! Drivstoffprisene burde vært 4 doblet der. Dere har heller ikke peiling på hvordan kjøre bil! Anonymkode: 41a12...42b Vi må også komme oss til bussen, det tar normalt 10 minutter til fots. Nå fort en halvtime hver vei, med fare for liv og helse på veien. Det beste er å komme seg til t-banen, har vært flere ulykker med busser i det siste. Men perrongene på banen er også livsfarlige. Anonymkode: dbc91...ae0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #11 Del Skrevet 30. desember 2022 Takk til alle som har svart. Bortsett fra den siste tullingen, da. Han kommer fra gokk og vet ikke hva infrastruktur er utover det ene veikrysset i den lille bygda han kommer fra. Anonymkode: 36b38...638 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #12 Del Skrevet 30. desember 2022 Just now, AnonymBruker said: Takk til alle som har svart. Bortsett fra den siste tullingen, da. Han kommer fra gokk og vet ikke hva infrastruktur er utover det ene veikrysset i den lille bygda han kommer fra. Anonymkode: 36b38...638 Det morsomme var da mediene endelig meldte om snøkaos i Nord-Norge nylig. Vi var mange som trakk på smilebåndet og tenkte de ville ta litt selvkritikk for hvordan de fyller kommentarfeltene når det er snø og is i sør. Men neida, selv da kom det "æ skjønne farskenmæ og piskadausen ikkje ka søringan klage på" 😅 Anonymkode: dbc91...ae0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nothingarrived Skrevet 30. desember 2022 #13 Del Skrevet 30. desember 2022 Hovedveiene er stort sett helt ok, småveier i boligområder kan være glatte og fortauene er en blanding av isvann og holke, som det nesten er umulig å gå på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #14 Del Skrevet 30. desember 2022 Går greit på hovedveiene, så lenge det er plussgrader,i boligområdene er et ikke ordentlig brøyta enda, så der må man kjøre forsiktig. Farligere å være fotgjenger enn forsiktig bilist om dagen. Anonymkode: 396c8...6e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #15 Del Skrevet 30. desember 2022 Just now, Nothingarrived said: Hovedveiene er stort sett helt ok, småveier i boligområder kan være glatte og fortauene er en blanding av isvann og holke, som det nesten er umulig å gå på. Stemmer, og en liten bønn til bilister om å ikke tute og kjefte på oss som går i bilveien når det ikke finnes andre muligheter. Mange av oss må på jobb og andre viktige ærend, så da har vi ikke noe valg. Anonymkode: dbc91...ae0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #16 Del Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Nei, bare sånne store grusklumper som forsvinner av isen like fort som den legges på. Aldri forstått dette. Er strøsand for dyrt? Koster jo en del med alle som havner på legevakten med påfølgende sykefravær også. Noen havner jo faktisk på sykehus, og mye av det kunne vært unngått. Anonymkode: dbc91...ae0 Vi har råd til strøsand her i Trondheim 😉 Må nok prioritere rett Anonymkode: 3ae4f...d50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #17 Del Skrevet 30. desember 2022 Så lenge de ikke heller på tonnevis med veisalt så er jeg fornøyd. Det har de gjort siste årene og det ødelegger natur, skinnsko og hundepoter. Anonymkode: b348e...60c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #18 Del Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 30.12.2022 den 10.36): Vi har råd til strøsand her i Trondheim 😉 Må nok prioritere rett Anonymkode: 3ae4f...d50 Vi har råd til strøsand her i Oslo-området også. Men her, akkurat som da jeg bodde i Trondheim, så kom ikke strøsanda regnende ned på alle veier og fortau. Sist jeg bodde i Trondheim, så måtte strøbilene faktisk kjøre alle stedene det skulle strøs, og de valgte også prioritere større veier framfor små, AKKURAT slik de gjør her. Har bodd i Trondheim 8 år, og gikk ikke en forbanna vinter uten at det ble klaget på dårlig strøing. Så nei, ikke kom her å påstå at det er perfekt strødd i Trondheim hele tiden. Anonymkode: aa71a...66f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #19 Del Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 30.12.2022 den 0.46): Dere trenger ikke bil i Oslo. Det går buss hvert 8. minutt. Ta bussen eller hold dere inne! Drivstoffprisene burde vært 4 doblet der. Dere har heller ikke peiling på hvordan kjøre bil! Anonymkode: 41a12...42b Så akkurat statistikk over bilulykker i Norge i 2022. Oslo: 5 dødsulykker Troms og Finnmark: 11 dødsulykker Med tanke på befolkningstettheten i Oslo kontra Troms og Finnmark tyder ikke statistikken akkurat på at oslofolk er dårligere sjåfører enn resten av landet. Anonymkode: 9ee63...359 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #20 Del Skrevet 2. januar 2023 Fortauene jeg har vært på er dekket med minst 5 cm is. Grusen er enten dekket av enda mer is, eller har sklidd bort fordi isen er så glatt... så hvis du skal ta buss, planlegg god tid. Anonymkode: 1ee77...709 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå