Gå til innhold

Ligger du ved siden av barnet til det sovner?

145 stemmer

1. 1. Ligger du ved siden av barnet til det sovner?

• Ja
      94
    • Nei
      51

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymkode: 629e9...c76

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. De er 5, 7 og 11. 

Anonymkode: 7781f...448

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Nei. Aldri gjort. Ville ikke vie flere år av livet mitt på å skape den type avhengighet. De var trygge og rolige i sengene sine (4 barn).

Endret av Rotemor
  • Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja. De er 5, 7 og 11. 

Anonymkode: 7781f...448

Tuller du?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

En gang i blant.

For eksempel nå som vi er på besøk hos en annen familie i jula. Fireåringen syns det er skummelt å sove på et nytt sted, og de deler seng her så treåringen ville holdt søsteren våken om jeg ikke var der. Jeg ligger mellom dem i sengen til begge sover, det er utrolig koselig. 

Hjemme gjør jeg stort sett ikke det. Men det hender en av dem spør om det. Oftest den eldste, for hun er litt mørkredd og kan tenke på noe trist eller skummelt når hun skal sove. Og så hender det at jeg bare blir sittende hos dem, når jeg ser at de er veldig trøtte. Stryker litt over kinnet eller synger. Da sovner de som oftest raskt, og de kveldsstundene kommer til å være et kjært minne resten av livet. 

Anonymkode: ab976...faf

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Anonymkode: 629e9...c76

gjorde det frem til de begynte på skolen da ønsket de heller ikke mer

Anonymkode: 6dd2e...907

• Liker 1
Skrevet

Både mannen og jeg syns det er koselig så vi gjør det. Og ungene sovner veldig fort når de får den nærheten, så det blir vinn vinn for alle. 

Anonymkode: bbf4a...789

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet

Når barnet mitt trenger det, gjør jeg selvsagt det.

Anonymkode: e790b...c67

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja, med yngste på 2

Anonymkode: 391a3...98c

Skrevet

Ja, og synes det er veldig koselig. Det er gratis nærhet og voksne har godt av den pausen. Mannen og jeg gjør det annenhver dag. 

Jeg synes det er trist å lese om foreldre som ikke vil «skape avhengighet». Barn ER avhengige av foreldre eller andre voksenpersoner. Alle mennesker er avhengige av å ha «noen», vi er flokkdyr. Ensomme mennesker er syke mennesker. 

Anonymkode: 2329e...d61

• Hjerte 4
  • Nyttig 6
Skrevet

Ja, ellers står han opp og holder det gående i timesvis. 

Anonymkode: 721e6...95c

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, og synes det er veldig koselig. Det er gratis nærhet og voksne har godt av den pausen. Mannen og jeg gjør det annenhver dag. 

Jeg synes det er trist å lese om foreldre som ikke vil «skape avhengighet». Barn ER avhengige av foreldre eller andre voksenpersoner. Alle mennesker er avhengige av å ha «noen», vi er flokkdyr. Ensomme mennesker er syke mennesker. 

Men de er ikke nødvendigvis avhengige av at noen sover ved dem. Det trenger dine barn. Ikke alle. 

Anonymkode: ca141...263

• Liker 3
Skrevet

Ja, med ham på 0 år, og han på 8 år. Skal avvenne han på åtte 😊

Anonymkode: f4fc5...e75

Skrevet

Både ja og nei. Så noen ganger. Følger barnas ønsker. Vil de at jeg skal sitte der til de sovner så er det koselig. Andre ganger går jeg bare uten å si så mye. Og så hender det at jeg må vaske eller gjøre andre ting, da sier jeg i fra og ungene aksepterer det. De er 3 og 6.

Anonymkode: 0f990...28f

Skrevet

Uff nei.

Anonymkode: 2a5ee...ef5

• Liker 3
Skrevet

Nei, begge barna mine har alltid sovnet fort av seg selv

Anonymkode: 968ef...a46

• Liker 2
Skrevet

Ja, 3 og 5 år. Spesielt når vi sover borte som nå i juleferien. Ellers går det ofte greit at de også sovner i egen seng men med døra oppe… men noen ganger er de kanskje litt mørkredd eller litt småsyk og da vil de ofte ha noen ved siden av hele tiden… går greit det. 
Vi er flinke til å ha rutiner for legging men dersom de trenger ekstra nærhet i perioder så får de det… de er barn bare en gang , den perioden her går fort over og jeg syns det er helt greit at de kommer inn til meg. En dag kommer jeg til å savne det veldig! Og ha gode minner om det

Anonymkode: 9b18d...532

• Hjerte 1
Skrevet

Ja. Men han på fem skal Prøve å avvenne etter jul

Anonymkode: 20a00...24a

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Men du bryr deg ikke om at flokkbarna dine gjerne aldri vil takle overnattingsbesøk hos familie og venner engang, fordi mamsen og papsen ikke kan være der når de sovner?

Anonymkode: c5d6b...01a

• Liker 5
Skrevet

Ja, men minste. Han er 5 år. Eldste hadde ikke det behovet etter hun var ca 1 1/2 år. Da leste vi på senga, sa natta og lot døra stå litt åpen. Koser meg med å ligge inntil 5 åringen til han sovner. Plutselig har han ikke det behovet lenger. Tiden går så fort.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...