Selvsagt Skrevet 22. november 2023 Forfatter #61 Del Skrevet 22. november 2023 On 10/1/2023 at 7:19 PM, Selvsagt said: Snart slippes katta ut av sekken og Venezuelapolitikerne inntar talerstolen - 6. oktober er datoen. Skremmende at SV har hånden på rattet her. SV fornekter seg ikke. Til tross for økning av utbytteskatten to år på rad så bare kjører de på: nytt forslag er 43,34% Her skal all skaperlyst drepes. Det skal være null gulrot for å investere i oppstartsselskap, grønne selskap eller andre bedrifter som trenger penger/emisjoner. Det skal ikke være noe å tjene på det. Her er det: «Nei til alt næringsliv». 43,34% skatt er forslaget i år (skatt på allerede skatta penger - allerede skatta 22%) https://www.finansavisen.no/personlig-okonomi/2023/11/09/8056456/svs-alternative-budsjett-vil-ha-dobling-av-formuesskatten Hvorfor er det over 70 % mer skatt på gevinst av aksjer enn krypto? Hvor er insentivene å investere i verdiskapning/næringsliv kontra ren spekulasjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selvsagt Skrevet 22. november 2023 Forfatter #62 Del Skrevet 22. november 2023 On 12/28/2022 at 6:06 PM, Selvsagt said: Flest kvinner stemmer på venstresiden og de røde partiene Jeg håper flere kvinner dropper å stemme rødt og heller ser mot høyresiden. Jammen trenger vi budskap som i filmene DNB kjører nå - og da tenker jeg ikke på "Yoga-filmen": https://www.youtube.com/watch?v=A_pfLvkgJLQ https://youtu.be/sul4ZR_MoQ0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selvsagt Skrevet 22. november 2023 Forfatter #63 Del Skrevet 22. november 2023 4 minutter siden, Selvsagt said: Skremmende at SV har hånden på rattet her Fjord1 solgt til utlandet: https://www.finansavisen.no/politikk/2023/11/22/8061443/gratulerer-til-store-og-vedum-med-nok-en-innertier «Den dagen det meste er eid fra utlandet, vil alt overskudd norske bedrifter genererer gå ut av landet.» Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selvsagt Skrevet 22. november 2023 Forfatter #64 Del Skrevet 22. november 2023 3 minutter siden, Selvsagt said: Jeg håper flere kvinner dropper å stemme rødt og heller ser mot høyresiden. De røde får aldri nok til det offentlige. 120 milliarder i økte NAV utgifter på ca. 2 år og ca. 22 000 ansatte i NAV. Fortsett slik og vi får SV sin drøm: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selvsagt Skrevet 22. november 2023 Forfatter #65 Del Skrevet 22. november 2023 (endret) 26 minutter siden, Selvsagt said: SV fornekter seg ikke. Til tross for økning av utbytteskatten to år på rad så bare kjører de på: nytt forslag er 43,34% SV vil også fjerne all aksjerabatt. Er folk flest klar over eller opptatt av det? Nei, dessverre virker det som at folk gir en god f... i det som rammer næringslivet - alt som ikke går ut over de selv (tror de - men de vil selv bli taperne her til slutt..., men vil trolig aldri forstå det). Dette vil også bidra til at det blir minde å tjene på å investere i en emisjon / bedrift/næringsliv. Derimot vil det bli mye mer attraktivt å flytte investeringer over fra aksjer til f.eks. egen bolig som bare har 20% formuesverdi VS aksjer som nå er foreslått til 100% (regjeringen økte formuesverdien i fjor, for aksjer, men det var tydeligvis ikke nok for SV som nå vil ha 100%). Hvorfor skal det lønne seg mer å bygge på huset sitt enn å investere i norsk næringsliv? Endret 22. november 2023 av Selvsagt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2350986jhlhg Skrevet 22. november 2023 #66 Del Skrevet 22. november 2023 Åpningsinnlegget framstår vel selvrettferdiggjørende og bedrevitende. Det er rimelig lite sjarmerende å påstå at kvinner er mer misunnelige, og insinuere at det er eneste grunnen til å stemme på partiene til venstre. Både mitt inntrykk og folk fra høyresiden, slik som f.eks Jordan Peterson, sier at vi kvinner i gjennomsnitt er mindre konfrontasjonsorienterte, og mer empatiske enn hva menn er. Vi er heller ikke like konkurranseinnstilte. Dette er vel så gode forklaringer på at vi stemmer rødere, som at vi skulle være misunnelige. Jeg skjønner ikke så mye økonomi. Jeg har en god venninne som er siviløkonom, og påstår at det hadde vært fordelaktig for fattige med borgerlønn, lavere skatt for fattige, mindre velferd og mer privatisering pga sløsing i offentlig sektor. Så får de betale selv, med høyere kjøpekraft, sier hun. Men selv er jeg ansatt i offentlig sektor, og ser ikke så mye sløsing. Det er tungrodd og ineffektivt, men samtidig er det grunnen til at jeg har fått en entry-level stilling, og da stemmer jeg ikke på noen som vil ta fra meg jobben. Det har ingenting med misunnelse å gjøre. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 22. november 2023 #67 Del Skrevet 22. november 2023 Vaffelhunden skrev (På 28.12.2022 den 21.37): Hvis alle de ambisiøse kvinnene hadde satset på næringslivet, i stedet for feminisme, så hadde det kanskje vært flere kvinnelige toppledere? Sier som Ole Brumm: ja takk, begge deler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 22. november 2023 #68 Del Skrevet 22. november 2023 Det har tatt utrolig lang tid for "Gutta Boys" å forstå at kvinner kan mer enn å være mor og husmor. Meget bekvemt for dem med ubetalt hushjelp og barnevakt, men nå banker vi kvinner på døren. Ikke alle, for fortsatt er det mange kvinner som fortsatt føler det som sitt kall å pleie for voksne menn. De om det. I dag er det kvinner som tar høyest utdanning. Ikke menn. Tror noen at de gjør det for å stelle i huset?? De fleste bedrifter i Norge er rimelig små, og ikke børsnoterte. Der sitter det kvinner som er håndplukket. Det er de fordi staten krever kvinnerepresentasjon. Uten det hadde de neppe vært der. Da bør man jo spørre seg hvorfor bedriftsledere (som oftest mannlige) overser kvinners kompetanse, men i stedet velger kloninger av seg selv som styremedlemmer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selvsagt Skrevet 23. november 2023 Forfatter #69 Del Skrevet 23. november 2023 21 hours ago, 2350986jhlhg said: Åpningsinnlegget framstår vel selvrettferdiggjørende og bedrevitende. Ja, mulig det fremstår slik, men jeg mente ikke å være bedrevitende (kanskje litt for utbytteskatten – hvor stor del av befolkningen kjenner egentlig til eller bryr seg om utbytteskatt?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selvsagt Skrevet 23. november 2023 Forfatter #70 Del Skrevet 23. november 2023 21 hours ago, 2350986jhlhg said: Det er rimelig lite sjarmerende å påstå at kvinner er mer misunnelige, og insinuere at det er eneste grunnen til å stemme på partiene til venstre. Jeg mente de som stemmer på SV, men uansett ikke en veldig seriøs kommentar. Dette var en litt flåsete og subjektiv kommentar, som jeg nok kunne utelatt. Litt av poenget med åpningsinnlegget var også å skrive litt provoserende for å fange interessen til noen som kanskje normalt ikke er opptatt av økonomi eller politikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selvsagt Skrevet 23. november 2023 Forfatter #71 Del Skrevet 23. november 2023 (endret) 21 hours ago, 2350986jhlhg said: Jeg skjønner ikke så mye økonomi. Jeg har en god venninne som er siviløkonom, og påstår at det hadde vært fordelaktig for fattige med borgerlønn, lavere skatt for fattige, mindre velferd og mer privatisering pga sløsing i offentlig sektor. Så får de betale selv, med høyere kjøpekraft, sier hun. Men selv er jeg ansatt i offentlig sektor, og ser ikke så mye sløsing. Det er tungrodd og ineffektivt, men samtidig er det grunnen til at jeg har fått en entry-level stilling, og da stemmer jeg ikke på noen som vil ta fra meg jobben. Det har ingenting med misunnelse å gjøre. Jeg er absolutt for lavere skatt for fattige. (Det holder lenge med moms, avgifter, gebyr, oljefond og eventuelt arbeidsgiveravgift). Det er mange fantastiske og smarte mennesker som stemmer på SV/de røde og som bare vil folk vel, men mitt inntrykk er at de ikke er spesielt opptatt av økonomi/næringsliv. Mitt inntrykk er også at det er lite sløsing i det offentlige, som også ofte har lite frynsegoder VS de som jobber i en privat bedrift (bonuser, gratis kantine/kaffe/frukt/overtidsmat, svært gode pensjonsordninger, firmahytte, gratis Internett, gratis trengingsavgift, private forsikringer, julegave, kursing/seminar, gratis telefon osv.). Er det så mye tryggere å ha en offentlig jobb? Jeg er sikker på at det er mange muligheter i det private også om ikke SV og de røde vinner neste valg da. Endret 23. november 2023 av Selvsagt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robert_44 Skrevet 23. november 2023 #72 Del Skrevet 23. november 2023 Det virker som om veldig mange av det feminine kjønn er valgt inn i styrer og denslags på bakgrunn av det har mellom beina, ikke det dem kan/vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selvsagt Skrevet 23. november 2023 Forfatter #73 Del Skrevet 23. november 2023 (endret) 21 hours ago, Amossa said: Det har tatt utrolig lang tid for "Gutta Boys" å forstå at kvinner kan mer enn å være mor og husmor. Meget bekvemt for dem med ubetalt hushjelp og barnevakt, men nå banker vi kvinner på døren. Ikke alle, for fortsatt er det mange kvinner som fortsatt føler det som sitt kall å pleie for voksne menn. De om det. I dag er det kvinner som tar høyest utdanning. Ikke menn. Tror noen at de gjør det for å stelle i huset?? De fleste bedrifter i Norge er rimelig små, og ikke børsnoterte. Der sitter det kvinner som er håndplukket. Det er de fordi staten krever kvinnerepresentasjon. Uten det hadde de neppe vært der. Da bør man jo spørre seg hvorfor bedriftsledere (som oftest mannlige) overser kvinners kompetanse, men i stedet velger kloninger av seg selv som styremedlemmer? Ja, og bra at det blir søkelys på kvinner her. Det tror jeg alle tjener på. Jeg tror mange små familiebedrifter, startet av menn, velger familie eller venner til å sitte i styret og venner er nok ofte menn. Starter flere kvinner bedrifter, så tror jeg dette vil endre seg. Endret 23. november 2023 av Selvsagt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 23. november 2023 #74 Del Skrevet 23. november 2023 Selvsagt skrev (45 minutter siden): Jeg er absolutt for lavere skatt for fattige. (Det holder lenge med moms, avgifter, gebyr, oljefond og eventuelt arbeidsgiveravgift). Det er bare at de fattige slik det er mottar langt mer fra staten enn de betaler inn over sitt liv, så de taper heller stort på et generelt sett lavt skattenivå, Men så hevder jo du meninger ikke tror på seg engang, siden du nektet åf orsøke å forsvare din ideolog med egne ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå