Gå til innhold

Går dere rundt treet julaften ?

SissiB

Anbefalte innlegg

Gjest Hippopotamus
Jeg tror ikke vi hadde klart å gå rundt juletreet selv om vi hadde ønsket, for vi er bare fire og det rekker ikke rundt. Dessuten har vi en pusekatt og treet må derfor festes til en krok i taket. Ville vært upraktisk å skulle hekte den av, dra treet fram for å gå rundt det i 10 minutter og så settes det tilbake og knyte rundt det. For ikke å snakke om at alle gavene jo måtte flyttes på også, siden de ligger under treet.

Vi pleier å pakke opp gavene våre før vi går rundt juletreet, vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Ellen_*

Nei, det har vi aldri gjort. Nå i år skal jeg ferie med min mor og bror, som begge jo er voksne, og jeg tror vi hadde fått oss en god latter hvis vi tre skulle begynne å gå rundt treet :ler: Hvis man har god plass og er mange nok personer, så ser jeg absolutt poenget, selv om det ikke er noe jeg har savnet. Og jeg er enig med Arkana; treet er jo der for å skape stemning, selv om man ikke går rundt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjorde det da jeg var liten, men det er mange år siden sist.

Men i 1.juledagsbesøket hos onkel og tante - da går vi rundt treet. Onkel er veldig glad i å gå rundt treet, og det er jo litt kos da. Småbarna synes det er kjempegøy, og vi andre synes det er litt kjekt vi også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope!! Vi måtte nesten alltid feste treet i et bånd intil veggen så det ikke skulle falle  :ler:  :ler:  :ler:

Men vi gikk selvfølgelig rundt juletreet på skoleavslutningen og på juletrefest.

:nissekonekyss:

Et godt tips til å få treet til å stå fint. Fest et tau i toppen og fest i taket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt - og ikke er det barn tilstede heller for tiden. Har gjort det i min familie så lenge jeg kan huske. Vi stanger i lamper, snubler i ledninger, sparker på pakker, river ned pynt og er i tillegg ikke spesielt musikalske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal man med tre hvis det ikke brukes til noe!  ;)

Hvor skal man ellers henge juletrepynten? ;)

Enig med svaret til Arkana forøvrig, hvorfor må det absolutt brukes til noe? Jeg vil nå heller kategorisere juletreet som en sesongbetont pyntegjenstand, ikke en bruksting. Det står der og skaper stemning, i likhet med andre ting fra planteverdenen som vi tar inn i våre hjem :) .

Jeg er heller ikke vant med juletregang annet enn fra skolearr. og juletrefester da jeg var liten.

Dog har jeg i voksen alder, etter ymse romjulsfester, opplevd at treet har gått rundt meg... :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Snart medlem*

Vi bruker treet fordi det er koselig og gir julestemning, og så har vi gavene under det. Vi har forsøkt å gå rundt treet en gang da jeg var barn, men det ble utrolig mislykket ettersom vi bare var 4 personer.

Vi har ikke gått rundt treet siden. Nå er vi 3 personer, så det ville vel blitt enda mer håpløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dog har jeg i voksen alder, etter ymse romjulsfester, opplevd at treet har gått rundt meg... :sprettoy:

:ler:

Vi gikk alltid rundt juletreet da jeg var barn, men vi har ikke gjort det nå i senere tid. MEN - kanskje vi innfører det igjen når barna blir litt større. Det ER da en fin tradisjon, eller?

Men nå skal vel ikke barn lære julesanger lenger, for IIIIIIK - det er FORKYNNING!!! :nisseblunk:

Heldigvis finnes det sanger som "Reven rasker over isen", "Jeg gikk meg over sjø og land", osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alltid hatt gang rundt juletreet, ...........hørte du det, oppsaltrylletrollet!?

:ler:

men det er sant, det har debbet litt av ettersom familien har vokst(blir litt liten plass), og fortsatt vokser så det måtte ha blitt en stor sal dersom alle hadde blitt samlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier ikke å ha juletre. Skal riktignok ikke være hjemme på julaften, og de jeg skal til har et plast-tre (nedtur) . Men vi holder oss nok i ro, alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spacegirl

Nei, det har jeg aldri gjort (unntatt på juletrefest på skolen og sånn). Hadde vel ikke latt seg gjøre heller, for jeg fester juletreet i veggen slik at ikke katter og småbarn skal få det over seg. Husker jeg maste meg til å få prøve det et år da jeg var liten, men det fungerte dårlig i praksis med bare 3 personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest_lene_*

JA

går rundt treet hvert år.

hele familien samles hos bestemor og spiser middag, går rundt treet og åpner pakker.

og det holder ikke med ti minutter nei. tror vi holder på i over en time, nærmere to tenker jeg. og vi har julesang hefter så vi skal huske alle versa på sangene.

det er kjempekoselig. blir jo ikke jul uten juletregang. det kan ikke sammenlignes å gå rundt treet på juletrefest og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gått rundt juletreet i alle de år, og vi kommer ikke til å gi oss med det første. Da vi var små var det en skikkeli utholdenhetsprøve, da vi ikke fikk åpne julegavene før etter at vi hadde gått rundt juletreet.

Vi er en ganske stor familie da, så det blir ganske mange gaver, men vi legger bare halvparten under treet slik at det ikke blir problemer å gå rundt det. Og så skal vi alltid synge mange julesanger - mamma har bestemt at hver person skal bestemme en sang..hehe...så vi går og går og går.... :gullengel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...