SissiB Skrevet 14. desember 2005 #1 Del Skrevet 14. desember 2005 Eller er det en utdøende skikk ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 14. desember 2005 #2 Del Skrevet 14. desember 2005 Det har vi ikke gjort siden jeg var barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SissiB Skrevet 14. desember 2005 Forfatter #3 Del Skrevet 14. desember 2005 Vi prøvde for noen år siden, men det bare mye styr. Først måtte treet dras fram og ut på gulvet (pass på så det ikke velter), og da det kom fram ble ungene ferdige før vi hadde begynt. De små får gå rundt juletreet både på skolen og på diverse avslutninger på korps, kor, fotball osv. Men jeg husker godt da jeg var liten, og farmors tre sto midt på gulvet i stuen, klar til å gå rundt. Var koselig da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 14. desember 2005 #4 Del Skrevet 14. desember 2005 Det har jeg ikke gjort siden jeg var liten! Men er nok to grunner, den ene er at vi har blitt store, den andre er at det ikke lenger er plass til å gå rundt pga. flytting. Kanskje jeg gjør det når jeg får barn engang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 14. desember 2005 #5 Del Skrevet 14. desember 2005 Har aldri gjort dette hjemme men selvsagt på juletrefest på skolen o.l. var det veldig stas å gå rundt juletreet. Mest morro var det hvis det var mange ringer som gikk motsatt vei for hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 14. desember 2005 #6 Del Skrevet 14. desember 2005 Aldri pleid å gjøre det hjemme, og har aldri likt det. Måtte tvinges når vi var i romjulsselskap da jeg var liten. Mannen min sin familie gjør det, og det synes jeg er litt koselig, for de er kun 4 voksne personer som holder kosedyr mellom seg for å rekke rundt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 14. desember 2005 #7 Del Skrevet 14. desember 2005 Nei, og det gjør meg ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Oppsaltrollet_* Skrevet 14. desember 2005 #8 Del Skrevet 14. desember 2005 Vi gjorde det en gang da jeg var barn. Med bamser og dukker og det hele... det er noe med at man liksom må prøve, men det holdt med den ene gangen. Vi skal visst prøve det i år også, siden det er første jula folk samles hos oss. Min kjære samboer er i full gang med å planlegge "ommøbleringen" som må til etter julemiddagen for at det skal la seg gjøre. Jeg er fremdeles i tvil om vi i det hele tatt får plass til juletreet i stua, så er noget skeptisk. Det blir i alle fall et minne for livet, og han blir så stolt hvis vi får det til at det er verdt det! Har heldigvis ikke knuselig juletrepynt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 14. desember 2005 #9 Del Skrevet 14. desember 2005 Ja, vi proever aa gjoere det hvert aar! Skikkelig koselig, synes jeg. Hva skal man med tre hvis det ikke brukes til noe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rugrat Skrevet 14. desember 2005 #10 Del Skrevet 14. desember 2005 Nei det har igrunnen ikke blitt noe av det etter at jeg flyttet hjemmefra. Men jeg savner det litt, og har planer om å innføre tradisjonen igjen når vi holder julaften her hos oss. I år blir det dog neppe noe av gang rundt juletreet, for vi skal feire hos min søster, og hun kan ikke fordra det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 14. desember 2005 #11 Del Skrevet 14. desember 2005 Nei, det har vi aldri gjort. Har ikke savnet det heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hippopotamus Skrevet 14. desember 2005 #12 Del Skrevet 14. desember 2005 Jada! Og siden jeg kommer fra tidenes mest umusikalske familie, er det det mest komiske som skjer i hele jula! Kjempegøy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady79 Skrevet 14. desember 2005 #13 Del Skrevet 14. desember 2005 Nope!! Vi måtte nesten alltid feste treet i et bånd intil veggen så det ikke skulle falle Men vi gikk selvfølgelig rundt juletreet på skoleavslutningen og på juletrefest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 14. desember 2005 #14 Del Skrevet 14. desember 2005 Har aldri gått rundt juletreet. Kommer aldri til å begynne med det heller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 14. desember 2005 #15 Del Skrevet 14. desember 2005 hos foreldrene mine har vi aldri gjort det,.., men vi plede å gjøre det hos tante.. da stod alltid treet midt på golvet hele tiden..så det var ingen ting som måtte dras frem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 14. desember 2005 #16 Del Skrevet 14. desember 2005 Er skikkelig overrasket over hvor faa som gaar rundt juletreet! Synes det er synd om en saa koselig tradisjon skal gaa i glemmeboken... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 14. desember 2005 #17 Del Skrevet 14. desember 2005 Jeg tror ikke vi hadde klart å gå rundt juletreet selv om vi hadde ønsket, for vi er bare fire og det rekker ikke rundt. Dessuten har vi en pusekatt og treet må derfor festes til en krok i taket. Ville vært upraktisk å skulle hekte den av, dra treet fram for å gå rundt det i 10 minutter og så settes det tilbake og knyte rundt det. For ikke å snakke om at alle gavene jo måtte flyttes på også, siden de ligger under treet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 14. desember 2005 #18 Del Skrevet 14. desember 2005 Hva skal man med tre hvis det ikke brukes til noe! ← Nettopp, en av grunnene til at vi ikke har juletre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 14. desember 2005 #19 Del Skrevet 14. desember 2005 Vi har juletre fordi det er pent å se på, fordi det lukter godt og rett og slett skaper julestemning. Synes det er mer enn nok grunn. Hvorfor må alt brukes til noe? Hva med bilder på veggene, hva er vitsen med det? Eller pyntegjenstander? Eller all annen julepynt? De brukes heller ikke til noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 14. desember 2005 #20 Del Skrevet 14. desember 2005 Jeg synes det kan være litt koselig med juletre jeg også, men det er mer styr. Hugge et tre (dvs kjøpe) for at det skal stå og visne inni stua dekket med julefjas er ikke helt min stil likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå