AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #41 Skrevet 1. januar 2023 Anonymburker skrev (54 minutter siden): I 2021 var jeg edru i 321 av 365 dager. I 2022 var jeg edru i 311 dager av 365. Målet bør være ny rekord i år. Ja, jeg har holdt telling via en drikkeapp. Før jeg brukte den drakk jeg begge dager i hver helg året rundt, omtrent. Da hadde jeg kanskje kun 250 edru dager i året. Drøyt å drikke alkohol nesten en tredjedel av året! På sikt er målet tilnærmet null alkohol året rundt, men da tror jeg privatlivet mitt må bli drastisk forandret. Er mye alene og ensom, og da føler jeg ofte at alkoholen i alle fall er èn fin ting i livet mitt og en flukt fra virkeligheten. Men jeg er såpass obs på hvordan den ødelegger både fysisk og psykisk helse så jeg klarer fint å begrense bruken. Ingen fare for avhengighet, da jeg blir såpass dårlig både dagen derpå og i dagene etter. Å jeg kan endelig si,jeg har ikke drukket alkohol siden 2021, i 2022 var jeg edru 365 dager, and counting. Anonymkode: f7a68...9c3 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #42 Skrevet 1. januar 2023 Her også. Det har gått litt av hengslene det siste året. I tillegg så sliter jeg psykisk og jeg lurer på hvor mye alkoholen hemmer tilfriskningen min. Anonymkode: ae0b4...1d8
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #43 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her også. Det har gått litt av hengslene det siste året. I tillegg så sliter jeg psykisk og jeg lurer på hvor mye alkoholen hemmer tilfriskningen min. Anonymkode: ae0b4...1d8 Mye! Anonymkode: f7a68...9c3 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #44 Skrevet 1. januar 2023 Dere som mener TS er alkoholiker må seriøst google alkoholisme å lese om det. For dette er en hån mot ordentlige alkoholikere... Anonymkode: a541a...75a 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #45 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Dere som mener TS er alkoholiker må seriøst google alkoholisme å lese om det. For dette er en hån mot ordentlige alkoholikere... Anonymkode: a541a...75a Så er det sånn at ett alkoholproblem, KAN utvikle seg til alkoholisme! Anonymkode: f7a68...9c3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #46 Skrevet 1. januar 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Her også. Det har gått litt av hengslene det siste året. I tillegg så sliter jeg psykisk og jeg lurer på hvor mye alkoholen hemmer tilfriskningen min. Anonymkode: ae0b4...1d8 Veldig mye! Mine psykiske problemer har blitt ekstremt mye bedre uten alkohol. Anonymkode: 57d39...380
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #47 Skrevet 20. mars 2023 Hvordan går det med dere her inne nå? Anonymkode: 38ab1...dac
Soba Skrevet 20. mars 2023 #48 Skrevet 20. mars 2023 Ser ingen grunn til å slutte å drikke, da alkoholinntaket mitt er lavt og uproblematisk.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #49 Skrevet 20. mars 2023 Her festes det når det passer slik, med fest og skøy. Anonymkode: 7edb8...385
Tradegy Skrevet 20. mars 2023 #50 Skrevet 20. mars 2023 Jeg har ikke drukket i de mengdene, men alltid alene. Selv om det kun var enten fredag eller lørdag, så kjente jeg en type hig/sug allerede når torsdagen kom. De første helgene var verst, men vips går ukene. Masse lykke til. Fantastisk at du tar tak i livet ditt, før alkoholen gjør det ❤️❤️❤️
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #51 Skrevet 20. mars 2023 Soba skrev (17 minutter siden): Ser ingen grunn til å slutte å drikke, da alkoholinntaket mitt er lavt og uproblematisk. Det er heller ikke sånne som deg denne tråden handler om. Anonymkode: a135d...76a 1
Soba Skrevet 20. mars 2023 #52 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det er heller ikke sånne som deg denne tråden handler om. Anonymkode: a135d...76a Tja, noen er jo av den oppfatning av at alle burde tørrlegge seg, uavhengig av inntak.
Purple_Pixiedust Skrevet 20. mars 2023 #53 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Hvordan går det med dere her inne nå? Anonymkode: 38ab1...dac Jeg har drukket en del for inntil forrige lørdag. Da tok jeg antabus, så har vært edru I litt over en uke. Jeg har drukket sånn 4-6 øl hver kveld i et par måneder før jeg klarte å slutte. Altså mer før også, men det går i perioder hos meg.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #54 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 28.12.2022 den 14.27): Heier på dere alle! Høres ut som en bra plan å begynne med noe annet. En klok mann sa det til meg en gang. Ikke tenk på at du skal slutte med sukker, tenk på at du skal begynne å drikke sunne smoothier. Jeg har hatt et sukkerproblem, og det kan jo ikke sammenlignes med alkoholisme, men det hjalp jo meg, så dere med Pepsi og strikking er nok smarte. Når det gjelder alkoholisme, så tror jeg ikke at jeg kunne blitt det om jeg fikk betalt. Kroppen min føler seg fort forgiftet og sier klart i fra at denne driten skal du ikke putte inn i meg! Merkelig at vi er så forskjellige. Enig i at TS allerede er alkoholiker, helt klart! Men du klarer dette!! Anonymkode: 156cc...9e3 Jeg kunne nok heller ikke blitt alkoholiker, rett og slett fordi jeg blir voldsomt fyllesyk kort tid etter jeg har inntatt. Tåler kjempedårlig alkohol. Men - jeg har avhengighet i familien og er bevisst på det. Derav også vært veldig restriktiv, aldri prøvd andre rusmidler. Så….nå i en alder av 40 fikk jeg en helt horribel fysisk sykdom som ingen behandling fungerer på. Det er ett eneste medikament som lindrer symptomene: Sobril. Så - jeg tar Sobril i så lavdose jeg kan, men HERREGUD så hardt det er å komme seg gjennom dagene uten. Jeg er så dritdårlig av sykdommen, og var tusen ganger dårligere før jeg fikk resept av legen også. Men poenget mitt er: alkohol kunne jeg nok aldri blitt avhengig av. Valium synes jeg er ekkelt. Sobril derimot, det finnes ikke en negativ bivirkning der og da - så jeg ser absolutt hvorfor dette er superlett å bli glad i/avhengig av. Sånn er sikkert alkohol for noen og. Sålenge man reparerer eller holder seg til X inntak så får man ønsket virkning, og dagene uten er jævlige. Hadde rødvin hatt samme effekt på meg som Sobril hadde jeg garantert drukket et glass eller to daglig nå med denne sykdommen. Men aldri før. Så det er jo som jeg har tenkt før: omstendigheter har utrolig mye å si. Anonymkode: db7f9...4ec
Purple_Pixiedust Skrevet 20. mars 2023 #55 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kunne nok heller ikke blitt alkoholiker, rett og slett fordi jeg blir voldsomt fyllesyk kort tid etter jeg har inntatt. Tåler kjempedårlig alkohol. Men - jeg har avhengighet i familien og er bevisst på det. Derav også vært veldig restriktiv, aldri prøvd andre rusmidler. Så….nå i en alder av 40 fikk jeg en helt horribel fysisk sykdom som ingen behandling fungerer på. Det er ett eneste medikament som lindrer symptomene: Sobril. Så - jeg tar Sobril i så lavdose jeg kan, men HERREGUD så hardt det er å komme seg gjennom dagene uten. Jeg er så dritdårlig av sykdommen, og var tusen ganger dårligere før jeg fikk resept av legen også. Men poenget mitt er: alkohol kunne jeg nok aldri blitt avhengig av. Valium synes jeg er ekkelt. Sobril derimot, det finnes ikke en negativ bivirkning der og da - så jeg ser absolutt hvorfor dette er superlett å bli glad i/avhengig av. Sånn er sikkert alkohol for noen og. Sålenge man reparerer eller holder seg til X inntak så får man ønsket virkning, og dagene uten er jævlige. Hadde rødvin hatt samme effekt på meg som Sobril hadde jeg garantert drukket et glass eller to daglig nå med denne sykdommen. Men aldri før. Så det er jo som jeg har tenkt før: omstendigheter har utrolig mye å si. Anonymkode: db7f9...4ec Så absolutt. Jeg ble rusavhengig som 26-åring jeg. Det var mye som skjedde meg på den tiden som førte meg ut i det. Alle årene før så var jeg overhodet ikke tilbøyelig til å misbruke alkohol og narkotika. Men hele livet mitt og hele meg endret seg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå