Godtepåse Skrevet 27. desember 2022 #1 Del Skrevet 27. desember 2022 Jeg har en sekk eller tre med restegarn i forskjellige kvaliteter, masse hele nøster også men jeg er lei av småstrikk egentlig. Noen med forslag, evt oppskrifter jeg kan teste ut?❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jaromei Skrevet 27. desember 2022 #2 Del Skrevet 27. desember 2022 Lappeteppe, stripete hals eller stripete sokker for eksempel? Du får opp masse inspirasjon hvis du googler scrap knitting, og ser på bilder 😀 Du kan jo prøve å sortere restegarnet etter tykkelse/strikkefasthet, og prøve å matche noen fine fargekomboer 😊 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godtepåse Skrevet 27. desember 2022 Forfatter #3 Del Skrevet 27. desember 2022 jaromei skrev (29 minutter siden): Lappeteppe, stripete hals eller stripete sokker for eksempel? Du får opp masse inspirasjon hvis du googler scrap knitting, og ser på bilder 😀 Du kan jo prøve å sortere restegarnet etter tykkelse/strikkefasthet, og prøve å matche noen fine fargekomboer 😊 Takk for svar😃 ja det var lurt å sortere etter tykkelse, får litt flere muligheter da😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 31. desember 2022 #4 Del Skrevet 31. desember 2022 (endret) Du kan alltids strikke en genser i Lærke Bagger-stil. Du kan bruke en basetråd og ha restegarn som følgetråd eller kjøre full restegarneksperimentering. I prinsippet kan du bruke hvilken som helst oppskrift så lenge du treffer strikkefastheten. Alone together sweater: https://www.ravelry.com/patterns/library/alone-together-sweater Not so heavy sweater: https://www.google.com/search?q=the+not+so+heavy+sweater&client=ms-android-samsung&prmd=isvn&sxsrf=ALiCzsYS6o7imRIgoYipGnQTx2ifFk3Udw:1672526473976&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjakO_S9qT8AhWElMMKHd-DBJ4Q_AUoAXoECAcQAQ&biw=360&bih=564&dpr=3 Endret 31. desember 2022 av Grønt blad 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 1. januar 2023 #5 Del Skrevet 1. januar 2023 Godtepåse skrev (På 27.12.2022 den 10.17): Jeg har en sekk eller tre med restegarn i forskjellige kvaliteter, masse hele nøster også men jeg er lei av småstrikk egentlig. Noen med forslag, evt oppskrifter jeg kan teste ut?❤ Sokker,luer,tøfler,hansker/votter,genser,bukse,hals,pannebånd,teppe,leggvarmere🤗 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #6 Del Skrevet 10. januar 2023 Hvis du har en del garn i omtrent samme tykkelse, kan du strikke babyteppe i vevstrikk. Fin måte å få gradvis byttet farge uten at det ser så innmari restestrikk ut, ettersom du alltid bruker to forskjellige farger. Bytt en farge av gangen, så blir det en gradvis og fin overgang. Også blir det fint om du hekler eller strikker en kant hele veien rundt. Anonymkode: 0ddf2...7b0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #7 Del Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hvis du har en del garn i omtrent samme tykkelse, kan du strikke babyteppe i vevstrikk. Fin måte å få gradvis byttet farge uten at det ser så innmari restestrikk ut, ettersom du alltid bruker to forskjellige farger. Bytt en farge av gangen, så blir det en gradvis og fin overgang. Også blir det fint om du hekler eller strikker en kant hele veien rundt. Anonymkode: 0ddf2...7b0 Har du en link til teknikken? Evt. hva det heter på engelsk? Googlet vevstrikk men synes det så ut som mye forskjellig på bilderesultatene. Anonymkode: 13eea...b9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #8 Del Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har du en link til teknikken? Evt. hva det heter på engelsk? Googlet vevstrikk men synes det så ut som mye forskjellig på bilderesultatene. Anonymkode: 13eea...b9e veldig gøy når kommer igang😊 mvh TS Anonymkode: 52e8f...d05 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #9 Del Skrevet 11. januar 2023 Godtepåse skrev (På 27.12.2022 den 10.17): Jeg har en sekk eller tre med restegarn i forskjellige kvaliteter, masse hele nøster også men jeg er lei av småstrikk egentlig. Noen med forslag, evt oppskrifter jeg kan teste ut?❤ Sjekk ut Arne og Carlos Resterillepledd, blir veldig fint, så er det gøy å velge ut fargekombinasjoner. Mitt er snart ferdig, blir varmt og godt, har kun brukt ullgarn. Anonymkode: 43f47...67c 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 22. januar 2023 #10 Del Skrevet 22. januar 2023 Vet du skrev at du er lei av småstrikk, men Marte Helgetun har mange oppskrifter på fine sokker/kosetøfler, likedan hatter og luer, og votter. Også endel sjal. Jeg har nettopp strikket et sjal derifra med et garnnøste som har ulike fargesjaterimger, så i stedet for å bruke det så kan du heller bruke av garn du har fra før og velge fargetoner som glir over i hverandre på en måte. Feks begynn med hvit, deretter lys rosa, lys lilla, mørkere lilla. Eller bruk jordfarger og start med ei lys farge og jobb deg innover til mørkere farger. Vurderer du sjal så anbefaler jeg et av de hun har i rillestrikk. Jeg strikket glattstrikk, og det var uhorvelig drygt å strikke vrangmasker tilbake jo større sjalet ble https://www.martehelgetun.no/butikken-min/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla2 Skrevet 24. januar 2023 #11 Del Skrevet 24. januar 2023 Strikker meg ullbukse av restegarn, den blir ikke så pen, men varmer nok godt når den engang blir ferdig 😀 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #12 Del Skrevet 25. januar 2023 Jeg vurderer å strikke SPOT Sweater. Sjekk den litt ut på instagram e.l Anonymkode: 77998...127 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå