Gå til innhold

Love Actually spørsmål

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helene1982 skrev (7 timer siden):

Jeg teker også at det er litt nderlig mye kommenatarer om Natalies vekt. Jeg lurer på om det handler om Monica Lewinsky? Et stikk fra siden? Jeg har heller aldri forstått hvorfor det var en greie at Nathalie Portman ville forstå at bestevennen til mannen hennes var forelsket i henne fordi mange av klippene fra bryllupet deres var av henne. Om han hadde filmet masse annet enn brudeparet, ville det vært rarere.

Natalie Portman er ikke med i filmen, det er Keira Knightley, men ja de ligner jo. Jeg forstår heller ikke hvordan hun umiddelbart trakk den konklusjonen.

Anonymkode: f9077...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Natalie Portman er ikke med i filmen, det er Keira Knightley, men ja de ligner jo. Jeg forstår heller ikke hvordan hun umiddelbart trakk den konklusjonen.

Anonymkode: f9077...bcc

hehe 😂 sant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scenen der Emma Thompson’s karakter åpner julegaven fra mannen og må en tur inn på soverommet for å skjule skuffelsen og sjokket - er virkelig sår. Hun spiller scenen veldig troverdig og gjenkjennende ( at man må skjule tårer og knust hjerte for barn/ omverden)

Anonymkode: f5e90...598

• Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det flyplasscenen. Det å filme folk som blir glade for å se hverandre igjen på en flyplass er av typen: enkelt og ekstremt fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg husker nittitallet og 2000-tallet som veldig fokusert på "skinny". Det var vel først med Kim K at kurver ble en greie. I 2003 hadde vi en haug meg stjerner som var skinnmagre. Å være trent var ikke en gang en greie, bare tynn. Men om det var så vanlig å si det rett ut til folk at de "var tjukke" er jeg ikke så sikker på. Tror også at hvermannsen skjønte at hollywood og lærer i Tønsberg var to ulike ting. 

Anonymkode: e6e9a...f2a

Internasjonalt var moten "heroin chic"…. Sier ganske mye om kroppsidealet på den tiden. 

Anonymkode: b7f88...ce1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 26.12.2022 den 23.31):

Jeg husker nittitallet og 2000-tallet som veldig fokusert på "skinny". Det var vel først med Kim K at kurver ble en greie. I 2003 hadde vi en haug meg stjerner som var skinnmagre. Å være trent var ikke en gang en greie, bare tynn. Men om det var så vanlig å si det rett ut til folk at de "var tjukke" er jeg ikke så sikker på. Tror også at hvermannsen skjønte at hollywood og lærer i Tønsberg var to ulike ting. 

Anonymkode: e6e9a...f2a

Jo, det var veldig vanlig..  Både å høre det fra foreldre og venners foreldre.. 🤨 Tror også det var mye mer vanlig å få beskjed om å gå ned i vekt i ulike yrker enn det er i dag. 

Anonymkode: b9efe...266

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...