Gå til innhold

Lite personlig frieri

Henne82

Anbefalte innlegg

Henne82 skrev (53 minutter siden):

Jeg og min mann har vært sammen i snart 10 år og har 2 barn. Lenge har jeg etterlyst frieri og hintet til hvor viktig det er for meg. Åpner har gått og han har ikke fridd «han hadde en stor plan» for det. Jeg har også vist han hvilke ringer jeg liker, og spesifisert at jeg IKKE liker ensteinsringer.

Han vet hvor viktig et personlig og gjennomtenkt frieri er for meg.

På bursdagen min fridde han, men en ensteinsring som var alt for stor. Han viste at jeg ikke ville ha den ringen, men «han syns den var fin», det var det eneste han fant på «så kort tid»,og han viste at ringen var alt for stor, siden han hadde kjøpt den i siste liten kvelden før og de hadde ikke riktig str. inne. Ringen han er kjøpte er også billig og kjipt, sett at vi er godt økonomisk stilt.

Jeg vet jeg er urimelig, men jeg er så enormt skuffet. Har sett for meg denne dagen i 10 år. Hele livet egentlig. Det å vite at han bryr seg så lite, og legger så lite i det, enda han vet hvor inderlig mye det betyr for meg, sårer meg. Jeg vurderer å si til han at vi kan returnere ringen og bare droppe hele opplegget.

Noen som har noen tanker som kan hjelpe meg?

Omg a pony. Ring er det vanlig at en ser på i lag. 

Anonymkode: e6db8...dc0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, helt enig med deg.

Da jeg fikk barn, gikk min mann og kjøpte en myk joggedress og myke truser til meg, slik at jeg kunne være komfortabel på sykehuset og på hjemreisen, samt bilsete og en liten bamse til babyen. Dette var vel før barselgave var blitt en greie blant nybakte mødre. Jeg var sååå fornøyd og takknemlig. Hadde ikke bedt om noe heller. 

Han fridde forøvrig over telefon, og det var mer: "når jeg kommer tilbake kan vi jo gifte oss..." Jeg syntes det var supersøtt og gråt i på andre siden av verden, han hadde jo sagt at han aldri ville gifte seg! 

Noen har nok bare veldig høye forventninger...

Anonymkode: 63ce3...c07

Før det var en greie? Svigermor fikk barselsgave på alle sine (eldste er født på 50-tallet) 

Jeg fikk superdustede slippers med nr 1, har fått smykker, datating osv med resten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Vest du hva, jeg er helt enig med deg. Jeg sa til mannen i to år at jeg ønsker meg inderlig en stor ensteinsdiamantring, at det er viktig for meg, at jeg ikke liker små diamanter - sånn seriøst, hver gang vi gikk forbi et reklameskilt så jeg om jeg likte eller ikke likte tingen. 

Så fridde han, ved å komme bort til sofaen der jeg sov etter nattevakt, dytte på meg og si, "du, er du våken? vil du gifte deg med meg?" Ingen ring, ingen romantikk, som i seriøst INGEN romantikk. Sukk.

Samme med barselgave da jeg var gravid. Jeg sa, helt tydelig, gjentatte ganger, at jeg ønsker meg barselgave, det er viktig for meg, jeg ønsker med diamantøredobber og jeg liker ikke små diamanter, de er verdiløse. Hva kjøper mannen? Et par øredobber bestående av masse små (verdiløse) diamanter. Sukk. Da kunne han jo virkelig heller spart de tusenlappene.

Utakknemlig? Sikkert. Men jeg har virkelig prøvd å kommunisere mine behov og ønsker, og at jeg heller vil ha ingen gave enn en stygg gave (i det minste slapp jeg en stygg forlovelsesring!) 

Men du? Vi har et fint ekteskap likevel. Jeg har innsett at han kommer aldri til å huske hvilken type smykker jeg liker, så de siste årene har jeg innprentet at jeg ikke vil ha smykker i gave, og så kjøper jeg smykker selv om jeg ønsker. Og han er ganske fin ellers altså. Det er sikkert din også. Noen eier bare ikke fantasi eller romantikk.

Anonymkode: c7450...b8a

Æsj. Nå ble jeg kvalm.

Anonymkode: a58fd...bbe

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

hvorfor måtte frieriet finne sted på fødselsdagen din? (som visstnok gjorde at han fikk dårlig tid?) 

Anonymkode: 73b5d...801

De har jo bare vært sammen i 10 år, så det er normalt at når på året hun har bursdag er et stort sjokk hvert år? :himle:

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er da helt normalt å vite hva partneren liker og ikke når de tydeligvis har gitt klar beskjed.

Anonymkode: 3311d...94c

Ingen sjans for at mannen har glemt det tenker du? Vet du noe om arten mann..? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner at jeg er særdeles lite kravstor som verken har krevd barselgaver eller dyre gaver ellers. Forlovelses-og giftering såg vi på sammen, og det var mannen som mente jeg burde ha en dyrere enn det jeg i utgangspunktet såg på. 
Det viktigste var faktisk at vi ble gift og at han på den måten forpliktet seg til meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Omg a pony. Ring er det vanlig at en ser på i lag. 

Anonymkode: e6db8...dc0

Ikkje om mannen har planar om å fri med ein ring, nei. Når ein inngår forlovelse der dei snakkar om det, så kanskje meir normalt å sjå på ringar ilag.

Sjølve frieriet er jo ikkje viktig, ts, og eigentleg ikkje ringen heller. Men forstår veldig godt når du tydeleg har sagt korleis du vil ha det og kva type ring du vil ha, og at dette er så viktig for deg. Kjedelegaste er vel at han viste han ikkje hadde planlagt og tenkt så mykje på det som du hadde trudd?! Du må nesten berre la det gå. Rekna med du elska mannen før frieriet, så tankane dine går nok over etter kvart. Du skal gifte deg ❤️ Så får du heller finne ein giftering du likar betre 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henne82 skrev (6 timer siden):

Jeg og min mann har vært sammen i snart 10 år og har 2 barn. Lenge har jeg etterlyst frieri og hintet til hvor viktig det er for meg. Åpner har gått og han har ikke fridd «han hadde en stor plan» for det. Jeg har også vist han hvilke ringer jeg liker, og spesifisert at jeg IKKE liker ensteinsringer.

På bursdagen min fridde han, men en ensteinsring som var alt for stor. Han viste at jeg ikke ville ha den ringen, men «han syns den var fin», det var det eneste han fant på «så kort tid»,og han viste at ringen var alt for stor, siden han hadde kjøpt den i siste liten kvelden før og de hadde ikke riktig str. inne. Ringen han er kjøpte er også billig og kjipt, sett at vi er godt økonomisk stilt.

Jeg vet jeg er urimelig, men jeg er så enormt skuffet. Har sett for meg denne dagen i 10 år. Hele livet egentlig. Det å vite at han bryr seg så lite, og legger så lite i det, enda han vet hvor inderlig mye det betyr for meg, sårer meg. Jeg vurderer å si til han at vi kan returnere ringen og bare droppe hele opplegget.

stakkars mann, du virker sykt kravstor. du har jo nesten tvinget mannen og fri

Anonymkode: 26abb...a18

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vest du hva, jeg er helt enig med deg. Jeg sa til mannen i to år at jeg ønsker meg inderlig en stor ensteinsdiamantring, at det er viktig for meg, at jeg ikke liker små diamanter - sånn seriøst, hver gang vi gikk forbi et reklameskilt så jeg om jeg likte eller ikke likte tingen. 

Så fridde han, ved å komme bort til sofaen der jeg sov etter nattevakt, dytte på meg og si, "du, er du våken? vil du gifte deg med meg?" Ingen ring, ingen romantikk, som i seriøst INGEN romantikk. Sukk.

Samme med barselgave da jeg var gravid. Jeg sa, helt tydelig, gjentatte ganger, at jeg ønsker meg barselgave, det er viktig for meg, jeg ønsker med diamantøredobber og jeg liker ikke små diamanter, de er verdiløse. Hva kjøper mannen? Et par øredobber bestående av masse små (verdiløse) diamanter. Sukk. Da kunne han jo virkelig heller spart de tusenlappene.

Utakknemlig? Sikkert. Men jeg har virkelig prøvd å kommunisere mine behov og ønsker, og at jeg heller vil ha ingen gave enn en stygg gave (i det minste slapp jeg en stygg forlovelsesring!) 

Men du? Vi har et fint ekteskap likevel. Jeg har innsett at han kommer aldri til å huske hvilken type smykker jeg liker, så de siste årene har jeg innprentet at jeg ikke vil ha smykker i gave, og så kjøper jeg smykker selv om jeg ønsker. Og han er ganske fin ellers altså. Det er sikkert din også. Noen eier bare ikke fantasi eller romantikk.

Anonymkode: c7450...b8a

Noen eier ikke fantasi eller romantikk sier du, men så sitter du der å binder romantikk opp i gull og edelstener. Herregud så uromantisk sier jeg.

Men det at han vil sverge troskap og kjærlighet til deg, resten av sitt liv, det betyr tydeligvis ikke så mye…

Anonymkode: 563ec...d90

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henne82 skrev (6 timer siden):

Mannen min visste også godt hva slags ring jeg ønsket meg men valgte en som var helt annerledes.   Den var sterkt redusert i pris og på salg da, hadde den vært rådyr hadde jeg byttet den.  Måtte late som om jeg likte den. Kjøpte den jeg ville ha selv for et par år siden da. 

Anonymkode: 72d20...d37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Henne82 said:

(...) han viste at ringen var alt for stor, siden han hadde kjøpt den i siste liten kvelden før og de hadde ikke riktig str. inne.

Eter 10 år sammen kjøpte han en ring som han visste var feil størrelse..?

Sorry, men det er på tide å si adieu til idioten. 

Anonymkode: 8abb0...54d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er da virkelig ikke urimelig! Her har du ventet i ti år og over lang tid vært åpen med han om at du ønsker et frieri med sånn og sånn ring. Det "frieriet" han gjorde høres bare ut som en lite gjennomtenkt bursdagspresang i hui og hast fordi han ikke kom på noe annet. Kjøpe en grell ring i feil størrelse kvelden før er virkelig ikke sånn et ordentlig frieri gjort av kjærlighet skal gjøres! 

Jeg hadde takket nei og latt han være på pinebenken/til testing et års tid til før det hadde vært aktuelt å gi han en ny sjanse til å ordne et skikkelig frieri! 

Anonymkode: 28bf4...90d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er helt tåpelig å bli skuffet over dette. Stakkaren prøvde så godt han kunne.

Anonymkode: 32717...0ff

Da er han isåfall tilbakestående om dette var det beste han kunne. Et frieri pleier man å planlegge nøye og han bare raska med seg en hvilken som helst ring kvelden før i feil størrelse, og hadde ikke NOE omtanke for opplevelsen hennes. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Da er han isåfall tilbakestående om dette var det beste han kunne. Et frieri pleier man å planlegge nøye og han bare raska med seg en hvilken som helst ring kvelden før i feil størrelse, og hadde ikke NOE omtanke for opplevelsen hennes. 

Er vel ganske åpenbart at fyren ikke vile fri, han ble tvunget. Man kan ikke forvente så mye på man opererer med tvang. Nå har TS fått det forbaska frieriet sitt så får hun være fornøyd.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde aldri sagt ja om min hadde lagt sååå lite sjel i frieriet etter alle de årene. Selve måten de gjør det på er ikke noe å henge seg opp i etter min mening, men unnskyldningene hans med at han hadde dårlig tid osv er jo bullshit. 10 år er ikke lite tid i mott hode? Med mindre su sa dagen før at du krevde at han fridde til deg på bursdagen din eller så gikk du fra han, så er «dårlig tid» en jævla dårlig unnskyldning😂 Du har også sagt klart ifra hvilken ring du IKKE vil ha. Hadde selv blitt sykt skuffet om jeg da fikk den ene jeg har poengtert at jeg ikke liker versus de 100 man sier man liker. Det handler ikke om ringen, det handler om å føle seg anerkjent, forstått, lyttet til. Syns ikke man skal klage på hvordan den ser ut eller hvor mye den koster egentlig, men man kan klage på energien som er lagt i. Dette betyr tydeligvis mye for deg, og han fikk det til å virke betydningsløst og som en helt hverdagslig oppgave han måtte få unnagjort - som å kjøpe melk.

Men, sett bort i fra mine tanker om dette, så har han antageligvis sin side av saken her. Kunne du satt deg ned og sagt til han dine tanker rundt dette og deretter lyttet til hans? Uten å angripe han?

Anonymkode: 283a8...1d6

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner veldig godt at du ble skuffet! 
Har jo noe med at man forteller sin partner om noe som er veldig viktig for deg. Hadde du bare forventet ting så hadde jeg sagt du var kravstor, men du har jo faktisk kommunisert om dine drømmer opptil flere ganger. Og det virker ikke som om penger var det viktigste, men om han har lyttet til deg og ville gjøre noe spesielt når han skulle fri til slutt. 
Kjenner meg så igjen i dette da jeg opptil flere ganger har sagt hvor viktig det er for meg med frieri osv, og han har fortsatt ikke gjort det, etter snart 7 år:( Er jo mest skuffet over at han vet hvor viktig dette er for meg men gir litt blaffen selv fordi det ikke er så viktig for han. Tenker man skal gi og ta i et forhold…. Hadde han kommunisert noe som var viktig for han, som ikke var så viktig for meg, så hadde jeg funnet glede i å gjøre det for han. 

Anonymkode: 21289...6ee

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts virker overfladisk og selvopptatt. Glad det ikke er meg som skal gifte meg med henne.

Personlig synes jeg hele greia med frierring bare er teit og er det siste jeg ville brukt penger på slik ting er nå.

Anonymkode: 05fca...275

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du støtte Putin med å kjøpe noe med diamanter nå?

Anonymkode: 94dac...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...