Gå til innhold

Vekker dere tenåringen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Da har jeg gitt opp dagens vekking. Vi skal ingenting spesielt idag. 

Må jo innrømme at jeg så frem til familietid og slikt nå som vi har fri, felles frokost og lignende. Men kanskje vi må bruke kveldene til det. Om jeg skal mase hele formiddag gjennom hele jula blir det bare dårlig stemning.  

Ts

Anonymkode: 28303...f0c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her vekkes tenåringene til felles brunch kl 12 nå i juledagene. Leggetid styrer de selv

Anonymkode: 0b33d...7d8

Skrevet

Jeg vekker min datter. Hun er ikke tenåring, men hun har bedt om det selv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ser i en annen tråd at mange tenåringer styre leggetid selv. Får de styre selv når de står opp også? 

Vekket sønnen min (14år) klokken 15.00 igår, sa på kvelden at resten av ferien ble jeg å vekke tidligere, rundt 12, noe som ble mottatt med klager og protester..   Tenåringer trenger søvn, men å snu døgnet er ikke særlig sunt heller.. 

De legger seg rundt 00. Sover til 10. 

Vekker de ikke. 

Det er ferie.  Noen ganger 9 og noen ganger 1030.

Vi lager felles julefrokost når alle er våken. Står opp ca samtidig alle.

Anonymkode: 44c8c...582

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De legger seg rundt 00. Sover til 10. 

Vekker de ikke. 

Det er ferie.  Noen ganger 9 og noen ganger 1030.

Vi lager felles julefrokost når alle er våken. Står opp ca samtidig alle.

14åringen min har klokkealarm på siste 2dager før det er skole igjen og legger seg tidlig. Av seg selv. 

Skrevet

15-åringen her styrer det selv, også hverdager så ikke noe forskjell her. Hun velger selv å ha på alarm nå i ferien, klokke 10, og ligger i sengen å slapper av til hun velger å stå opp. Uten alarm hadde hun fint sovet til 15, men hun har erfart hva det innbærer å snu døgnet og orker ikke den en gang til ;)

Anonymkode: 70fed...f6e

Skrevet
On 12/26/2022 at 11:30 AM, AnonymBruker said:

Ja, her vekkes de klokken 10, men hender at de ikke er oppe før klokken 11. At de skal ligge til langt uttpå ettermiddagen er ikke aktuelt om de ikke er syke. Dårlig uvane å sove bort dagen, dessuten er det så koselig å spise ordentlig frokost sammen rundt bordet🥰

Anonymkode: a5702...a93

Ikke sikkert at de synes det

Anonymkode: 27c28...fe3

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.12.2022 den 11.28):

Ja, men styrer de selv når de står opp? 

Ja, stort sett, men begynner klokken å bli 14-15, kommer jeg å sier god morgen og informerer om hva klokken er. Etter klokken 13 er jeg ikke like stille og begynner gjerne med husarbeid. 

Anonymkode: dbbe7...670

Skrevet

Vekker som regel til frokost, men de sover som regel ikke så lenge uansett (spiser rundt 11-12). 

Tiåringen derimot, han sovner grusomt sent og sover gjerne hele dagen om han får lov 😬

Skrevet

Begge mine barn har jobb i tillegg til skole,så når de endelig har litt fri i jula så får de sove så lenge de vil.

Våkner de selvfølgelig de dagene vi skal noe😊

Skrevet

Vi blir enige om når det er frokost. Og så kommer de seg opp. Selvfølgelig med litt diskusjoner om frokosten skal være 9 eller 11

Jeg forstår ikke at det er verre enn det, med kommunikasjon? 

Anonymkode: 2248b...ac6

Skrevet

Ja, de vekkes senest klokken tolv. Og det synes de er greit🙂👍

Anonymkode: a5702...a93

Skrevet

Å sove til 12-13-14-15 er helt uaktuelt i vår familie. Hvis tenåringer sover kl 11 blir de vekket. 

Anonymkode: 855ad...c8e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...