Gå til innhold

Savner jula allerede, andre?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Da va iallfall jula feirt hos oss, og kjempe koselig va det! 
føler meg allerede litt trist da det er over

jeg tror ikke det har akkurat det me 24 jule feiringen jeg savner mest men begynnelsen 1 desember, da alt julepynten er satt opp og kjøpesentere med masse fine juletrær og jule stemming og juleaktiviteter, som vinterland osv og selvfølgelig barnet som er så glade i rampenissen :) som gjør julen litt mer magisk for meg, nå kommer jo de kjedelige månedene  snart frem til sommer. Selvfølgelig julegavene det jeg synes var mer stress men ellers er alltid desember en koselig måned :) 

Andre som sørger litt over det samme?

Anonymkode: 7d58e...fbd

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, har post-christmas-blues hvert eneste år. 

Men kjenner ikke på det ennå.  Tenker det kommer på tirsdag når helligdagene er over og jeg skal på jobb igjen. 

• Liker 1
Skrevet

Julen har var i knapt 1 døgn og det er mange dager igjen før jula er over🎄🥰

Anonymkode: 741c1...add

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Jula varer helt til påske! Neida, men det er jo fortsatt mange juledager igjen. 

Anonymkode: 38b87...1ce

• Liker 1
Skrevet

Hæ? Jula har jo nettopp begynt.

Anonymkode: 4c681...ce5

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Julen varer offisielt frem til 6. januar, som er festdagen for de hellige tre konger; det var de som kom til krybben for å hilse på lille Jesus:

https://snl.no/Helligtrekongersfest

Først etter 6. januar tar med ned julekrybben i kirken.

Problemet med julefeiringen slik mange feirer den (mat+gaver), er at man går glipp av innholdet i feiringen; etter svarene på KG å dømme, virker det som om mange tror at julen er over etter at gavene er åpnet, og i alle fall etter den 24.

Det er først natten til den 25. at Julen faktisk begynner, og har man vært i en høytidelig julenattsmesse i en full kirke ved midnatt, får man en helt annen følelse enn det evinnelige gavemaset som vanligvis kjennetegner den norske Julen.

Anonymkode: bb761...5e4

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

JA skjønner akkurat hva du mener! Jeg syns også starten på desember osv er det koseligste!

Anonymkode: 637cd...4c7

• Liker 1
Skrevet (endret)

Så bra at folk har hatt det fint på juleaften! Men Neida, det er ca. 2 dager og 3 kilo vektøkning igjen av jula 2022 :D

Endret av tægane
glemte par ord
  • Liker 1
Skrevet

Jula har jo akkurat begynt?? Er der adventstida du savner? 

Anonymkode: ae24f...603

• Liker 1
Skrevet

Jula varer til ut i januar, juletrefestene er gjerne i januar. 

Skrevet

Vi har akkurat begynt heldigvis, vi pynta treet julaften formiddag vi, jobbet tom 23. Nå er det endelig strøkent her, julepyntet overalt, vi skal gå i og ha  diverse besøk og ellers kose oss foran peisen til 2. januar. Har masse god mat! 

Anonymkode: a75f8...e6d

• Liker 1
Skrevet

Du er ikke alene om det for å si det sånn 🤶🏻

Skrevet

Nei, er heller lettet. Deilig at det er helt år til neste gang. Pakkemas, unger som vræler og kaldt vær, aka oppskriften på hyttefeber! Er klar og motivert for januar nå. Veien mot vårjevndøgn har begynt :)

Skrevet

Her savner jeg ikke julen siden det kun er 2 juledag i dag,og dermed romjul.

• Liker 1
Skrevet

Jævlig klar for at desember skal være over!

Anonymkode: 29ca0...d8e

• Liker 1
Skrevet

For min del regner jeg med at det kommer tirsdag 2. januar eller kvelden før. Men jeg kjenner igjen følelsen du beskriver.

Jeg er så heldig at vi har fri hele romjulen, og for meg er det tiden fra jeg er ferdig på jobb lille julaften og frem til 2. nyttårsdag son er julen. I resten av desember har det vært veldig hektisk på jobb, mye strev og lite tid, men jeg har hele tiden gledet meg til juleferie med barna. I januar er det tilbake til strevet, lenge til sommeren og ganske mørkt og trist.

Anonymkode: c936d...fa3

Skrevet

Julen er da ikke over.

Anonymkode: 81757...c99

• Liker 1
Skrevet

Jula for meg varer fra 1.desember til 1.janur, så ca. Så er jo jul enda. Men skjønner hva du mener, desember er veldig koselig. Selv savner jeg julekalender på TV, julebakst og gleden ved å kjøpe inn julegaver og legge under treet.

Anonymkode: c9db4...e73

Skrevet

Nei, nå er det heldigvis et år til neste gang😀

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...