AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #61 Skrevet 26. desember 2022 Hva kan gynekologen gjøre med problematikken? anbefale p piller? Anonymkode: 1ca21...f67
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #62 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 25.12.2022 den 21.04): Jeg må ta antidepressiva 10-14 dager før forventet mens ellers blir jeg fullstendig ute av kontroll. Jeg blir aggressiv, voldelig, slår meg selv, ber kjæresten min ryke og reise flere ganger for dagen, har lyst å ta selvmord og hater alle inkludert meg selv. Synes det er utrolig at det er ikke mer opplyst om PMS med alvorlige psykiske symptomer for det er ødeleggende både for kvinnen og folk rundt henne. Anonymkode: 8d6b8...88b Jeg synes det er rart at jeg aldri har blitt spurt eller har vært fokus på om det er sammenheng mellom mine depressive faser og min hormonelle syklus under utredning av depresjon. Er det mindre viktig? Anonymkode: 1ca21...f67
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #63 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kunne nok vært mer tydelig Anonymkode: 4c3e8...075 Fort gjort Anonymkode: 7b57f...c68
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #64 Skrevet 28. desember 2022 Det er ikke en psykisk sykdom, men det gir psykiske symptomer fordi hormonene som svinger sitter i hjernen. Og hormoner styrer jo også psyken. Feks så synker nivåene av serotonin kraftig rett rundt/før mens og det e grunnen til at mange blir så nedstemte og føler seg drit. Det er likevel ikke depresjon fordi det bare varer noen dager. Dermed kan det heller ikke kalles en psykdom. Men en psykisk tilstand er det jo absolutt. Anbefaler podcasten fra ‘Femihelse’ som heter ‘PMS og PMDD» Her kan man lære mye nyttig🌸 Anonymkode: 3ab95...fbc 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå