AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #21 Del Skrevet 25. desember 2022 Tenker at det med maisboksen kanskje var humor? Det kunne vært gøy om han hadde en annen gave. Men det kan virke som han rett og slett ikke har lagt inn noen innsats på gaven din, og han virker til å tro at du er fornøyd med den vinflasken dere skal dele. Her hadde jeg satt meg ned og tatt en prat om forventninger. Altså, jeg og mannen kjøper ikke gaver til hverandre, så jeg forventer ikke å få noe heller, men hadde vi gjort det, hadde jeg gitt beskjed om at "dette er jeg ikke fornøyd med, bare så det er sagt. Enten dropper vi gavene, ellers får du legge inn mer innsats neste gang." Hva har du fått tidligere? Kan han ha glemt deg i år, hatt ekstra dårlig tid, vært superstresset, hatt ekstremt dårlig råd eller noe? Hva ga han til andre? Anonymkode: 96529...d89 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #22 Del Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du burde si høyt og tydelig foran hele familien hans hva du fikk av ham. Selvsagt med en hånlig tone. Anonymkode: 474c4...b7e Enig. En boks mais, og en lovnad om at flasken med vin, som vi kjøpte sammen tidligere i høst skal deles. Og se hvordan folk reagerer. Anonymkode: 91494...78d 19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #23 Del Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skulle gjerne ønsket det. Tro du meg, hadde trodd det selv om jeg hadde lest det her. Men fy fader. Vi skal til familien hans i dag, gleder meg ikke til å si hva jeg fikk av han akkurat. Vet ikke om jeg skal bare late som ingenting heller for å unngå situasjonen. Ts Anonymkode: b0665...1b6 Du må da bare si: «jeg fikk en boks med mais. Ja, det er superrart. Vet ikke om det var ment morsomt, men tror ikke det, kan du ikke forklare da Lars? Det var jo supersært, godt pakket inn, jeg trodde det var en spøk, men virker som det var alvor. Så jeg ble jo bare lei meg. Hva fikk du da?» Anonymkode: 5726c...0c8 38 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #24 Del Skrevet 25. desember 2022 Du har også barn med ham, men du tør ikke å si det som det er? Jeg holder ikke noe tilbake i samboerskapet mitt. Er jeg misfornøyd med noe eller jeg må si noe, så holder jeg ikke igjen. Jeg hadde kjefta på ham angående den gaven og vært pottesur. I tillegg bedt ham ta seg av barna i dag. Herremin Anonymkode: 474c4...b7e 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #25 Del Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du må da bare si: «jeg fikk en boks med mais. Ja, det er superrart. Vet ikke om det var ment morsomt, men tror ikke det, kan du ikke forklare da Lars? Det var jo supersært, godt pakket inn, jeg trodde det var en spøk, men virker som det var alvor. Så jeg ble jo bare lei meg. Hva fikk du da?» Anonymkode: 5726c...0c8 Enig, akkurat noe sånt hadde jeg sagt. Anonymkode: 96529...d89 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raptuss Skrevet 25. desember 2022 #26 Del Skrevet 25. desember 2022 Du må jo si ifra til kjæresten din TS, at dette bare var dårlig gjort og at han får ordne en ordentlig fin og gjennomtenkt julegave til deg heller. Han kommer ikke til å forstå den passive aggressive hintingen som blir foreslått her, da hadde han skjønt dette var en horribel ide i utgangspunktet. Det sagt.. hvis du vil være hevngjerrig så kan du spare på den til neste år så kan han få den tilbake igjen da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #27 Del Skrevet 25. desember 2022 Du vurderer om du skal le eller gråte? Jeg er ikke spesielt storforlangende, men jeg hadde blitt kjempelei meg. Ser overhodet ikke noe morsomt i at det var gaven. Anonymkode: 06d6d...1ef 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #28 Del Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Skulle gjerne ønsket det. Tro du meg, hadde trodd det selv om jeg hadde lest det her. Men fy fader. Vi skal til familien hans i dag, gleder meg ikke til å si hva jeg fikk av han akkurat. Vet ikke om jeg skal bare late som ingenting heller for å unngå situasjonen. Ts Anonymkode: b0665...1b6 Nei, kom igjen si det. Kanskje de reagerer tydelig nok til at han innser hvor dum han har vært. Anonymkode: db82b...0f7 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #29 Del Skrevet 25. desember 2022 Er ikke alle som synes det er så gøy med gavegaloppen. men da sier man fra på forhånd sånn at dere har en forventningsavklaring. Synes dette var rimelig dårlig gjort. han skulle ha foreslått tullegave eller at dere dropper gaver helt!! Anonymkode: f0703...e29 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #30 Del Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, vi gir hverandre gaver hvert år. Han var ute 23. Desember og da kom jeg hjem til at det lå en gave under treet. Så han var i siste liten, men han er ikke alene om det. Sliter med å holde maska. Jeg er på gråten. Altså, jeg vil ikke at fokuset skal være å få en gave. Det er ikke det viktigste for meg, men at han viser at han kjenner meg, vet hva jeg liker eller vil ha. Skriv en lapp om at du skal lage middag til meg en dato. Det hadde holdt mer enn nok for meg. Men forstår ikke hvordan dette skal bare være greit. Ts Anonymkode: b0665...1b6 Dette er det sprøeste jeg har hørt. Han har vært ute i siste liten og sett en maisboks og tenkt "dette blir kona glad for!"... Det er jo så sprøtt at man kan begynne å lure på om det går bra med ham! Om han har begynt å få kognitiv svikt. Har han vist så lite innsikt før? Hva får barna med ham? Du må bære være ærlig hos svigers. Enten er han syk, ellers trenger han en real oppvekker. Anonymkode: db82b...0f7 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 25. desember 2022 #31 Del Skrevet 25. desember 2022 Føler med deg i det. Siden dere er etablerte og har barn, synes jeg du kan si akkurat hva du føltes. f.eks: Smilt og sagt at dette var morsomt, men er dette den eneste gaven fra deg? Vinen som vi har kjøpt sammen, sier du? Ok, jeg synes ikke dette var veldig oppfinnsomt av deg. Jeg hadde håpet på noe mer romantisk, må jeg si. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #32 Del Skrevet 25. desember 2022 Det er helt hårreisende at han har på alvor kjøpt en maisboks til deg! Jeg tror deg, men det er helt umulig å forstå. Syns oppriktig synd på deg! 🙁 Jeg ville absolutt vært helt ærlig om noen spør, vis at du er skuffa og ikke le det bort. Det går ikke an å gi en sånn «gave», deg er respektløst. Dere er voksne med barn sammen. Jeg tror jeg selv hadde blitt rimelig irritert. Ganske forbanna, egentlig. Anonymkode: cae81...68a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet 25. desember 2022 #33 Del Skrevet 25. desember 2022 Kanskje du bør åpne boksen for å se hva som er inni den! 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 25. desember 2022 #34 Del Skrevet 25. desember 2022 Belima skrev (3 minutter siden): Kanskje du bør åpne boksen for å se hva som er inni den! He he ja... kanskje det er noe i? Om det er mais da hadde jeg blitt sur og spurt han rett ut hva hans tanke bak dette var 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #35 Del Skrevet 25. desember 2022 Kanskje ligger det en ring inni maisboksen? Anonymkode: 7abea...1d3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #36 Del Skrevet 25. desember 2022 Laraa skrev (28 minutter siden): Heter kjæresten din Mr.Bean? AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Da vet du hva han skal få i bursdagsgave, en maiskolbe. Han har lagt lista der. Enten det, eller avslutt. Anonymkode: 47659...451 Belima skrev (4 minutter siden): Kanskje du bør åpne boksen for å se hva som er inni den! Vet du, nå ser jeg for meg at han er sveiser, og at det ligger en boks med en ring oppi så har han bare sveisa igjen boksen og pakka den inn Anonymkode: c5f96...ec0 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #37 Del Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Har barn med han.. Skjønner oppriktig ikke hva han har tenkt. Tror han jeg skal bli glad av en boks med mais? Vår ikke langt unna å gråte da jeg åpnet. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Eller om jeg skal si noe til han. For meg er det ganske tydelig at han burde skjønne at jeg ikke er super begeistret. Men han forstår vel ikke det? Ts. Anonymkode: b0665...1b6 Spør rett ut: Hvorfor ga du en boks med mais i gave? Er jo mulig han forsøker å få deg til å dumpe han. Anonymkode: b0029...65c 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #38 Del Skrevet 25. desember 2022 exictence skrev (11 minutter siden): Føler med deg i det. Siden dere er etablerte og har barn, synes jeg du kan si akkurat hva du føltes. f.eks: Smilt og sagt at dette var morsomt, men er dette den eneste gaven fra deg? Vinen som vi har kjøpt sammen, sier du? Ok, jeg synes ikke dette var veldig oppfinnsomt av deg. Jeg hadde håpet på noe mer romantisk, må jeg si. Ikke smilt. Vært ærlig og på gråten og sagt dette var overhodet ikke morsomt. Jeg er ordentlig lei meg og føler meg veldig nedprioritert. Anonymkode: 5726c...0c8 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #39 Del Skrevet 25. desember 2022 Dette er ikke greit i det hele tatt. Om det hadde vært en spøk så måtte han jo avsløre det i hvert fall da. Og så har han samvittighet til å være super fornøyd med de tre gavene han har fått selv. Jeg gjorde noe sånt mot søstra mi, men da var vi tenåringer. Jeg hadde kjøpt klistremerkenegler som hun fikk under juletreet og hun prøvde så godt hun kunne å late som det var greit, men så ga jeg henne den ordentlige gaven etterpå. Da var vi tenåringer! Hva sa de andre i selskapet? Hva sa barna? Hva sa han i det hele tatt når du pakket opp en boks med mais? (Sliter litt med å tro på dette, men jeg vil høre resten av historien) Anonymkode: 4d471...393 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 25. desember 2022 #40 Del Skrevet 25. desember 2022 Høres ganske sykt ut, kunne vært en dumpegrunn om man ikke satt i klisteret med barn og det hele. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå