AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #1 Del Skrevet 24. desember 2022 Ønsker å feire navnedag, men navnet til sønnen vår står ikke på listen. Hva gjør man da? Tar det som ligner mest? Anonymkode: 9c0d4...bbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #2 Del Skrevet 24. desember 2022 Navnedagslisten er bare tull. Visste du at de endrer den? Anonymkode: f3b4f...0bf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 24. desember 2022 #3 Del Skrevet 24. desember 2022 Høres fornuftig ut. Eller kanskjenavnet har en navnedag i et annet land, så kan dere bruke den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #4 Del Skrevet 24. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Navnedagslisten er bare tull. Visste du at de endrer den? Anonymkode: f3b4f...0bf Ja, men finner ikke den nyeste (toppsøket er fra wikipedia). Har du link til den? ts Anonymkode: 9c0d4...bbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #5 Del Skrevet 24. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Navnedagslisten er bare tull. Visste du at de endrer den? Anonymkode: f3b4f...0bf Min venninne hat hatt navnedag på samme dato i minst 21 år. Mener du at de legger til ny navn som kommer? De flytter jo ikke rundt på alle sammen. Anonymkode: 2f6ec...eec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #6 Del Skrevet 24. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Min venninne hat hatt navnedag på samme dato i minst 21 år. Mener du at de legger til ny navn som kommer? De flytter jo ikke rundt på alle sammen. Anonymkode: 2f6ec...eec Må være det hen mener ja, jeg har også hatt navnedag samme dag siden jeg var iten er 30 år nå) 😜 Anonymkode: 9c0d4...bbc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 24. desember 2022 #7 Del Skrevet 24. desember 2022 Se på navnets betydning og finn andre navn som betyr det samme og bruk en av de dagene. Veldig mange navn betyr det samme, også navn som ikke ligner på hverandre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #8 Del Skrevet 24. desember 2022 De fjerner og legger til navn. Hvert tiende år tror jeg Anonymkode: f3b4f...0bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #9 Del Skrevet 24. desember 2022 Man trenger jo ikke feire navnedag... Anonymkode: 43306...029 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #10 Del Skrevet 25. desember 2022 Navnedag er Harry Anonymkode: d9535...69b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #11 Del Skrevet 25. desember 2022 Om du absolutt skal feire navnedag (🫤🙈), som 'ingen' gjør, og navnet ikke finnes på listen, så er det fritt fram tenker jeg. Gjør som du vil - ingen bryr seg. Anonymkode: bdccc...ad5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #12 Del Skrevet 25. desember 2022 Daisy-love skrev (7 timer siden): Se på navnets betydning og finn andre navn som betyr det samme og bruk en av de dagene. Veldig mange navn betyr det samme, også navn som ikke ligner på hverandre. Men hva hvis ingenting ligner da? AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ønsker å feire navnedag, men navnet til sønnen vår står ikke på listen. Hva gjør man da? Tar det som ligner mest? Anonymkode: 9c0d4...bbc Skikken å feire navnedag oppstod i den tidlige kristne kirken, nærmest for å redusere betydningen av fødselsdagsfeiringen. Feiring av fødselsdagen ble oppfattet som en hedensk og ukristen skikk. (Wikipedia). Jeg vet om noen som feirer fødselsdag og navnedag kombinert😉 Anonymkode: db46c...e28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 25. desember 2022 #13 Del Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men hva hvis ingenting ligner da? Skikken å feire navnedag oppstod i den tidlige kristne kirken, nærmest for å redusere betydningen av fødselsdagsfeiringen. Feiring av fødselsdagen ble oppfattet som en hedensk og ukristen skikk. (Wikipedia). Jeg vet om noen som feirer fødselsdag og navnedag kombinert😉 Anonymkode: db46c...e28 Hvis man finner ut hvor navnet kommer fra, kan man finne ut hvilken navnedag det er snakk om. Hvis man derimot har laget et navn selv, finnes det selvsagt ingen navnedag for det navnet. Da er det jo bare å bestemme seg for en dag hvis man har et veldig sterkt ønske om å feire navnedag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #14 Del Skrevet 25. desember 2022 ti10 skrev (12 minutter siden): Hvis man finner ut hvor navnet kommer fra, kan man finne ut hvilken navnedag det er snakk om. Hvis man derimot har laget et navn selv, finnes det selvsagt ingen navnedag for det navnet. Da er det jo bare å bestemme seg for en dag hvis man har et veldig sterkt ønske om å feire navnedag. Jeg vet hvor mitt navn kommer fra, men det har ingen egen navnedag. Kanskje det kommer etterhvert 🙂 Anonymkode: db46c...e28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #15 Del Skrevet 25. desember 2022 Man har jo selvfølgelig bursdager til å feire sånne ting, Sånne navnedager er jo bare tull og fjas uansett... Anonymkode: 78a47...1fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #16 Del Skrevet 25. desember 2022 Hvis man på død og liv skal feire navnedag, så ville det vært en god ide å gi barnet et navn som faktisk ER et navn. Anonymkode: 638c5...0ad 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #17 Del Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Man har jo selvfølgelig bursdager til å feire sånne ting, Sånne navnedager er jo bare tull og fjas uansett... Anonymkode: 78a47...1fa AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hvis man på død og liv skal feire navnedag, så ville det vært en god ide å gi barnet et navn som faktisk ER et navn. Anonymkode: 638c5...0ad Var ikke det jeg spurte om Anonymkode: 9c0d4...bbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #18 Del Skrevet 26. desember 2022 Legg ut navnet her da, så kan sikkert noen hjelpe deg med å lete. Anonymkode: cd067...e15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #19 Del Skrevet 26. desember 2022 Hva er det som er så viktig med navnedag da? Anonymkode: aeda8...3f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå