Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Flere som blir fristet  til aa foede barn naa??  :ironi:

Joda, kan ikke vente....... :roll:

Men jeg har termin om et par uker da, så har liksom ikke stort valg... Ut skal jo nurket uansett, ingen angrefrist nå. :ler:

Spør meg ikke hvorfor jeg sitter å leser tråder som dette... :overrasket:

Finnes jo ingen 2 fødsler som er like, alle opplever jo det forskjellig, så man vet jo aldri hvordan det blir. Det ukjente er jo ekstra skummelt vel...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja faktisk.

Jeg gleder meg til nestegang

Gjest Betty Boop
Skrevet

Til gjest.

Jeg har vært utrolig heldig ser jeg. :ler:

Under første fødselen rakk ikke petidrinen å fungere før barnet var ute. Våknet med smerter og gikk i dusjen for å lindre det jeg trodde var menssmerter. Hadde rett og slett glemt at jeg var gravid. Jeg var jo ikke riktig våken da. To timer senere var det over. Nummer to gjorde meg fryktelig frustrert ved å somle to ekstra timer. Når de begynte å mase med smertestillende så sa jeg ok gi meg petidrin da for den fungerte så fantastisk sist. Det var da jeg fikk høre at den ikke hadde rukket å fungere. De hadde det i papirene sine.

Skrevet

Det sies at man glemmer smerte.. Bra kroppen er slik, for hvis ikke ville folketallet muligens synke drastisk.

Popelka:Vært på fansiden til filmen? Hehe

Skrevet

Jeg var uheldig og fikk knust beina i leggen en gang. Det var mye verre enn noen av mine tre fødsler.

Skrevet

Det var jeg som skrev om at jeg ikke kjente at jeg ble klippet med saks pga. de andre smertene.

Jeg håper jeg ikke skremte noen. Jeg er "glad" jeg ikke kjente at jordmora klippet meg, hvis det er noen trøst. Jeg har kun ett barn og skal ikke ha flere. Ikke pga fødselen men fordi aldersforskjellen ville blitt for stor.

Hadde det klaffet par år etter fødselen, ville jeg kanskje hatt en til.

Til dere som gruer for en fødsel: stol på at kroppen din ordner opp. Den er skapt til å føde og heldigvis har vi leger og smertestillende og ekspertise på det i dag.

Min fødsel var ekstra hard pga. at riene kom så tett pga. dryppet. Ikke alle som får drypp opplever det slikt.

Smertene var glemt straks etterpå, men jeg ble forbauset og irritert når jeg ikke var ferdig når ungen var ute, velskapt og helt nydelig.

Da skulle jo livmorkaka ut. Også skulle jeg sys...

Skrevet

Jeg syns riene var en eneste langvarig krampe. Jeg slet veldig med å slappe av mellom takene. Pressveene var bare kjipe. Siden gutten min satt fast måtte jeg gjøre mye mer av jobben selv, noe som var utrolig slitsomt og frustrerende... Men det var verdt det! Og det merkelige er at i det han var ute så var virkelig smerten helt glemt. Pussig greie.

Skrevet

Her var det som ventet mange forskjellige svar.

Det er jeg er mest redd for er vel ikke selve smerten, men at jeg skal bli redd, hvis dere forstår hva jeg mener. Dersom det gjør grusom vondt tror jeg det er greit så lenge jeg ikke føler at jeg får panikk. Men som noen av dere skriver, kroppen er jo skapt til å føde, så det kommer nok til å gå bra :)

Begynner å bli litt verpesjuk, så det er derfor jeg spør ;)

Skrevet
Jeg skal adoptere!!!

Fordi du er redd fødselen?

Skrevet

Jeg gledegruer meg til det en gang er min tur.. Vet ikke hvor mye av dette jeg bør lese nå men. Kjekt å få vite litt om hvordan folk har erfart det.

Gjest LoisLane
Skrevet

Jeg vil heller føde igjen enn å ha et gallesteinsanfall til.

Skrevet

Popelka:Vært på fansiden til filmen? Hehe

nei, ikke ennaa!!

Skrevet

Hei.

Det var vondt, ja.

Men jeg hadde gladelig gjort det 100 ganger til.

Hadde ikke følelsen av å bli slitt i to som noen beskriver.

Jeg hadde en lang og hard føsel som endte i hastekeisersnitt, men det var ikke så jævelig som mange hadde forespeilet meg at det kom til å bli :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...