Gå til innhold

Burde jeg få barn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep.

Mvh. Leselusa, mod.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette må du bestemme.

Håper kvinner skjønner hvor mye makt de har i spørsmålet om reprodusering. Dere kan velge og bestemme. Mange menn som har blitt lurt av damer på denne måten og blitt uplanlagte fedre. 

Anonymkode: 62364...bcb

• Hjerte 2
Skrevet

Nei, jeg syns ikke du skal få barn for din manns skyld. Det er ikke riktig overfor barnet. Det kan hende du snur, at det å få barn, er det mest fantastiske du har opplevd, men det kan også hende du aldri kjenner på morsfølelsen. Det er vondt for et barn å vokse opp med en "kald" mor og hva hvis forholdet ryker?

Anonymkode: 8cb76...0cf

• Liker 2
Skrevet

Nei, du bør ikke få barn dersom du ikke ønsker det.

• Liker 3
Skrevet

Ikke la det presse til noe du ikke vil! Det gjorde jeg og angrer som pokker

Anonymkode: a1f86...74c

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger og svar til dette.

Mvh. Leselusa, mod.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.12.2022 den 22.28):

Har egentlig aldri villet ha barn, og tror fortsatt ikke jeg vil. Mine foreldre og svigerforeldre sier jeg burde få det for min manns del. Han vil jo ha barn. Trodde ikke han ville det før, men nå vil han.
I det siste har vi kranglet mye om dette med barn. Min mann sier jeg er unormal og sær som ikke vil ha barn og at det er unaturlig for meg som kvinne å ikke ville bli mor. 
Han sier at alt kommer til å ordne seg når jeg får barn. Kommer til å bli det mest fantastiske jeg kommer til å oppleve. 

Du er ikke egoistisk bare fordi et liv med barn er feil for deg. Det er like egoistisk å få barn! Alle får barn for egen del, bortsett fra i samfunn der det er stort press og man får barn fordi det er forventet. 

ALDRI få barn for din partners del. Jeg kjenner hele 2 stk som gjorde det  Begge endte opp med å bli skilt. Den ene en venninne, den andre en i familien. Venninnen min som fikk barn for partnerens del fikk fødselskader og barn med spesielle behov. Hun er nå alene 50% med barnet og nye sliten. Hun har sagt rett ut til meg at livet før var minst like bra. Du skal aldri få barn for noen andres del! Det er et liv du har ansvar for og du må virkelig ville det. Mye jobb, lite søvn, grensesetting, du må sette barnet foran deg selv i mange år. Du skal ønske det barnet. 

Anonymkode: cee40...1b9

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
c_buk skrev (På 24.12.2022 den 9.43):

Synes du burde gjøre det du ønsker ts. Du burde i hvert fall ikke få barn, dersom du ikke ønsker det. Livet har mye å by på, og jeg synes det er litt trist når folk skriver at man absolutt ikke kommer til å angre. Jeg har bekjente som angrer på at de fikk barn, og som føler at de har bundet seg til et liv de ikke ønsker. De sliter skikkelig. Jeg kjenner også barnløse som ikke angrer. Og jeg kjenner barnløse som føler et savn, men som aldri var i en situasjon hvor det å få barn var aktuelt.

Jeg er også enig med dem som skriver at forholdet trolig ikke er liv laga. Det høres ut som om mannen og hans familie presset deg, og prøver å få deg til å gjøre noe du ikke vil. Mannen virker manipulerende i måten han prøver å overtale deg til å gjennomføre den mest livendrende handlingen du kan foreta deg. Det er ikke bra. Og dersom han vil ha barn og du ikke vil ha barn, så er ikke det et problem som kan løses ved at du føder et barn som mannen passer på. Det fungerer kanskje om man skaffer deg et marsvin, men ikke et barn.

Dette

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.12.2022 den 11.02):

Jeg har flere venninner som har valgt vekk barn og de lever flotte liv med mye tid til parforholdet, reising, god økonomi og tid til hobbyer

Jeg kjenner ikke mange som ikke har barn, men de jeg kjenner virker å stortrives. Fordelen med å ha barn er at man har et slags sikkerhetsnett. Du har større sjanse for å ikke sitte ensom i jula, du kan få hjelp til praktiske ting når du er syk eller har dårlig helse. 

Viktig å ha et godt forhold til partner før man får barn. Er en grunn til at mange forhold går i oppløsning i småbarnsfasen. Har dere det ts? Dere kommuniserer godt, er gode på å se hverandres behov, den andre trår til om en er syk, dere avlaster hverandre. Om ikke dette er i bunn blir babytiden den enes ansvar mens den andre kjører egoløp. 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Fordelen med å ha barn er at man har et slags sikkerhetsnett. Du har større sjanse for å ikke sitte ensom i jula, du kan få hjelp til praktiske ting når du er syk eller har dårlig helse. 

Svært dårlige grunner for å få barn.

Anonymkode: 5eef7...782

• Hjerte 1
Skrevet

Føler meg veldig egoistisk og selvopptatt fordi jeg ikke vil bidra til framtidens samfunn. Alt handler jo ikke bare om meg. 

for det første du er ALDRI egoistisk fordi du ikke vil ha barn! Og det er flere årsaker : det er ditt valg, jo flere barn som blir lagd jo høyere blir verdensbefolkningen, er ikke bra for klima endringene om alle skulle fått et barn, tenk over på om h*n sku fått en diagnose/sykdom/lidelse hvordan hadde dette barnet taklet det? 

er jeg ærlig synes jeg det er mere egoistisk og lage barn (ikke at de som har barn er egoistiske) . Jeg har ikke tenkt meg no barn i mitt liv fordi jeg har selv epilepsi og autisme. Det er ikke noe godt og ha og da ønsker jeg ikke og  skape et nytt menneske som kan få det like vondt . Pluss at jeg kan få litt mere tid for meg selv og familien min. 

jeg synes ikke du skal få rundt og tenke at du er "egoistisk" om du ikke lager barn. Vil man ikke måtte stå opp hver morgen for og vekke ungen når den skal på skolen, lage ekstra mat, bruke mere penger,  krangling , bleieskift, oppvåkninger om natten osv er det best og la være. Men om du liker og stå opp klokken 06/07  flere dager i uken, ikke lei av skole,  ikke har no problemer med penger, flink til og lage mat, ikke har no i mot og våkne på natten osv så kan du nok fint tåle det. 
jeg tenker at det viktigste er og skjenne på hva du vil, ikke ta det utifrå andres forventninger.👌

Anonymkode: 6e8e1...d85

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Svært dårlige grunner for å få barn.

Anonymkode: 5eef7...782

Tja, men mange får barn fordi de ikke vil være ensomme i fremtiden. Det blir ofte trukket frem som et argument, så er vel noe mange tenker på. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...