Gå til innhold

Burde jeg få barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 33, gift og i full jobb. Vi har nettopp kjøpt hus og det er plass til flere enn oss her inne. 

Har egentlig aldri villet ha barn, og tror fortsatt ikke jeg vil. Mine foreldre og svigerforeldre sier jeg burde få det for min manns del. Han vil jo ha barn. Trodde ikke han ville det før, men nå vil han.
I det siste har vi kranglet mye om dette med barn. Min mann sier jeg er unormal og sær som ikke vil ha barn og at det er unaturlig for meg som kvinne å ikke ville bli mor. 
Han sier at alt kommer til å ordne seg når jeg får barn. Kommer til å bli det mest fantastiske jeg kommer til å oppleve. 

Føler meg veldig egoistisk og selvopptatt fordi jeg ikke vil bidra til framtidens samfunn. Alt handler jo ikke bare om meg. 

De fleste mener jeg burde gi min mann barn. Hva mener dere? 

Anonymkode: f191c...dc0

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du burde gjøre det du føler er rett

• Liker 3
Skrevet

Barn er ikke alt her i verden, du får et flott liv uten også. Ikke forhast deg inn i noe du ikke er helt sikker på.

Anonymkode: 7e22a...86d

• Liker 17
Skrevet

Jeg ville ikke fått barn dersom jeg ikke personlig ønsket det.

Anonymkode: 14a88...d35

• Liker 14
Skrevet

At du ikke ønsker det og derfor burde stå på det.

Men du og mannen bør jo bryte opp, han respekterer jo ikke deg.

Anonymkode: 13319...a98

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er 33, gift og i full jobb. Vi har nettopp kjøpt hus og det er plass til flere enn oss her inne. 

Har egentlig aldri villet ha barn, og tror fortsatt ikke jeg vil. Mine foreldre og svigerforeldre sier jeg burde få det for min manns del. Han vil jo ha barn. Trodde ikke han ville det før, men nå vil han.
I det siste har vi kranglet mye om dette med barn. Min mann sier jeg er unormal og sær som ikke vil ha barn og at det er unaturlig for meg som kvinne å ikke ville bli mor. 
Han sier at alt kommer til å ordne seg når jeg får barn. Kommer til å bli det mest fantastiske jeg kommer til å oppleve. 

Føler meg veldig egoistisk og selvopptatt fordi jeg ikke vil bidra til framtidens samfunn. Alt handler jo ikke bare om meg. 

Jeg er veldig enig med mannen din i det jeg har uthevet her...

Anonymkode: efaad...ad8

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

At du ikke ønsker det og derfor burde stå på det.

Men du og mannen bør jo bryte opp, han respekterer jo ikke deg.

Anonymkode: 13319...a98

Jeg er enig i at de skal gå fra hverandre. Det å få/ikke få barn er så viktig for de fleste, og et par bør være enig der. Ts fratar mannen muligheten tii å få barn, noe som er det største i livet. 

Anonymkode: fe7eb...066

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du skal ikke GI noen barn. Du skal HA barnet sammen. Ikke fød et barn du ikke ønsker for noen andres glede. 

Anonymkode: a5a4d...6cc

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet
Enmanelskeråhate skrev (1 time siden):

Synes du burde gjøre det du føler er rett

Tenk om menn kunne sagt det samme 😂

Anonymkode: d52a2...531

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke få barn fordi han og andre i familien vil.

Du kommer til å klandre ham, og andre i familien hvis du får barn. 

Du vet med deg selv at du ikke vil ha barn, da skal du kutte til deg selv. Det er et liv det handler om, kanskje to liv på en gang. Du kan bli ødelagt kroppslig. Barnet kan være handicapet. Du har ingen garantier for at det vil bli enkelt. For de fleste så er det veldig krevende det å få barn.

Jeg ville ikke ha barn. Jeg er kjempeglad i dem men når det stormer som verst så kjenner jeg på det at jeg lot meg overtale. Ikke er det noe hjelp å få fra familien heller. Mannen som hadde så lyst på barn leker med dem men det meste av ansvaret dyttes over på meg.

Jeg savner livet mitt før barna. Mannen vil jeg egentlig ikke lenger ha, han har slik jeg ser det brukt meg, og ikke minst sviktet meg og barna ved å la meg ta meg alt stresset.

Jeg har mulighet stekt trua på kjærligheten. 

Lytt til deg selv.

Anonymkode: a9b44...3de

• Liker 7
  • Hjerte 4
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Høres dessverre ut som en respektløs mann og ditto familie.

Anonymkode: 5eef7...782

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det trenger ikke å gjelde ts. 

Anonymkode: a9b44...3de

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Selv om mannen din har rett i at det vil bli en god ting så syns jeg måten han sier dette til deg grenser til manipulasjon. Eller. Det ER det.  
Og det er IKKE greit!!

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Mens jeg som har barn ikke synes det. Fikk barn og håpet det skulle bli sånn, men nei.

Når du blir litt eldre og har fått litt livserfaring vil du skjønne at verden er ikke alltid så rosa og enkel som man vil ha det som..

Anonymkode: 460db...5ff

• Liker 8
  • Hjerte 6
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dere burde skilles. Du burde absolutt ikke få barn dersom du ikke vil. Barn er svææært oppskrytt. Jeg er barnefri og så glad for det. Kunne ikke gitt mer faen i hva andre mener om det. Sjekk ut gruppen " i regret having children" på Facebook 

Anonymkode: e31e9...be3

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg ville ikke ha barn. Jeg er kjempeglad i dem men når det stormer som verst så kjenner jeg på det at jeg lot meg overtale. Ikke er det noe hjelp å få fra familien heller. Mannen som hadde så lyst på barn leker med dem men det meste av ansvaret dyttes over på meg.

Dette har jeg hørt fra flere enn deg

https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2022/jul/16/women-who-wish-they-werent-mothers-roe-v-wade-abortion

Både partnere og foreldre presser på og lover gull og grønne skoger. Og så når barnet er et faktum er det ikke så farlig med løftene og mor sitter med det endelige ansvaret. Mann og foreldre kan trekke seg unna og når de en gang bidrar så er det på nåde. Kvinnen sitter med det grunnleggende ansvaret.

Når folk begynner å mase på deg TS, så synes jeg du skal spørre "Hvem av dere tar på dere den helsemessige risikoen med å framskaffe dette barnet?" For jeg synes det er sylfrekt å mase på noen som er farlig for dem men ikke koster meg en kalori.

Og det vil bli brudd med deg og mannen din, og da bør du være klokkeklar på at det er hans ansvar siden han har skiftet mening. Du skal ikke finne deg i å være hun hjerteløse, kalde dama som nekta mannen barn. Han gikk inn i ekteskapet på falskt grunnlag.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg lot meg overtale til å få barn, og det angrer jeg på nå. Er selvsagt glad i ungen på alle måter, men det var akkurat så mye jobb som jeg fryktet….. Jeg trives ikke med foreldremøte, barneselskap, dugnad i hytt og pine, kjøring til alskens aktiviteter og ferie på barnehotell. 

Anonymkode: e3bde...0f9

• Liker 7
  • Hjerte 6
  • Nyttig 4
Skrevet

Dette er jo et av områdene verden virkelig har gått fremover. Kvinner som ikke ønsker barn, kan la være å bli mødre.

Jeg tror det skåner mange kvinner og barn fra skjebner de i tidligere tider har måttet lide under. Kvinner som aldri ønsket å bli mødre, som ikke burde vært mødre. Barn som burde vært født av kvinner som ønsket seg barn.

Benytt muligheten dette fremskrittet har gitt deg! 

P.S.  Mannens ønsker er selvfølgelig også viktige, jeg er enig med de som skriver at dere burde la hverandre gå, og begge skaffe deres beste liv.

Anonymkode: 908d8...355

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Vil du ikke ha barn så stå over.

Husk at de fleste som lover at de skal hjelpe til ser du ikke snutten av etter barnet er født og du står igjen med ansvar for et barn du ikke ønsket. Det kan føre til mye frustrasjon ovenfor barn, mann og familien. Man blir selvsagt alltid glad i sitt eget barn, men stå over om du ikke vil ha. Det er utrolig slitsomt, selv om det blir bedre når barnet er over 10 år.

Du og din mann kommer nok enten til å være uenig og bitre på hverandre for valget og ikke få barn, eller uenig og bitre på hverandre over alle forventninger med hvordan livet ble med barnet de første 10 årene av dens liv. Ditt valg når i livet du ønsker stå i dette.

vanskelig valg. Husk at du kan si nei nå og kan ombestemme deg i løpet av 10 år. Om du og mannen holder sammen er det en positiv overraskelse for han om du ombestemmer deg. Om du og mannen går fra hverandre for at du valgte nei er det lov til å ombestemme seg med en annen mann ved en senere anledning😉

Anonymkode: 0583a...a9d

• Liker 6
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...