Gå til innhold

Single fedre med barn, datebar eller ikke?

Pappa1988

Anbefalte innlegg

Pappa1988 skrev (11 timer siden):

Hei, jeg er en pappa på 34år, har vært singel i snart 2år. 
Har 3 fantastiske barn på 14, 5 og 6år.
Har det meste på stell mtp hus, god økonomi og jobb.  

Har vært litt på Tinder, reiser litt i forbindelse med jobb og prater med en del mennesker. 
Av og til kommer jeg i prat med damer som jeg går godt over ens med. Prater mye i lag og et par kaffe besøk osv. 
Dette skjer gjerne på mine jobb reiser. Men interessen og kontakten forsvinner rimelig kjapt når dem finner ut at jeg har barn.
Selv damer som selv har barn skygger banen å det er ingen kontakt etter kort tid. 

Jeg er ikke en som maser etter approval eller må ha noens godkjenning for det ene eller det andre. 
Er trygg på meg selv og min situasjon. Har bare langvarige forhold bak meg og er genuint hyggelig og snill.
Jeg åpner dørene for folk, og hjelper de som spør om hjelp. Men lar seg heller ikke tråkke på eller bli brukt.   
Neve nyttig og elsker opp pussing.

Jeg er ingen singel slask med pizza rester 3 dager gamle liggende på kjøkkenet. 
Alle barna mine har jeg 50% og har dem samme uke. Barna elsker pappa uka. 

Jeg har slettet Tinder, har sluttet å ta aktivt kontakt når jeg treffer nye mennesker.

Single mødre kan velge fra øverste hylle virker det som og blir nedspammet i forespørsler. En veninne viste meg alle forespørslene hun får via TInder og messenger, og her må jeg bare beklage alle uoppfordret dickpicks dere damer får. Vi menn er ikke alle slik. Her har en del menn LANGT å gå.)

Men single fedre...... Virker som om vi ikke har en hylle i hele tatt å velge fra... Jeg verdsetter personlighet, trofasthet og godhet langt høyere enn kropp og utseende.  Trives greit som singel, og har ikke problemer med å forbli singel en stund.  

Men det er kjedelig å legge energi og tid i å forsøke å date eller få kontakt med noen for bare ende opp med ghosting....   

Er det bare for oss single fedre å gi opp? Legge datingen, trening og six pack på hylla og vente til man er 45 og feit å ungene utflyttet før man går på dating markedet? 

Nå et du for ung for meg. Jeg ønsket meg alltid 4 barn. Du må ikke gi opp kjærligheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville helst ikke hatt en mann med så små barn, dessverre. Er klar for neste fase i livet, og har ikke lyst til å rykke tilbake til start. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skygger banen fordi du i en alder av 34 år har to kull med barn & ennå ikke kan å/og reglene😅

Anonymkode: 8676c...ea8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De skygger banen fordi du i en alder av 34 år har to kull med barn & ennå ikke kan å/og reglene😅

Eller de/dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du er en sånn som presiserer sterkt at ungene kommer først. 

Anonymkode: a4632...b8e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det største problemet er at du er i perfekt aldersgruppe for kvinner som har etablert karrieren og nå ønsker barn fort som fy. Dermed blir det krasj når du allerede har tre barn. I tillegg liker ikke kvinner å måtte forholde seg til eksen (barnemor).

Så framt du ikke ønsker enda en runde med småbarn så ville jeg ha funnet en som allerede har barn, og ikke ønsker flere! Når det er sagt så ser jeg ironisk nok ser jeg at kvinner med barn ikke ønsker forhold til menn med barn. 🤷‍♂️

...Eller så kan du bare "ha det gøy" i noen år til barna er blitt større.

Anonymkode: 21bde...37c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke date menn som ikke har barn selv, fordi jeg er ferdig med barn. Det du må gjøre er å finne kvinner som har barn selv, ikke barnløse. Dvs ikke gå noe dårlig ned i alder.

Derimot antar jeg basert på alder at du har barn med to forskjellige? Og det er et stort rødt flagg. 2 ekser å forholde seg til. Orker ikke tanken engang.

Anonymkode: 88093...2f5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kompliserer jo forhold om man har barn fra før, jo flere barn og mødre det er i bildet jo mer komplisert blir det gjerne. 

Jeg kunne lett datet en mann med barn, men jeg ville vært særboere i uoverskuelig fremtid da jeg ikke er interessert i å være stemor til flere små barn. 
Jeg har egne barn som jeg må ta hensyn til først og fremst.

Bare tenk det kaoset å skulle hatt mine og dine under samme tak. Minimum 6 soverom for eksempel, bare det er jo ett styr. 

Anonymkode: a5bde...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datebar ja absolutt. Men bare ikke TRO at jeg overtar som reservemor. 

Anonymkode: ca948...33c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tradisjonell kvinne på 30 år uten barn, og kunne ikke datet deg med bakgrunn i at du har 3 barn med noen andre. Jeg tenker man har gjort noe alvorlig feil i sitt forrige forhold om man gjør det slutt der man har 3 barn felles, så alvorlig at jeg aldri ville satset på en mann som har ødelagt et slikt forhold. Unntaket er selvsagt hvis dama var helt koko, men som regel er det dama som gjør det slutt i et slikt forhold da hun ikke føler seg sett, eller gjør alt i familien AS.  

For meg blir single menn med barn derfor et tapt prosjekt ja. 

Anonymkode: 5027f...262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg hadde blitt single, hadde jeg nok ikke vært datebar.

Forventer ikke at en kvinne ville vært fornøyd med alltid å spille annenfiolin.

Mine barn er førstepri. Alltid.

Anonymkode: 53f2c...60e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som barnfri kvinne dater jeg bare barnfrie menn. Vil ikke ha barn i noen form. Hverken biologiske eller stebarn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa1988 skrev (På 23.12.2022 den 12.34):

Har vært litt på Tinder, reiser litt i forbindelse med jobb og prater med en del mennesker. 
Av og til kommer jeg i prat med damer som jeg går godt over ens med. Prater mye i lag og et par kaffe besøk osv. 
Dette skjer gjerne på mine jobb reiser. Men interessen og kontakten forsvinner rimelig kjapt når dem finner ut at jeg har barn.
Selv damer som selv har barn skygger banen å det er ingen kontakt etter kort tid. 

Jeg er ikke en som maser etter approval eller må ha noens godkjenning for det ene eller det andre. 
Er trygg på meg selv og min situasjon. Har bare langvarige forhold bak meg og er genuint hyggelig og snill.
Jeg åpner dørene for folk, og hjelper de som spør om hjelp. Men lar seg heller ikke tråkke på eller bli brukt.   

Jeg har slettet Tinder, har sluttet å ta aktivt kontakt når jeg treffer nye mennesker.

Single mødre kan velge fra øverste hylle virker det som og blir nedspammet i forespørsler. En veninne viste meg alle forespørslene hun får via TInder og messenger, og her må jeg bare beklage alle uoppfordret dickpicks dere damer får. Vi menn er ikke alle slik. Her har en del menn LANGT å gå.)

Men single fedre...... Virker som om vi ikke har en hylle i hele tatt å velge fra... Jeg verdsetter personlighet, trofasthet og godhet langt høyere enn kropp og utseende.  Trives greit som singel, og har ikke problemer med å forbli singel en stund.  

Men det er kjedelig å legge energi og tid i å forsøke å date eller få kontakt med noen for bare ende opp med ghosting....   

Er det bare for oss single fedre å gi opp? Legge datingen, trening og six pack på hylla og vente til man er 45 og feit å ungene utflyttet før man går på dating markedet? 

Sannheten er er at det er en stor byrde å velge noen med barn fra før, om du er mor eller far spiller ingen rolle.

Hvis du selv hadde vært 30 år og barnløs, hva ville du valgt? 

En kvinne med en drøss av barn, en eks som vil være en del i resten av deres liv eller ei som var barnløs hvor du har muligheten til å bygge et "enklere" liv uten alle x-faktorer? 

Den beste muligheten for deg er nok å finne ei med barn fra før, ei som har en stor bagsje, så blir det mine, dine og kanskje våre.. Og med alle de komplikasjoner det vil gi. 

Anonymkode: 81121...f62

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken aldersgruppe har du satt som interesse på Tinder? Tenker at du bør prøve på de som er opptil ti år eldre enn deg, som har barn selv. 

Anonymkode: d85ac...23a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er barnløs og vil ikke ha barn. De jeg dater kan maks ha to barn og de barna kan ikke være små. Egentlig ønsker jeg meg en mann uten barn, og som heller ikke vil ha. 
Kan ikke se for meg noe kjedeligere enn å legge opp livet etter andres barn….. 

Anonymkode: 8fd6e...f11

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Sannheten er er at det er en stor byrde å velge noen med barn fra før, om du er mor eller far spiller ingen rolle.

Hvis du selv hadde vært 30 år og barnløs, hva ville du valgt? 

En kvinne med en drøss av barn, en eks som vil være en del i resten av deres liv eller ei som var barnløs hvor du har muligheten til å bygge et "enklere" liv uten alle x-faktorer? 

Den beste muligheten for deg er nok å finne ei med barn fra før, ei som har en stor bagsje, så blir det mine, dine og kanskje våre.. Og med alle de komplikasjoner det vil gi. 

Anonymkode: 81121...f62

Men hva om man kaster bort muligheten til å ha et godt forhold fordi vedkommende har barn? Ikke alle har en gal eks å forholde seg til. 

Anonymkode: 2fba1...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Men hva om man kaster bort muligheten til å ha et godt forhold fordi vedkommende har barn? Ikke alle har en gal eks å forholde seg til. 

Anonymkode: 2fba1...e24

Med meg så har det vært omvendt problem. Jeg har et godt og nært vennskap med et par ekser. Har datet et par stykker som ikke har taklet det 😂

Anonymkode: 53f2c...60e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa1988 skrev (På 23.12.2022 den 12.34):

Sjekk innboksen din😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...