Gå til innhold

Skal selge seksjonen


Gjest Proximus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min mor mener det kanskje er bøk, men hun er neimen ikke sikker :P

Er det noen andre som kan greie å se hva slags treverk det er, eller vet om en måte jeg kan finne det ut på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anta at det er eikefinér, eventuelt eik heltre, fra 1970-tallet kanskje? Uansett er den ikke verdt noe særlig, så du bør ikke satse på å få mer en 500 kroner for den? Kanskje litt mer om det er heltre, men jeg synes ikke det ser slik ut fra bildet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med det spillet som er i treet så tipper jeg på palisander, noe de gjerne brukte mye på 60-70-tallet. Dog er det vanskelig å si helt sikkert da mye av det de laget i slutten av den epoken gjerne ble mørkbeisa... Synes dog det er litt mye spill til å være eik, men det _kan_ være mørkbeisa eik.

Pris? Spørs hvor mye du får for den... . Legge den ut på finn.no med "bud ønskes"?

Endret av -eline-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med det spillet som er i treet så tipper jeg på palisander, noe de gjerne brukte mye på 60-70-tallet. Dog er det vanskelig å si helt sikkert da mye av det de laget i slutten av den epoken gjerne ble mørkbeisa...

Så bøk er utelukket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bøk er det IKKE, bøk er en lys tresort:)

Jeg er også ganske sikker (så sikker som man kan bli ut fra et bilde) at det ikke er palisander. Fargen er alt for gråbrun, men det kan jo være lyset.

Endret av onyx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Hvis_ det er palisander, kan jeg da ta mer for seksjonen enn hvis det er eik? I så fall er det jo ganske vesentlig å finne ut hvilken tresort dette er ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

For det første:

Jeg skal selge en seksjon, men jeg er ikke helt sikker på hvilken tresort det er :klø: Hvordan skal jeg finne ut dette?

For det andre:

Jeg er usikker på hvor mye jeg kan ta for den  :forvirret:

Hva tror dere?

Typisk 70 talls seksjon i eikefiner. Den tror jeg du ikke får stort for. Jeg har ikke villet gitt en krone for den.

Endret av Remyline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk 70 talls seksjon i eikefiner. Den tror jeg du ikke får stort for. Jeg har ikke villet gitt en krone for den.

Om det er eik, bøk eller palisander, det hjelper lite. Du er heldig om noen vil gi deg 500 for den.

Averter at den er gratis ved bortkjøring, så slipper du iallefall utgifter ved å bli kvitt den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med en dør til en antikk handler eller noe da vel. Men jeg tror nok ikke du får stort for den, jeg hade aldri betalt noe for noe slikt. Gratis mot bortkjøring tror jeg er det eneste du får napp på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann sier det ser ut som eikefinert sponplate, og det ser ikke ut som det er heltre. Det vil si at det ikke er en tresort, men sponplater som kjerne og tynt belegg med eikefinert utenpå.

Endret av Piper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!

For det første:

Jeg skal selge en seksjon, men jeg er ikke helt sikker på hvilken tresort det er :klø: Hvordan skal jeg finne ut dette?

For det andre:

Jeg er usikker på hvor mye jeg kan ta for den  :forvirret:

Hva tror dere?

http://img530.imageshack.us/my.php?image=img25955oo.jpg

Min farmor har akkurat lik denne. Den har hun kjøpt i 1978. Hun skal kjøre sin på dynga for det er ingen som vil ha den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...