Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hele familien samles under ett tak frem til nyttår. Her er det bare en dobbeltseng og resten enkeltsenger. Dobbeltsengen er desidert best, men enkeltsengen fungerer også bra. Alle par og får sitt eget rom, og to og to barn deler rom. På rommene med enkletsenger er en seng egentlig bare en (god) madrass på gulvet. 

Hvem bør få dobbeltsengen?

Alternativ 1: Besteforeldrene på 75 og 80 år. Dårlig helse og rygg. Kjørt bil i ca 2 timer for å komme til feiring. Vært sammen i 50+år.

Alternativ 2: 40 åringene med ett barn på 8 år. Barnet sover ofte inne hos dem hjemme. Alle har god helse. Kjørt ca 5 timer for å komme til feiringen. Inkludert 1 time ladepause. Vært sammen i 11 år.

Alternativ 3: 30 åringene hvor hun er 27 uker gravid, sover dårlig og har ifølge seg selv kraftig bekkenløsning. Bruker bbhugme til "alt". Han er frisk. Kjørt bil i 10 timer inkludert 3 timer ladepause. Vært sammen i 12 år. 

Alternativ 4: Barna på 8 og 10. En bor i nabolaget men vil sove over med søskenbarnet.  Begge friske og ser hverandre veldig skjeldent. 

Ingen vet at det bare er en dobbeltseng..

Anonymkode: 58721...22f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den gravide.

Anonymkode: c1ac1...6c1

• Liker 8
Skrevet

Alternativ 1. Selvfølgelig. 

Anonymkode: fe2cb...cd9

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Besteforeldrene. Den gravide bør få den beste enkeltsengen. De med åtteåringen bør ha et rom med plass til en til om behov.

Anonymkode: 6dffe...ec9

• Liker 29
  • Nyttig 4
Skrevet

Selvsagt besteforeldrene! Ingen tvil. 

Anonymkode: c2f7a...e75

• Liker 10
Skrevet

Besteforeldre. 

Anonymkode: 19556...f5d

• Liker 5
Skrevet

Besteforeldrene. Hvis det finnes enkeltsenger som ikke er lave, kan det være den gravide, men god madrass synes jeg høres godt nok ut.

Anonymkode: 8af65...0cb

• Liker 5
Skrevet

Som besteforelder ble jeg tilbudt dobbeltsengen av gravid svigerdatter og takket veldig tydelig nei. Men jeg er 60, ikke 80, så jeg heller mot besteforeldrene her.

Anonymkode: a47b8...db8

• Liker 6
Skrevet

Besteforeldrene-

Statistikken er mot dem for å sove sammen neste jul, siden de er såpass gamle.

Anonymkode: c0725...60e

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

Jeg hadde spurt besteforeldrene om de vil ha sengen eller om de syns den bør tilbys den gravide. De er sikkert enig i at hun kan få den. 

Anonymkode: 1899d...45b

• Liker 5
Gjest takinova
Skrevet

Artig dilemma. 

Besteforeldrene tar dobbelsenga.

De to ungene deler et rom og fra det rommet hentes det en enkeltseng. Den byttes med madrass slik at ungene ligger på gulvet der.

Så kan paret i 40 årene får to enkeltsenger som kan settes inntil hverandre og hvor barnet kan sove sammen med dem.

Den gravide får rommet med den aller beste enkeltsengen. Mannen får ligge på gulvet som en hund og passe på henne. 

Skrevet

Så deilig er det å være alene i jula 😀

Anonymkode: 22dd4...238

• Nyttig 1
Skrevet

Besteforeldrene. Den gravide får jo fortsatt en seng, at mannen må ligge på madrass på gulvet har vel ikke noe å si.

• Liker 13
Skrevet

Syns det er rart du nevner kjøretid og ladetid. Mener du virkelig at dette bør ha noe å si for hvem som får dobbeltsengen?

Det er ganske innlysende hvem som bør få den. Besteforeldrene eller den gravide og partner. Men slik jeg forstår det, så er det vanlig enkeltseng på rommene? Pluss en madrass på gulvet? Da kan den gravide sive i enkeltseng og partner på gulvet. Ser for meg det er mer slitsomt for besteforeldrene og kave seg opp fra gulvet? 

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hele familien samles under ett tak frem til nyttår. Her er det bare en dobbeltseng og resten enkeltsenger. Dobbeltsengen er desidert best, men enkeltsengen fungerer også bra. Alle par og får sitt eget rom, og to og to barn deler rom. På rommene med enkletsenger er en seng egentlig bare en (god) madrass på gulvet. 

Hvem bør få dobbeltsengen?

Alternativ 1: Besteforeldrene på 75 og 80 år. Dårlig helse og rygg. Kjørt bil i ca 2 timer for å komme til feiring. Vært sammen i 50+år.

Alternativ 2: 40 åringene med ett barn på 8 år. Barnet sover ofte inne hos dem hjemme. Alle har god helse. Kjørt ca 5 timer for å komme til feiringen. Inkludert 1 time ladepause. Vært sammen i 11 år.

Alternativ 3: 30 åringene hvor hun er 27 uker gravid, sover dårlig og har ifølge seg selv kraftig bekkenløsning. Bruker bbhugme til "alt". Han er frisk. Kjørt bil i 10 timer inkludert 3 timer ladepause. Vært sammen i 12 år. 

Alternativ 4: Barna på 8 og 10. En bor i nabolaget men vil sove over med søskenbarnet.  Begge friske og ser hverandre veldig skjeldent. 

Ingen vet at det bare er en dobbeltseng..

Anonymkode: 58721...22f

Den gravide. Jeg personlig hadde droppet hele besøket hvis det var meg og mitt svangerskap som måtte ligge i en dårlig seng… bekkenløsning kan være helt jævli, selv gikk jeg med krykker i 6 mnd og barnet ble tatt ut flere uker før termin for da klarte jeg ikke mere 🙄

Anonymkode: 3f2ff...8a0

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Perleblomst skrev (2 minutter siden):

Syns det er rart du nevner kjøretid og ladetid. Mener du virkelig at dette bør ha noe å si for hvem som får dobbeltsengen?

Det er ganske innlysende hvem som bør få den. Besteforeldrene eller den gravide og partner. Men slik jeg forstår det, så er det vanlig enkeltseng på rommene? Pluss en madrass på gulvet? Da kan den gravide sive i enkeltseng og partner på gulvet. Ser for meg det er mer slitsomt for besteforeldrene og kave seg opp fra gulvet? 

Angående kjøre- og ladetid mener TS sikkert at de som har brukt lengst tid på turen, trenger best seng å sove i ;)

Litt artig dilemma, minner litt om disse gåtene som at man skal frakte en geit, en tiger og et kålhode over en elv, men har bare en båt 😂

Men jeg er altså enig med de fleste her, at besteforeldrene får dobbeltsenga.

Skrevet

Besteforeldrene får dobbeltsengen, gitt at enkeltsengen er bred nok til at den gravide ikke føler at hun skal falle ut av sengen 

• Liker 6
Skrevet

Helt sprøtt at noen sier den gravide. Hun behøver en seng, men partner kan ligge på madrass. Besteforeldrene er begge gamle og ikke spreke. De må begge ligge i senger.

Anonymkode: 7e1b4...8a8

• Liker 16
  • Nyttig 5
Skrevet

Alternativ 3, hun gravide med bekkenløsning og mannen hennes.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...