Astramare Skrevet 22. desember 2022 #1 Del Skrevet 22. desember 2022 Heisan, som en blek person syns jeg det er ufattelig vanskelig å finne sminke som passer hudtonen min, det å være blek er et problem men å finne noe som matcher hud fargen min er også et problem, usikker på om huden min lener seg mot nøytral eller kalde toner, føler ofte at det jeg finner av lyse farger når det gjelder foundation og concealer er altfor gult eller for mørk, lurer da på hvor dere andre blekiser handler sminken deres, og hva er favorittene deres? Setter pris på tips av all type sminke som passer oss bleke, lener personlig mot en naturlig look og ikke full coverage, utenom under øynene siden jeg har litt mørke ringer og noen områder som er litt rød, jeg er nysgjerrig på cc eller bb krem men det virker som om alt er bare beige eller mørkere i farge. Jeg bruker som regel å handle på lyko siden de har mye utvalg av mye annet, men sliter med å finne foundation og concealer som er lys nok, kan hende jeg ikke har sett alt. Tusen takk! 😊 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #2 Del Skrevet 22. desember 2022 Mac har det beste fargeutvalget jeg noen gang har kommet over! Butikken i Oslo har alle nyansene. Andre Mac butikker eller sminkebutikker som selger Mac sminke har ikke alle nyansene men kan gi deg testere på mellomnyansene så du kan bestille riktig nyanse fra nett Anonymkode: baa25...482 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 22. desember 2022 #3 Del Skrevet 22. desember 2022 Hva om du prøver Caia BB stick i 10c? https://caiacosmetics.no/no/sminke/ansiktsmakeup/foundation/bb-stick?gclid=CjwKCAiAnZCdBhBmEiwA8nDQxeAyw_FjjUPiMB32DTNdpV4P2cZIHgIX5MQyH-XElPWAefioXQZn5RoC0VQQAvD_BwE Og Lumene CC-krem er bra, kanskje light kan passe deg? Den er på Lyko. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Astramare Skrevet 22. desember 2022 Forfatter #4 Del Skrevet 22. desember 2022 CrazyCatLady2500 skrev (27 minutter siden): Hva om du prøver Caia BB stick i 10c? https://caiacosmetics.no/no/sminke/ansiktsmakeup/foundation/bb-stick?gclid=CjwKCAiAnZCdBhBmEiwA8nDQxeAyw_FjjUPiMB32DTNdpV4P2cZIHgIX5MQyH-XElPWAefioXQZn5RoC0VQQAvD_BwE Og Lumene CC-krem er bra, kanskje light kan passe deg? Den er på Lyko. Tror kanskje caia kan funke, men virker litt mørk i forhold til huden min, men tror nok jeg kan prøve den. 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #5 Del Skrevet 22. desember 2022 Laura mercier concealer i 0,5 blandet med primer eller fuktighetskrem funker best for meg. Anonymkode: 8e240...5e5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daudaferd Skrevet 22. desember 2022 #6 Del Skrevet 22. desember 2022 Sensai👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skogsbaer Skrevet 22. desember 2022 #7 Del Skrevet 22. desember 2022 (endret) Jeg er likblek nå på vinteren og er veldig fornøyd med Lumene CC cream i fargen Ultra Light! Du får veldig mye for pengene, og den er på tilbud hos Vita til kr. 139,- akkurat nå. På sommeren bruker jeg Fair. Liker også Bare Minerals sin Complexion Rescue, en tinted ansiktskrem, men jeg syntes den blir for dyr å bruke hver dag. https://www.vita.no/makeup/lumene-color-correcting-cc-cream-spf20?v=362205 Endret 22. desember 2022 av skogsbaer 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Centella Skrevet 22. desember 2022 #8 Del Skrevet 22. desember 2022 Eg er ein av "bleikingane", og fylger tråden med interesse. Om det no berre kunne finnast sminke (av kva sort som helst) for oss som ikkje kler alle dei varme og oransje tonane! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #9 Del Skrevet 22. desember 2022 Jeg har veldig lyst hud, og har de siste årene holdt meg til Idun Minerals sin foundation Norrsken, i nyansen Jorunn. Den er ikke veldig dekkende, den bare jevner ut litt. Og fargen passer på min hud som har nøytral mot kald undertone. Anonymkode: 77000...a0f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leight Skrevet 23. desember 2022 #10 Del Skrevet 23. desember 2022 Jeg kjøper fra Mary Kay, for da får jeg prøve meg frem, og kan bytte om jeg ikke er fornøyd. De hadde mange nyanser å velge mellom. Bruker også very light CC krem derfra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #11 Del Skrevet 23. desember 2022 Purito BB-cream i fargen #13 passer min lyse hud. Har kombinert hud, store porer og oljete hud, men samtidig noen tørre partier. Denne kremen er gull verdt for meg, men vet også om folk med normal hud som sverger til den. Anonymkode: 01000...079 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #12 Del Skrevet 23. desember 2022 Noen store parfymerier og sånt har "pistoler" som måler hudtonen din. De målte tre steder hos meg og så ble jeg anbefalt den perfekte fargen for meg. Anonymkode: 9da9d...601 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #13 Del Skrevet 23. desember 2022 Astramare skrev (14 timer siden): Tror kanskje caia kan funke, men virker litt mørk i forhold til huden min, men tror nok jeg kan prøve den. 🙂 Hvor blek er du? Jeg har veldig lys hud og bruker en mineralfoundation (kompakt pudder) fra Glo Skin Beauty. Har brukt fargen «natural fair» som er nøytral og har ingen gultoner, den er fin, men selvom jeg er veldig lys i huden og fargen matcher den lyse huden min, prøvde jeg «natural medium» som jeg endte opp med å like bedre, den blender bedre inn ettersom den ikke er veldig superlys. Den er lys da, den passer jo den bleke huden min. Styr unna «natural light», for den er gul i tonen. Har brukt dette pudderet lenge. Fornøyd, får naturlig resultat (kan bygges opp) og det er bedre for huden enn mange andre foundation. Anonymkode: 99889...89e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #14 Del Skrevet 23. desember 2022 Lenke til pudderet jeg skrev om fra Glo Skin: https://www.coverbrands.no/glo-skin-beauty-pressed-base Anonymkode: 99889...89e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Astramare Skrevet 23. desember 2022 Forfatter #15 Del Skrevet 23. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvor blek er du? Jeg har veldig lys hud og bruker en mineralfoundation (kompakt pudder) fra Glo Skin Beauty. Har brukt fargen «natural fair» som er nøytral og har ingen gultoner, den er fin, men selvom jeg er veldig lys i huden og fargen matcher den lyse huden min, prøvde jeg «natural medium» som jeg endte opp med å like bedre, den blender bedre inn ettersom den ikke er veldig superlys. Den er lys da, den passer jo den bleke huden min. Styr unna «natural light», for den er gul i tonen. Har brukt dette pudderet lenge. Fornøyd, får naturlig resultat (kan bygges opp) og det er bedre for huden enn mange andre foundation. Anonymkode: 99889...89e Må si jeg er lysere en de fleste, kroppen min er enda mer lysere en huden min på ansiktet så vil gå for litt lysere en det ansiktet mitt er sånn at jeg kan matcher resten, finner som regel ikke noe i nærheten av hudtonen min i lokale butikker utenom https://www.vita.no/maybelline/maybelline-fit-me-foundation?v=47378 i 110 porcelain, men den igjen er litt for gul. Endret 23. desember 2022 av Astramare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 23. desember 2022 #16 Del Skrevet 23. desember 2022 Astramare skrev (1 minutt siden): Må si jeg er lysere en de fleste, kroppen min er enda mer lysere en huden min på ansiktet så vil gå for litt lysere en det ansiktet mitt er sånn at jeg kan matcher resten, finner som regel ikke noe i nærheten av hudtonen min i lokale butikker utenom fit me, men den igjen er litt for gul. Dåååån til huden og håret 😍😍😍 Men ja - du har iallefall ikke varm undertone. Jeg ville satt kald/nøytral. MAC og Lumene, kanskje også Make The Make sine lyseste produkter kan passe. Kanskje også Jane Iredale. Lumene og MAC er bedre på å tilpasse til hudtone synes jeg. Fenty fører og nokså bredt utvalg. Du er nok en NW10-15? Jeg er nesten så lys som deg, men med litt varmere undertone. Jeg er NC15, 17 på sommeren. Synes ikke du skal sminke deg lysere, for det blir veldig «flatt» med heldekkende. The Ordinary sin serum foundation er helt OK, og har stor variasjon også til kalde toner med rosa undertone i huden som du har. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 23. desember 2022 #17 Del Skrevet 23. desember 2022 Jeg slenger meg også med i tråden. I tillegg til at det er vanskelig å finne hudsminke for veldig lys hud, synes jeg det er vanskelig å finne brynskygge og mascara som passer på en "bleikfis". Sort eller brunsort mascara blir lett for hardt for en som er så lys i huden som meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Astramare Skrevet 23. desember 2022 Forfatter #18 Del Skrevet 23. desember 2022 AprilLudgate skrev (6 minutter siden): Dåååån til huden og håret 😍😍😍 Men ja - du har iallefall ikke varm undertone. Jeg ville satt kald/nøytral. MAC og Lumene, kanskje også Make The Make sine lyseste produkter kan passe. Kanskje også Jane Iredale. Lumene og MAC er bedre på å tilpasse til hudtone synes jeg. Fenty fører og nokså bredt utvalg. Du er nok en NW10-15? Jeg er nesten så lys som deg, men med litt varmere undertone. Jeg er NC15, 17 på sommeren. Synes ikke du skal sminke deg lysere, for det blir veldig «flatt» med heldekkende. The Ordinary sin serum foundation er helt OK, og har stor variasjon også til kalde toner med rosa undertone i huden som du har. Er veldig nysgjerrig på lumene så langt, vil ikke ha noe for heldekkende siden jeg liker at noe av det naturlige vises litt fram, er mest under og rundt øynene jeg vil ha mer dekke med concealer eller no, men ja er litt redd for å se flatt ut, men tenker kanskje jeg burde investere i en bra blush også sånn at jeg ikke ser helt dø ut hehe. 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Astramare Skrevet 23. desember 2022 Forfatter #19 Del Skrevet 23. desember 2022 Perelandra skrev (1 minutt siden): Jeg slenger meg også med i tråden. I tillegg til at det er vanskelig å finne hudsminke for veldig lys hud, synes jeg det er vanskelig å finne brynskygge og mascara som passer på en "bleikfis". Sort eller brunsort mascara blir lett for hardt for en som er så lys i huden som meg. Skjønner den, føler ofte at jeg liker bedre når jeg ikke bruker mascara eller enkelte type eye linere fordi det blir for hardt, legger merke til at matt liquid liner funker best for meg en de som er mer skinnende, for det virker litt mykere mot hudtonen min. Men har enda ikke prøvd brun mascara eller liner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #20 Del Skrevet 23. desember 2022 Astramare skrev (29 minutter siden): Må si jeg er lysere en de fleste, kroppen min er enda mer lysere en huden min på ansiktet så vil gå for litt lysere en det ansiktet mitt er sånn at jeg kan matcher resten, finner som regel ikke noe i nærheten av hudtonen min i lokale butikker utenom https://www.vita.no/maybelline/maybelline-fit-me-foundation?v=47378 i 110 porcelain, men den igjen er litt for gul. Du har en veldig fin hud, litt porselensaktig. Det har jeg og. Fargen «natural fair» tror jeg vil passe deg. Har forresten ingen erfaringer med foundation fra Maybelline, rimeligere er det jo. De pleier å ha tilbud på Glo Skin, så jeg slipper som regel å betalt full pris. Anonymkode: 99889...89e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå