Gå til innhold

Hvorfor har du forbrukslån?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kjøpte en Pomeranian

Anonymkode: 869b3...e4c

Å de er då søte og snille? Er det en hunn eller han 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Har du snakket med banken om rammelån? Eller avdragsfrihet?

Anonymkode: 4c2cc...18b

Ja har avdragsfrihet☺️Er rett og slett nødt til å bli friskere og få en liten jobb innen to år for å unngå å selge.

Anonymkode: 76934...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kjøpte en Pomeranian

Ei bikkje finansiert med forbrukslån? Hallgeir Kvadsheim, hvor var du da denne her kortsluttet?

Anonymkode: 5f7ee...294

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt kredittgjeld før, men det har vært litt hardt for lommeboka å ha 80% lønn pga. lang foreldrepermisjon. Har klart meg uten kredittkort frem til nå mot slutten av permisjonen, men måtte ha det til å spe på litt pga. verkstedutgifter på bilen og julegaver. Har 14 000 i kredittgjeld nå, noe av det er Klarna og noe er kredittkort i Sparebank.

Anonymkode: 8b768...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk kredittgjeld da jeg var ung mor og student. Ting gikk ikke rundt, det var ikke prisreduksjon i barnehagen. Gikk til tannlege til meg, mat og klær til barnet. Burde heller spurt om å låne av familie, men var for stolt. Siden fikk jeg dårlig betalt jobb og gikk konstant litt i minus. Da ble kredittgjelden vanskelig og jeg refinansierte til forbrukslån. Nå har jeg ok inntekt, ble kvitt forbrukslånet da landet stengte ned og jeg slapp månedskort på buss og et par andre utgifter. Det var det jeg trengte for å komme over kneika. Nå skal jeg aldri ta opp noe sånt igjen. 

Anonymkode: 93b8d...3bd

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte ta opp forbrukslån for å betale advokat i barnefordelingssak. Selv om motparten tapte (for fjerde gang), måtte jeg dekke mine kostnader...

Anonymkode: 2b203...29e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Kjøpte en Pomeranian

Håper for din del at dette er kødd. Ingen tar opp forbrukslån for å kjøpe en hund? Hvorfor hastet hundekjøp mer enn å spare til hundekjøp?? 

Anonymkode: d41bd...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har mye i forbrukslån. Etter flere år med en jobb og en hverdag som har handler om å ordne opp for andre og føle man ikke strakk til på noe plan, var det nok å kjøpe seg (uekte) bedre samvittighet og et inntrykk av å ordne opp å ha ting på stell. Som den flinke piken jeg alltid har vært. Hjulpet samboeren med regninger han har strevd med, stor overforbruk på mat og annet jeg trodde familien hadde behov for. 
Prøvd å ordne opp mange gang, men alltid havnet tilbake i samme fella. Så skuffa og sint på meg selv. Helt til jeg fikk en annen jobb tidligere i år, hvor man ikke trengte være utbrent omsorgsyter både hjemme og borte, 24-7. Når jeg endelig begynte i den nye jobben var behovet for å bruke penger borte på svært kort tid, hodet kom på plass og jeg føler meg som «meg» for første gang på veldig, veldig lenge.  

Dessverre kommer dette forbrukslånet til å følge meg noen år til, til ting blir betalt ned. Men så lenge hodet er på plass, så har jeg troen 😊 

Anonymkode: e7c19...a18

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30.000,- kjøpte teltutstyr osv.

skal be mannen betale det ned for meg etter nyttår siden han kommer hjem til middag på bordet hver dag 😆

Anonymkode: 3a94a...916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmere 80 000. Hovedgrunnen er overforbruk og at jeg er elendig med økonomi, noe av det er også depositum da jeg måtte flytte fra der jeg leide ganske brått og ikke kunne hoste opp depositum til ny leilighet.

Jeg skal flytte det til en annen bank med bedre renter neste år og håper jeg kan betale det ned på kortere enn 5 år. Har satt meg noen konkrete mål for 2023 med tanke på den gjelden, så jeg tenker jeg i alle fall kan betale ned en del neste år. 

Anonymkode: e817f...15c

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.12.2022 den 23.12):

30.000,- kjøpte teltutstyr osv.

skal be mannen betale det ned for meg etter nyttår siden han kommer hjem til middag på bordet hver dag 😆

Anonymkode: 3a94a...916

Lurer på hvor mange kr du tilsutt betalte for det teltutstyret når lånet er betalt jeg. Kan fort bli et dyrt teltutstyr. Hvorfor så dyrt og hva fikk du for pengene? 

Anonymkode: d41bd...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...