Gå til innhold

Hvor lang tid tar det før man merker forskjell når man begynner å trene styrke?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor lang tid tar det før man merker forskjell når man begynner å trene styrke? Tenker da både på når man går ned i cm, og får flatere mage men også når man merker at man har blitt sterkere? Jeg trener kroppsvekt med fokus på kjernemuskulatur. 

Anonymkode: d5d66...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos meg tok det 8 uker. Gikk fra 75 kg ned til 62 kg. Fikk allerede markert mage og armer og følte meg mye sterkere. Da jeg var nede i 56 kg hadde jeg helt definert mage,rygg og armer. Med rumpen tok det en liten stund men etter 6 mnd vil jeg tro at den var mer sprett,gikk fint ut og var ikke bred. Nå har det gått 2 år siden jeg begynte å trene skikkelig og vedlikeholder formen. Det som hjalp meg mest var at jeg spiste nok proteiner.

Anonymkode: 17b4e...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Hos meg tok det 8 uker. Gikk fra 75 kg ned til 62 kg. Fikk allerede markert mage og armer og følte meg mye sterkere. Da jeg var nede i 56 kg hadde jeg helt definert mage,rygg og armer. Med rumpen tok det en liten stund men etter 6 mnd vil jeg tro at den var mer sprett,gikk fint ut og var ikke bred. Nå har det gått 2 år siden jeg begynte å trene skikkelig og vedlikeholder formen. Det som hjalp meg mest var at jeg spiste nok proteiner.

Så kjekt å høre. Hvor ofte og hva trener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok et par måneder her. Hadde lite fett fra før, så musklene kom fort. 

Anonymkode: 3abbc...9c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang jeg endelig begynner å trene igjen, merker jeg samme forskjellene hver gang. Første uka er jeg sliten og føler meg ekstremt tung både på trening og resten av dagen. Etter 3-4 økter derimot, begynner det å snu til å gi meg mer oomph. Litt mer energi, litt bedre humør, føler meg litt freshere. Det gir motivasjon til å fortsette, og etter det ser jeg som regel litt endringer hver andre uke føler jeg. Føler meg sterkere og sterkere jevnt over og jeg ser at jeg bærer meg selv med.en helt annen holdning når jeg trener. Den holdningen gir mer selvtillit, som også gir bedre humør. Etter to måneder ser jeg stor forskjell på lår og rumpa virker fastere.

Magen avhenger for meg fullstendig av kostholdet, jeg kan være på mitt mest trente, men likevel ha dvask mage hvis jeg spiser sukker og mye karbo. Ellers kan jeg være på mitt minst trente og likevel ha flat mage, så lenge jeg spiser sunt og rent.

Anbefaler alle å teste dette ut, en måned hver, for alle jeg har overbevist til p prøve det ut, har sett en enorm forskjell! Jeg regner med det går på at vi blir oppblåst og har mye vann i kroppen med sukker og masse karbo? 

MItt beste tips når man begynner er å prøve å ikke vente på resultatene, men heller prøve å tenke at hver eneste dag er man en litt bedre versjon av seg selv. Tenke at de aller viktigste resultatene, de helsemessige årsakene, de kan man uansett ikke se i speilet. Hver eneste gang du kommer deg på trening har du gjort noe fantastisk bra for deg selv, og husk: consistency is key. For meg hjelper det å tenke at jeg skal bevege meg i tjue minutter minimum, så kan jeg heller gå tidlig om jeg ikke føler det. Innen jeg har nådd femten minutt og kroppen er varm, så har jeg ALLTID en fantastisk god økt. Når forventningene er minst, presterer jeg best 😂

Anonymkode: 8d7a2...542

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Så kjekt å høre. Hvor ofte og hva trener du?

Trener ca 5 ganger i uken,men kan fint gå ned til 3 ganger i uken. Liker bare den følelse treningen gir. Har mer overskudd og energi. Splittprogrammet ser slik ut

Mandag:bein og rumpe,quad fokusert,10 min oppvarming,og strekker godt ut,før og etter

Tirsdag: biceps,triceps,skuldre,10 min oppvarming,og hvis jeg har tid 20 min tredemølle stigning 12 hastighet 3,5

Onsdag: Fri

Torsdag: bein og rumpe,mer fokusert på rumpe øvelser,10 min oppvarming 

Fredag: Rygg,elsker å trene rygg,10 min oppvarming 

Lørdag eller søndag har jeg kardio,tredemølle 12 stigning og 3,5 hastighet i 45-60 min plus mage øvelser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvor lang tid tar det før man merker forskjell når man begynner å trene styrke? Tenker da både på når man går ned i cm, og får flatere mage men også når man merker at man har blitt sterkere? Jeg trener kroppsvekt med fokus på kjernemuskulatur. 

Det vil komme veldig an på utgangspunktet, hvordan du tener og ikke minst på kostholdet. I tillegg vil søvn, stress, hverdagsaktivitet mm spille inn. 

rent fysisk, mtp prestasjon og fremgang, vil du nok oppleve kjapp og god fremgang. Det rent estetiske avhenger, som sagt, av en rekke faktorer og er dermed vanskelig å spå. Dersom du trener bra og spiser fornuftig vil du nok merke at kroppen endrer seg i løpet av noen uker :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite forskjell i speilet. Har for høyt kroppsfett til det. Og den jobben gjøres med kostholdet. Når jeg går ned i vekt så kommer jeg til å se endringene, og definisjonen. 

Men jeg er blitt mye sterkere. Jeg løfter vekter, men trener også med egen kroppsvekt sånn som deg. Holdt planken i 20 sek da jeg startet. Nå tar jeg lett reps på 2 minx5. 

Han her er verdensmester i vektløfting, og har ikke akkurat så definerte muskler akkurat. Det har med kroppsfett å gjøre image.thumb.png.63289529cbe71f2b917197e5171c37f4.png

Anonymkode: 3bde5...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i starten av uke 5 med et styrkeprogram, og i dag klarte jeg for første gang i mitt liv en vanlig armheving!!! 🥳🥳🥳 😂 Bare en altså, så måtte jeg ned på knærne igjen. Men er den første konkrete tingen jeg ser noe fremgang med 😁👍

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.12.2022 den 9.29):

Jeg begynte å trene styrke for ett år siden, løfter ikke veldig tungt, men gradvis mer. Jeg har gått OPP ca. 6 kg på den tiden. Føler meg dog sterkere og mer fit, så håper det er muskelmasse, klær sitter strammere på armer og lår. Magen er som før, men trener ikke spesifikt mage. 

Anonymkode: e7c9d...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bithiah skrev (5 timer siden):

Jeg er i starten av uke 5 med et styrkeprogram, og i dag klarte jeg for første gang i mitt liv en vanlig armheving!!! 🥳🥳🥳 😂 Bare en altså, så måtte jeg ned på knærne igjen. Men er den første konkrete tingen jeg ser noe fremgang med 😁👍

Gratulerer med første armheving! 🥳 kan jeg spørre hvordan du har trent for å få det til? Har som mål å klare det i løpet av 2023 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chalsa skrev (1 time siden):

Gratulerer med første armheving! 🥳 kan jeg spørre hvordan du har trent for å få det til? Har som mål å klare det i løpet av 2023 😅

Takk 😁 Nei, altså si det 🤷‍♀️😂 Jeg bare følger programmet jeg..(det er stort sett fullkroppsøkter med egen kroppsvekt i diverse varianter) men vil jo tro at alle armhevinger jeg har tatt - på knærne - og andre øvelser som kanskje går på samme muskler bare har hatt effekt?

Har hatt 3-4 økter i uka i en måned nå. Vært lettere enn forventa å gjennomføre, for de er relativt korte. Men har tydeligvis litt effekt likevel. Er fortsatt ikke alt jeg får til «skikkelig» 😅 kan sende pm med link til det jeg bruker om du vil 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bithiah skrev (1 time siden):

Takk 😁 Nei, altså si det 🤷‍♀️😂 Jeg bare følger programmet jeg..(det er stort sett fullkroppsøkter med egen kroppsvekt i diverse varianter) men vil jo tro at alle armhevinger jeg har tatt - på knærne - og andre øvelser som kanskje går på samme muskler bare har hatt effekt?

Har hatt 3-4 økter i uka i en måned nå. Vært lettere enn forventa å gjennomføre, for de er relativt korte. Men har tydeligvis litt effekt likevel. Er fortsatt ikke alt jeg får til «skikkelig» 😅 kan sende pm med link til det jeg bruker om du vil 😊

Det hadde vært helt supert om du har lyst til det 😊 Alltid greit med litt ny inspo til treningen. Godt jobba å klare armhevinger på bare en måned da, hvis du ikke har tatt mye på knærne før den tid også da 😅 Jeg hater armhevinger, mest sannsynlig fordi jeg ikke får det til, ikke en gang på knærne 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...