Gå til innhold

Hvor ofte vasker du ventilatoren?


monja

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Bertine_*

Tørker av under når jeg rydder/vasker etter middag. Ventilatoren er noe som blir gått over hver dag her. En g pr. mnd løsner jeg alle deler og vasker i oppvaskmaskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender jeg tørker over de synlige delene (altså oppå og foran), men det andre gjør jeg sjelden noe med. Skifter selvsagt filter av og til, men utenom det tror jeg ikke jeg har vasket den siden jeg pusset opp for et år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vasker den grundig ca to ganger i året. Da bytter jeg også filter. Bruker salmiakkvann, da løser fettrester seg greit opp.

Samme her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekkelt.. vaska den for ca en mnd siden.. da hadde vi bodd her i et og et halvt år før den ble vaska... plutselig begynte det å dryppe ned brunaktig matfett... æææsj :sjokkert::kvalm:

tok en hel evighet å vaske, for det var 1000 deler å skru løs.... :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørker over hver gang jeg har lagd mat, og vasker den ordentlig når jeg ser den trenger det, en gang eller to i løpet av året vil jeg tro. Vaskes med salmiakk, og risten legger jeg i varmt vann med litt oppvaskmaskinpulver i, eller kjører den en omgang i oppvaskmaskinen(alene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avtrekket over komfyren ;)

Ah.. :ler:

Har ikke vasket den enda, men har planer om å gjøre det.. Det vil si, jeg vasker jo over de synlige delene med jevne mellomrom! Har bodd i leiligheten i ca 7 mnd, og ingen har bodd her før oss.. Og nå fikk jeg noen tips på hvordan det kan gjøres også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker kjapt over den hver gang jeg vasker komfyren og det gjør jeg stort sett hver gang jeg har brukt den. Av og til (egentlig alt for sjelden) tar jeg av de løse delene og kjører dem på det lengste programmet i oppvaskmaskinen, da tar jeg med "grade-knottene" til komfyren samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...