Gå til innhold

Sende narkoman far melding?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg vil gjerne sende han en melding og si at jeg tenker på han og at jeg ønsker han en god jul. men samtidig er jeg redd for at han begynner og plage meg og familien igjen. 

Han tenker bare på seg selv og er en narsissist, men jeg har enda et lite håp om at bryr seg selvom det har gått 10 år. 

Høres en melding lurt ut?

Anonymkode: 1ad8f...9c6

Jeg ville nok ikke sendt melding. Hva med å skrive et brev? Eller et postkort? Å sende noe via posten oppleves som litt mer avstand, selv om du jo viser at du tenker på ham. 

Anonymkode: 15bc9...fa9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil også råde deg, som så mange andre har skrevet, til å ikke skrive til han . Jeg forstår så godt at du ønsker det, og at du tenker på han i jula. Tenk heller hvor storsinnet du er, som tenker på han til tross for alt vondt han har gjort deg/dere. Men hvis han plager dere, er det nok dessverre lurt å la være å «vekke den som sover» ja ❤️

Anonymkode: 9fdb7...072

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Jon Are skrev (5 timer siden):

Det forandrer ikke svaret mitt. Han er narkoman og narsisist.  Fullt i stanď til å såre sin egen datter til tross for at hun er 19 år. Du som mor bør forklare din datter,  at dette er to alvorlige diagnoser som ikke er forenelig med hyggelige treff.  Be for han i det stille , men ikke slipp han inn i livet deres.

Men lest før du svarer har du uansett ikke gjort. Hvor står det at TS er mor og har barn?

Anonymkode: 291d0...80c

• Hjerte 1
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg vil gjerne sende han en melding og si at jeg tenker på han og at jeg ønsker han en god jul. men samtidig er jeg redd for at han begynner og plage meg og familien igjen. 

Han tenker bare på seg selv og er en narsissist, men jeg har enda et lite håp om at bryr seg selvom det har gått 10 år. 

Nei, ikke gjør det. Det du heller kan gjøre er å finne ut litt om hvordan han lever nå i det skjulte om mulig, kanskje han har forbedret seg (men ikke forvent det).

Det bør være hans jobb å bli nykter først og ta kontakt. Det er en bitte liten mulighet for at han har blitt bedre, men ikke tar kontakt da han skjemmes over tidligere oppførsel, men ikke forvent det heller.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men lest før du svarer har du uansett ikke gjort. Hvor står det at TS er mor og har barn?

Anonymkode: 291d0...80c

Riktig. Her bare antok jeg. Det får jeg beklage 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg har det allerede vondt etter all smerten han har påført oss. Det sitter langt inne og smerten forsvinner aldri. Det er bare så trist å tenke på at det fantastiske menneske han en gang var valgte narkotika over barna og familien sin

Du kjenner nok ikke til det som hos ham har gjort at han begynte med rus. Og det blir en sykdom. 

Tilgi ham. Vær større. 

Send et kort kanskje. 

Anonymkode: 762a5...228

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Han har plagd dere før? Ikke gjør det! Om han er en narsissist som du sier vet du at man ikke får mer empati og selvsinnsikt med årene, hjernen hans er ikke som vår. 

Har vært i lik situasjon som din. Gikk i samme blemmen. Jeg trodde ikke det fantes folk som var så kyniske. Naiv som jeg var. Måtte tilslutt kutte all kontakt for egen psykisk helse. Personen gikk helt i lufta og tolererte ikke at jeg ikke ville ha kontakt. Hold deg unna, du orker ikke det dramaet for deg og dine barn. 

Anonymkode: 57333...6a2

Skrevet

Synes det høres ut som en jævlig dårlig ide. Når du først har fått fred så skal du pirke i faenskapet? Da kan du jo takke deg selv om helvete begynner igjen da. La det blir med tanken både for din del og ikke minst barnet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har det allerede vondt etter all smerten han har påført oss. Det sitter langt inne og smerten forsvinner aldri. Det er bare så trist å tenke på at det fantastiske menneske han en gang var valgte narkotika over barna og familien sin

Når? Man blir ikke narsissist ut av det blå. Han gikk ikke fra fint menneske til narsissistisk? Er det rusen eller personlighetsforstyrrelse som er problemet? Virker som du ikke har helt innblikk i personligheten hans?

Anonymkode: 57333...6a2

Skrevet

Tar han ikke kontakt så er det fordi han ikke vil ha kontakt. Dere er jo BARNA HANS, for Christ sake! Ingen med vettet i behold kutter kontakt med barna sine, og ingen med vettet i behold fortsetter med narkotika uten å gjøre alt for å komme ut av det, FOR BARNAS SKYLD! 

Han har ikke gjort noen av delene, ergo er han splitter pine, så sjuk han kan få blitt. Du skal skjerme deg fra hans angrep, det fortjener du. Blir han en gang så klar i skolten at han ser hva han har gjort, da vil han ta kontakt. 

Anonymkode: 6b773...543

Skrevet

En melding høres ekstremt ulurt ut når han har plaget dere.

Du ber jo om trøbbel for flere enn deg selv. 

Anonymkode: df213...b58

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...