AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #1 Del Skrevet 19. desember 2022 Jeg pleier vanligvis jogge ute hele året, også på snø (da de måker de løypene jeg bruker). Men nå har det vært klink is her i ukesvis, og jeg har flyttet løpingen inn. Intervalltrening på mølla er supert! Men sliter med å løpe rolig. Etter 6-7 km blir jeg lei. Ute løper jeg lett 15 km+. Noen motiverende tips for dere andre som bruker mølle? Prøver å høre på podcast, men musikken på treningsrommet (på jobb) blastes fra høytalererne kontinuerlig. Er det lov å spørre om de kan skru ned? Anonymkode: 613fc...f48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #2 Del Skrevet 19. desember 2022 På treningsrommet på jobb kan du i hvert fall be om at de skrur ned litt. Jeg har ørepropper med støydemping, men bruker det stort sett bare på fly. Aldri så høy musikk at jeg trenger det på treningssenteret. Hører på podcast og har også sett på TV-serie. Det er kjedelig med mølle uansett, men da går tiden i hvert fall litt fortere. Og variere fart og stigning litt selv om det er rolig tur. Gå litt i bakker. 🏃🏽♀️😊 Anonymkode: 805b4...9dd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #3 Del Skrevet 20. desember 2022 Er det viktig for deg at løpetreningen skal være akkurat som ute, og må du løpe "turer" på 15 km? For jeg tenker du kan gjøre mer av det du liker (intervalltrening) og bytte det kjedsommelige ut med noe annet - enten andre "turer" (eks. 10 min sprint) eller helt andre maskiner (ro, ski, sykkel...). Anonymkode: c87a6...da2 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #4 Del Skrevet 20. desember 2022 På mølla holder jeg meg til intervaller. Ingen skade i det når det er perioder i året. Langkjøring på mølle er uansett ikke bla for ledd/belastning. Anonymkode: dc046...fdb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 20. desember 2022 #5 Del Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det viktig for deg at løpetreningen skal være akkurat som ute, og må du løpe "turer" på 15 km? For jeg tenker du kan gjøre mer av det du liker (intervalltrening) og bytte det kjedsommelige ut med noe annet - enten andre "turer" (eks. 10 min sprint) eller helt andre maskiner (ro, ski, sykkel...). Anonymkode: c87a6...da2 Jeg holdt på å skrive samme innlegg. Min måte å tilpasse meg sesongvariasjoner på er å velge andre aktiviteter som jeg liker og gjerne kan gjennomføres rett utenfor dørstokken. Sykkel med piggdekk kan muligens funke på TS sine stier, eller eventuelt på brøytet gang og sykkelvei. Jeg liker å gå på skøyter, har skibindingskøyter og telemarkskisko. Bruker samtidig skistaver fordi da kan jeg pigge stavtak når jeg blir sliten i beina, og gå friskøyting når jeg blir sliten i armene. Morsomme inneaktiviteter kan være squash og bordtennis. Min treningsfilosofi er at det som er moro er det moro å holde på med år etter år. Hva er egentlig morsomme vinteraktiviteter? Det kan være så enkelt som å trekke en kjelke opp en bakke og ake ned mange ganger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 20. desember 2022 #6 Del Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Er det viktig for deg at løpetreningen skal være akkurat som ute, og må du løpe "turer" på 15 km? For jeg tenker du kan gjøre mer av det du liker (intervalltrening) og bytte det kjedsommelige ut med noe annet - enten andre "turer" (eks. 10 min sprint) eller helt andre maskiner (ro, ski, sykkel...). Anonymkode: c87a6...da2 Skulle til å skrive det samme. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #7 Del Skrevet 20. desember 2022 Du kan spørre om de kan skru ned musikken, ja. Anbefaler ørepropper med aktiv støykansellering. Det hjelper veldig. Jeg har noen fra Jabra, til en ikke så alt for dyr penge, og de er gull verdt (de kan jeg bruke mens jeg står med hårføneren på fullt rett ved øret også..) Jeg hører på lydbok som regel. Om jeg skal løpe lengre enn en time, må jeg som regel til med en tv-serie for å ikke kjede meg ihjel. Det er noe med at det er ikke noe å SE på når man hører på lydbok, det er ikke nok. Hekter nettbrettet foran på møllen, og ser på serier mens jeg løper. Anonymkode: a79e0...8db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #8 Del Skrevet 21. desember 2022 Takk for svar! Neida, ingen krise om jeg dropper langkjøring i noen måneder. I dag løp jeg milen med høy musikk på øret, og det gikk helt fint. Det går raskere på mølle, og mindre klesvask kontra vinterløping ute, så det har blitt gøyere etter hvert 🙂 Anonymkode: 613fc...f48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #9 Del Skrevet 21. desember 2022 Sliter med det samme. Klarer ikke særlig mer enn 10km. har ofte iPad og ser serier mens jeg løper. Hadde bedt de skru ned så du kan høre☺️ Anonymkode: daa24...837 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå