Japp Skrevet 19. desember 2022 #41 Skrevet 19. desember 2022 Nattens rytter skrev (28 minutter siden): Og om den alkoholiserte broren din kjem med rasistiske utsegn under jolemiddagen, melder du han då til Politiet? Kvifor er dette so vanskeleg å skjøna? Ikke sammenlignbart i denne sammenhengen.
Nattens rytter Skrevet 19. desember 2022 #42 Skrevet 19. desember 2022 Jaja, eg har aldri hatt nemnande konflikter med slekt og vener. Det er bra å vera litt rund i kantane om ein skal klara seg gjennom eit langt ekteskap.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #43 Skrevet 19. desember 2022 Beklager, skjønte ikke helt. Svigerinnen din har også en sønn i barnehagen og har dårlig samvittighet fordi du henter tidligere enn henne? Det ville jeg latt fare. Hva snakkes det ellers om av det som skjer på avdelingen? At det går vannkopper (uten å nevne hvilket barn som er smittet), og at de feiret Lucia? Ville ikke sagt noe på dette. Hvis det derimot spres sensitive opplysninger om barn og foreldre, så skjønner jeg du reagerer. Støtter elles de som sier at mindre brudd på taushetsplikt ikke er verdt å kave seg opp over. Irriterende, men jeg tipper taushetsplikten brytes de fleste steder uten konsekvenser. Det slarves mye rundt om, og det en uting, men umulig å få slutt på. Anonymkode: 55000...387 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #44 Skrevet 19. desember 2022 2 hours ago, Nattens rytter said: De kvinnfolk elskar drama! Berre lat det vera, familiefreden er monaleg viktigare. For en gangs skyld er jeg enig med Nattens rytter. Det er ikke verdt å ødelegge familieforhold over noe sånt som dette. Anonymkode: 8fbd6...ca5 3
fru Alving Skrevet 19. desember 2022 #45 Skrevet 19. desember 2022 Dette er ikke verdt å lage drama i familien over. Du har tre valg her. Gjør ingenting (krever minst innsats) Snakk med svigerinnen din (min favoritt) Bytt barnehage (klart den mest handlekraftige) 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #46 Skrevet 20. desember 2022 Jeg jobber på samme skole som nevøen min går på,og kan finne på å si til hans besteforeldre at jeg feks så at klassen hans var på tur i dag,eller at han vinket til meg ute i skolegården. Eller at i morgen skal den klassen ha underholdning for de andre,eller lignende. Tenker det må være greit,og ikke noe å reagere på. Andre sensitive ting,er selvsagt noe helt annet. Du må nesten vurdere selv alvorlighetsgraden i hva som blir sagt,og tenke over om det er verdt å si fra om. Og hvis du gjør det,ta det med henne personlig i flrste omgang. Ikke gå til styrer hvis det ikke er veldig alvorlig, det kan få store konsekvenser for henne. Anonymkode: 7733e...2c5 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå