AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #1 Skrevet 19. desember 2022 Min svigerinne ( lillesøster til samboer) jobber i same barnehage som guten vår, men på ulik avd. Ho får med seg en del av det som skjer på min sønns avd og ting som skjer med han. Siden i høst har vi opplevd at min svigermor kan begynne p prate om ting som skjer på han sin avd og ikke minst når han blir hentet. Jeg er for tiden hjemme i permisjon med ei jente som nå er 3 mnd og har egentlig siden ho ble født fått høre på snap med ho om h or dårlig samvittighet ho har for ta ho ikke henter sin sønn før kø 15.30 og om vi har hentet vår egen sønn. Tok en krass samtale med henne kring dette, men synst det er så kjedelig å høre min egen svigermor snakka om ting som skjer med han i barnehagen. Skal vi annse at de to snakker sammen som vanlig familieprat eller har min svigerinne rett lg slett brutt taushetsplikten sin? Anonymkode: 4f3eb...6fd
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #2 Skrevet 19. desember 2022 Brudd på taushetsplikt, strengt tatt. Anonymkode: b8d45...be7 7
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #3 Skrevet 19. desember 2022 Brudd på taushetsplikt. Anonymkode: 129e1...995 4
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #4 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Min svigerinne ( lillesøster til samboer) jobber i same barnehage som guten vår, men på ulik avd. Ho får med seg en del av det som skjer på min sønns avd og ting som skjer med han. Siden i høst har vi opplevd at min svigermor kan begynne p prate om ting som skjer på han sin avd og ikke minst når han blir hentet. Jeg er for tiden hjemme i permisjon med ei jente som nå er 3 mnd og har egentlig siden ho ble født fått høre på snap med ho om h or dårlig samvittighet ho har for ta ho ikke henter sin sønn før kø 15.30 og om vi har hentet vår egen sønn. Tok en krass samtale med henne kring dette, men synst det er så kjedelig å høre min egen svigermor snakka om ting som skjer med han i barnehagen. Skal vi annse at de to snakker sammen som vanlig familieprat eller har min svigerinne rett lg slett brutt taushetsplikten sin? Anonymkode: 4f3eb...6fd I forhold til taushetsplikten så spiller det vel ingen rolle om hun er i familie med dere eller ikke. Hun har ikke lov til å fortelle andre noe om ditt barn uten at det er helt anonymisert. Anonymkode: fde3f...b0f 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #5 Skrevet 19. desember 2022 Brudd på taushetsplikt, ta det opp med styrer Anonymkode: 083cd...360 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #6 Skrevet 19. desember 2022 Strengt tatt taushetsplikt, men er det et stort problem for dere om Tante forteller bestemor hva som skjer i bhg? Personlig hadde jeg ikke reagert med mindre det var bæsjebleier, sykdom og andre sårbare ting. Anonymkode: 5fb0f...98b 2 2
Japp Skrevet 19. desember 2022 #7 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Strengt tatt taushetsplikt, men er det et stort problem for dere om Tante forteller bestemor hva som skjer i bhg? Personlig hadde jeg ikke reagert med mindre det var bæsjebleier, sykdom og andre sårbare ting. Anonymkode: 5fb0f...98b Helt klart brudd på taushetsplikt. Spiller ingen rolle hva bruddet går ut på. Man skal forvente av alle som har yrker med taushetsplikt at den blir overholdt. 6
Nattens rytter Skrevet 19. desember 2022 #8 Skrevet 19. desember 2022 De kvinnfolk elskar drama! Berre lat det vera, familiefreden er monaleg viktigare. 5
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #9 Skrevet 19. desember 2022 Skjønner ikke problemet så lenge det er vanlig hverdagslige ting hun deler? Måte på hva man skal reagere på da 🙈 Anonymkode: 81b94...71c 8
Japp Skrevet 19. desember 2022 #10 Skrevet 19. desember 2022 Nattens rytter skrev (2 minutter siden): De kvinnfolk elskar drama! Berre lat det vera, familiefreden er monaleg viktigare. Slett ikke. Hvorfor skal man godta at noen i barnehagen til barnet sitt bryter taushetsplikten? 2
Japp Skrevet 19. desember 2022 #11 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skjønner ikke problemet så lenge det er vanlig hverdagslige ting hun deler? Måte på hva man skal reagere på da 🙈 Anonymkode: 81b94...71c Fordi det faktisk ikke er lov å fortelle ting om barna i barnehagen, selv om det er hverdagslige ting. Taushetsplikt er ikke noe med kan velge å forholde seg til eller ikke. 4 2
Daria Skrevet 19. desember 2022 #12 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Min svigerinne ( lillesøster til samboer) jobber i same barnehage som guten vår, men på ulik avd. Ho får med seg en del av det som skjer på min sønns avd og ting som skjer med han. Siden i høst har vi opplevd at min svigermor kan begynne p prate om ting som skjer på han sin avd og ikke minst når han blir hentet. Jeg er for tiden hjemme i permisjon med ei jente som nå er 3 mnd og har egentlig siden ho ble født fått høre på snap med ho om h or dårlig samvittighet ho har for ta ho ikke henter sin sønn før kø 15.30 og om vi har hentet vår egen sønn. Tok en krass samtale med henne kring dette, men synst det er så kjedelig å høre min egen svigermor snakka om ting som skjer med han i barnehagen. Skal vi annse at de to snakker sammen som vanlig familieprat eller har min svigerinne rett lg slett brutt taushetsplikten sin? Anonymkode: 4f3eb...6fd Denne setningen skjønner jeg ingenting av? Er det reellt sett et problem for deg at svigermor får vite om ting som skjer i barnehagen, eller er du mest irritert på prinsipielt grunnlag? 11
Nattens rytter Skrevet 19. desember 2022 #13 Skrevet 19. desember 2022 Japp skrev (Akkurat nå): Slett ikke. Hvorfor skal man godta at noen i barnehagen til barnet sitt bryter taushetsplikten? So ein skal øydeleggja forholdet til svigerinne og svigermor pga prinsipp? Det er berre autistisk i mi bok. Melder du frå til lensmannen om nokon i familien din gjer mindre lovbrot? TS lyt faktisk forhalda seg til svigerinna og svigermora resten av livsbolken deira (i det minsto om ho ikkje er dum nok til å gjera seg til uvens med dei). 1 2
Bacteria Skrevet 19. desember 2022 #14 Skrevet 19. desember 2022 Daria skrev (4 minutter siden): Denne setningen skjønner jeg ingenting av? Er det reellt sett et problem for deg at svigermor får vite om ting som skjer i barnehagen, eller er du mest irritert på prinsipielt grunnlag? Denne forsto ikke jeg heller. Tolker det slik at svigermor har en sønn som går i barnehage. Eller? Det er klart at svigersøster har taushetsplikt om det som skjer rundt barna i barnehagen selv om det er hennes tantebarn. Men å lage en stor sak ut av at svigerinne har fortalt sin mor fex om noe gøy som har skjedd med nevøen i barnehagen, det blir for søkt. Å vifte med taushetsplikten når det gjelder så uskyldige ting vil sette svigersøster i en veldig vanskelig situasjon og vil bare føre til konflikt.
Japp Skrevet 19. desember 2022 #15 Skrevet 19. desember 2022 Nattens rytter skrev (3 minutter siden): So ein skal øydeleggja forholdet til svigerinne og svigermor pga prinsipp? Det er berre autistisk i mi bok. Melder du frå til lensmannen om nokon i familien din gjer mindre lovbrot? TS lyt faktisk forhalda seg til svigerinna og svigermora resten av livsbolken deira (i det minsto om ho ikkje er dum nok til å gjera seg til uvens med dei). Så man skal slippe med unna med brudd på taushetsplikten kun fordi man er i slekt med den som gjør det? Det kan jo godt være de bryter taushetsplikten ovenfor andre barn også. 2
Japp Skrevet 19. desember 2022 #16 Skrevet 19. desember 2022 Bacteria skrev (3 minutter siden): Denne forsto ikke jeg heller. Tolker det slik at svigermor har en sønn som går i barnehage. Eller? Det er klart at svigersøster har taushetsplikt om det som skjer rundt barna i barnehagen selv om det er hennes tantebarn. Men å lage en stor sak ut av at svigerinne har fortalt sin mor fex om noe gøy som har skjedd med nevøen i barnehagen, det blir for søkt. Å vifte med taushetsplikten når det gjelder så uskyldige ting vil sette svigersøster i en veldig vanskelig situasjon og vil bare føre til konflikt. Det burde kanskje svigersøster tenkt på før? 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #17 Skrevet 19. desember 2022 Wow, jeg har også taushetsplikt i min jobb og den setter jeg høyt. Men jeg hadde ikke lagd en stor sak av dette. Du får jo garantert konflikt med både svigerinne og svigermor med det. Du kan jo gi en fin beskjed til svigerinnen din? Og da regne med at du heller ikke har rett på noe informasjon fra henne heller. Hvis du skal forvente 100% profesjonalitet fra henne kan dere ikke snakke om barnehage. Personlig hadde jeg følt det trygt hvis mine barns tante jobbet i deres barnehage. Anonymkode: 4081e...af2 4
Nattens rytter Skrevet 19. desember 2022 #18 Skrevet 19. desember 2022 (endret) Japp skrev (3 minutter siden): Så man skal slippe med unna med brudd på taushetsplikten kun fordi man er i slekt med den som gjør det? Det kan jo godt være de bryter taushetsplikten ovenfor andre barn også. Og svigerfar har hemmeleg konto i Sveits og svigerinna har svart dagmamma ... Nokre kampar tek ein berre ikkje. Endret 19. desember 2022 av Nattens rytter 3
AnnePåLande Skrevet 19. desember 2022 #19 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Skjønner ikke problemet så lenge det er vanlig hverdagslige ting hun deler? Måte på hva man skal reagere på da 🙈 Anonymkode: 81b94...71c Du skjønner ikke poenget med lov om taushetsplikt? 1
Nattens rytter Skrevet 19. desember 2022 #20 Skrevet 19. desember 2022 AnnePåLande skrev (Akkurat nå): Du skjønner ikke poenget med lov om taushetsplikt? Poenget er at ein ikkje risikerer hus og heim pga dette. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå