Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Bobly skrev (1 time siden):

Men burde jeg sende dem en ny melding nærmere jul? Kanskje på e-post denne gangen? 

Nei, det ville jeg ikke gjort! Svarer de ikke på den første meldingen, må du ta hintet. Spesielt hvis de ikke har sendt deg en eneste melding det siste året heller. 
Tror dessverre de har «gått videre», blir fort slik når man ikke er kollegaer lenger og har dette til felles lenger

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mulig du har sendt til meg🙈 Jeg har hatt det helt sjukt stress de siste ukene og telefoner og meldinger popper inn fortere enn jeg klarer å svare opp. Jeg har vært på jobbreise, det er møter, tusen jobbtelefoner, avslutninger, sykdom i familien, jeg har en skade jeg må følge opp osv osv. I kveld er det første kveld på flere uker jeg gjør noe annet enn å jobbe eller være tilstede for andre. Da sitter jeg på KG og tømmer hodet og orker ærlig talt ikke være snill og høflig å svare opp en kollega jeg ikke har sett på evigheter.

Det er IKKE vondt ment. Jeg er bare utslitt. 

Anonymkode: 357ef...898

Skjønner jo poenget. Men jeg sendte jo ikke meldingen idag. Det er jo flere dager siden. Og hvis det var så komplisert det jeg har skrevet, så er det høfligere å bare sende en setning eller to om at det er hektisk her, men jeg kommer tilbake til deg etter jul. God jul i mellomtiden, liksom. 

Skrevet
uglejenta skrev (1 minutt siden):

Nei, det ville jeg ikke gjort! Svarer de ikke på den første meldingen, må du ta hintet. Spesielt hvis de ikke har sendt deg en eneste melding det siste året heller. 
Tror dessverre de har «gått videre», blir fort slik når man ikke er kollegaer lenger og har dette til felles lenger

Ja. Det er nok det ja. 

Skrevet

Det er jo ikke sånn at de har tatt noe initiativ til kontakt. Det er jeg selv som tenkte at jeg burde ta kontakt selv. Og da er det merkelig at folk ikke svarer tilbake. 

Du må ikke alltid tenke det verste . For mange er desember sykt hektisk . Å særlig for de med små barn . Mye som skjer og skal huskes . Jeg er ikke noe god på tlf selv  , å hender jeg tenker «svarer senere « når jeg åpner julehilsener . Har mange bekjente , å innimellom glipper jeg på å svare . Men tar meg ofte sammen i roligere tider , å svarer da. Hvis det e snakk om lange brev med oppramsing på året som gikk , svarer jeg enda sjeldnere . Hodet er fullt nok i desember . 

• Liker 1
Skrevet
Daria skrev (51 minutter siden):

Et år uten kontakt og så sender du en lang sms om alt som har vært vanskelig det siste året? Jeg ville slitt litt med å vite hva jeg egentlig skulle svare på noe sånt - det er litt utenfor min definisjon av en julehilsen - og neppe svart umiddelbart. Hvis det i tillegg hadde kommet en oppfølgings-epost før jeg hadde svart, ville jeg tenkt at du var litt masete og intens.

Kollegaer - selv de man har jobbet tett med - er noe annet enn venner, det er et forhold som er så nært knyttet til å jobbe sammen. Jeg har fått kjenne på det etter å måttet slutte i jobben pga sykdom, og det er litt sårt, men det er også naturlig når den store fellesnevneren ikke lenger er der.

Ja. Det er bare det at jeg aldri ville ha oppført meg sånn overfor en tidligere kollega som jeg hadde dødsgod kontakt med😔

Skrevet

Men burde jeg sende dem en ny melding nærmere jul? Kanskje på e-post denne gangen? 

Nei.

Og nei, det var da ikke for tidlig å ønske dem god jul i forrige uke når det er snakk om melding og folk du ikke har sett på lenge. Hvis du hadde vært folk du ser ofte, hadde det vært tidlig og litt rart. Men ikke som du beskriver det, å kontakte dem på lillejulaften eller julaften hadde vært mye mer spesielt enn forrige uke.

Ut fra det du skriver om hva slags melding du har skrevet, så trenger de kanskje litt tid på å få formulert et passende svar, og en e-post enda  nærmere jul vil jo virke som en slags purring på de første meldingene, og, rart, rett og slett. Nå er det opp til dem om de vil svare eller ikke.

Skrevet
Bobly skrev (Akkurat nå):

Ja. Det er bare det at jeg aldri ville ha oppført meg sånn overfor en tidligere kollega som jeg hadde dødsgod kontakt med😔

Men du har jo heller ikke tatt kontakt på et år, så kontakten er jo åpenbart ikke så dødsgod nå som dere ikke jobber sammen lenger. Å plutselig ta kontakt med alt som har skjedd det siste året akkurat nå midt i den travleste tida og forvente svar umiddelbart er ikke en oppførsel jeg ville satt pris på - at alle ikke er som deg betyr ikke at de oppfører seg dårlig eller ikke bryr seg om deg, du er bare ikke alle andres første (eller andre eller tredje) prioritet.

• Liker 1
Skrevet
ti10 skrev (4 minutter siden):

Nei.

Og nei, det var da ikke for tidlig å ønske dem god jul i forrige uke når det er snakk om melding og folk du ikke har sett på lenge. Hvis du hadde vært folk du ser ofte, hadde det vært tidlig og litt rart. Men ikke som du beskriver det, å kontakte dem på lillejulaften eller julaften hadde vært mye mer spesielt enn forrige uke.

Ut fra det du skriver om hva slags melding du har skrevet, så trenger de kanskje litt tid på å få formulert et passende svar, og en e-post enda  nærmere jul vil jo virke som en slags purring på de første meldingene, og, rart, rett og slett. Nå er det opp til dem om de vil svare eller ikke.

Takk for et godt svar. Da bare avventer jeg det hele. Hadde ikke trodd dette om disse menneskene. Så er på en måte litt sjokkert. Får bare vente å se. Jeg trodde genuint de ville bli glad for å høre fra meg😞

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker det er normalt å svare på julehilsen man mottar direkte på feks SMS. Samtidig synes jeg det er i tidligste laget å sende hilsener med god jul allerede nå. Dette er kanskje den travleste uka i året for min del i hvert fall. Jeg kommer til å sende og svare på masse meldinger, men ikke før det faktisk er jul. Så jeg tror du kommer til å få svar, men folk flest har nok ikke tatt juleferie helt enda. 

Anonymkode: 227db...9e0

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker det er normalt å svare på julehilsen man mottar direkte på feks SMS. Samtidig synes jeg det er i tidligste laget å sende hilsener med god jul allerede nå. Dette er kanskje den travleste uka i året for min del i hvert fall. Jeg kommer til å sende og svare på masse meldinger, men ikke før det faktisk er jul. Så jeg tror du kommer til å få svar, men folk flest har nok ikke tatt juleferie helt enda. 

Anonymkode: 227db...9e0

Sant det. Får bare håpe på det beste😌

Skrevet
Bobly skrev (1 minutt siden):

Takk for et godt svar. Da bare avventer jeg det hele. Hadde ikke trodd dette om disse menneskene. Så er på en måte litt sjokkert. Får bare vente å se. Jeg trodde genuint de ville bli glad for å høre fra meg😞

Du er sjokkert fordi to tidligere kollegaer ikke svarer på en lang og utbroderende julehilsen? Noen du selv ikke har holdt kontakten med? Jeg vet ikke hvor godt og tett forhold dere hadde når dere jobbet sammen, men dere virker å ha forskjellig oppfatning av forholdet - når du tilsynelatende tror de skal bli glad for å høre fra deg etter så lang tid uten noe(?) kontakt, og du forteller om hvor vanskelig "ting" har vært det siste året?

Og at du "Hadde ikke trodd dette om disse menneskene" gjør dette til en større sak enn det sikkert er. Det høres nesten ut som at de er noen "fæle" folk som har gjort noe skikkelig gale.

Jeg ville ikke sendt en ny mld/mail. Nå ligger ballen hos dem, og det må være opp til dem om de vil svare. 

Nysgjerrig på hva du tenker videre ang kontakt med dem? Siden du ikke har hatt tid til dem, ville du nå hatt mer kontakt, eller handler det om en julehilsen?

Anonymkode: 337a0...3f3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du er sjokkert fordi to tidligere kollegaer ikke svarer på en lang og utbroderende julehilsen? Noen du selv ikke har holdt kontakten med? Jeg vet ikke hvor godt og tett forhold dere hadde når dere jobbet sammen, men dere virker å ha forskjellig oppfatning av forholdet - når du tilsynelatende tror de skal bli glad for å høre fra deg etter så lang tid uten noe(?) kontakt, og du forteller om hvor vanskelig "ting" har vært det siste året?

Og at du "Hadde ikke trodd dette om disse menneskene" gjør dette til en større sak enn det sikkert er. Det høres nesten ut som at de er noen "fæle" folk som har gjort noe skikkelig gale.

Jeg ville ikke sendt en ny mld/mail. Nå ligger ballen hos dem, og det må være opp til dem om de vil svare. 

Nysgjerrig på hva du tenker videre ang kontakt med dem? Siden du ikke har hatt tid til dem, ville du nå hatt mer kontakt, eller handler det om en julehilsen?

Jeg tror jeg misforstår et eller annet nå. De har ikke tatt kontakt selv med meg. Det er hele tiden jeg som har tatt initiativ til kontakt med disse. Men de siste månedene har det vært mye belastning hos meg.

Skrevet
Bobly skrev (7 minutter siden):

Jeg tror jeg misforstår et eller annet nå. De har ikke tatt kontakt selv med meg. Det er hele tiden jeg som har tatt initiativ til kontakt med disse. Men de siste månedene har det vært mye belastning hos meg.

Hvis det alltid er du som har tatt initiativet til kontakten, og de nå velger å ikke svare deg, tror jeg du må innse at de ikke er interesserte i å holde kontakten…. Dessverre. Veldig kjipt, men sånn er livet. 

• Liker 3
Skrevet

Desverre er det blitt den nye normen i et samfunn som blir stadig kaldere. Flere og flere gidder ikke være høflige lenger, og færre og færre gidder å svare på meldinger. 

Anonymkode: 31323...8cd

Skrevet
Djerv2020 skrev (1 minutt siden):

Hvis det alltid er du som har tatt initiativet til kontakten, og de nå velger å ikke svare deg, tror jeg du må innse at de ikke er interesserte i å holde kontakten…. Dessverre. Veldig kjipt, men sånn er livet. 

Du har rett. Kjipt, men sånn er livet😌

Skrevet
Bobly skrev (19 minutter siden):

Da ser nok ikke de på dette som et like godt forhold som du gjør. 

Anonymkode: c6901...e26

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Desverre er det blitt den nye normen i et samfunn som blir stadig kaldere. Flere og flere gidder ikke være høflige lenger, og færre og færre gidder å svare på meldinger. 

Anonymkode: 31323...8cd

Ja, du har rett😔

Skrevet
Bobly skrev (2 timer siden):

Hva slags respons har du fått før da, når du tar kontakt? Og hva slags kontakt/forhold har dere hatt før? Altså brukte dere tid sammen utenom jobb, når dere jobbet sammen? Og er det bare de siste månedene du ikke har tatt kontakt? 

Har jeg forstått det riktig at dere egentlig ikke har så mye med hverandre å gjøre?

Jeg tenker uansett at du ser på dette på en annen måte enn dem.

Skrevet

Heldigvis svarte hun ene i går kveld. Da var ikke håpet helt ute. Hun beklaget over at hun også har hatt særdeles mange utfordringer det senere året og at hun også derfor ikke var kommet så langt som til å ta kontakt selv. Hun ble genuint glad for å høre fra meg. Phuh! 

• Liker 2
Skrevet

Bare ikke send noe mer

Anonymkode: 55c35...1bb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...