Gå til innhold

IVF, hva gjorde du annerledes da det funket?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Legger tråden her og ikke i prøverforumet fordi det jo er her folk som har blitt gravide er. 🤗

Etter å ha lest side opp og side ned om hva som KAN ha en positiv effekt på graviditet så ønsker jeg å høre personlige erfaringer fra dere som har blitt gravide ved ivf.

Hvis du hadde flere innsett, hva gjorde du annerledes den gangen du ble gravid?

Tok du noen ekstra medisiner, f.eks. hostesaft eller baby aspirin?

Spiste du noe spesielt eller tok noen spesifikke tilskudd?

Tok du ulike tester for å se hva som kunne vært galt? Blodprøver? Tester av livmor? Stoffskiftetester? Andre tester?

Ellers noe du tenker er viktig å nevne?

Tusen takk til alle som svarer! 🤗

Anonymkode: c8f97...96f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjorde ingenting. Det var fjerde innsett, tredje ferskforsøk. Var ikke antydning til positiv test på de andre forsøkene. Så det var bare klaff, to gull egg som ble til to flotte barn. 

Lykke til med forsøk ❤️ 

Anonymkode: 1157d...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting. Den satt på 6. uttak/innsett. Vi fikk aldri mer enn ett egg som ble til blastocyst unntatt siste forsøk da vi hadde to. Hadde to SA på de tidligere forsøkene.

På siste forsøk satte vi inn ett og frøs ned det andre, og det vi satte inn ble et barn. 

Anonymkode: b9d79...dec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok tilskudd av q-10, som jeg hadde brukt en stund før det siste forsøket. Jeg tror ikke det utgjorde noe, men jeg begynte å ta det fordi det kjentes godt å gjøre noe i en situasjon jeg ikke egentlig kunne kontrollere. Jeg kuttet ut koffein og spiste sunt og variert, med mye grønnsaker og umettede fettsyrer også, men det gjorde jeg gjennom alle forsøkene. Jeg fikk veldig få egg ut mens vi holdt på med IVF, og da det gikk, var det nok en blanding av flaks og at jeg fikk en enda høyere hormondose enn tidligere, og fikk 4 egg ut (mot 1-2 på tidligere forsøk). 

Anonymkode: 77e11...e28

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

3 stimuleringsrunder, 7 innsett, 8 graviditeter (hvorav 2 naturlige midt inni der!!!), 2 «vanlige» SA og 4 SA med mistanke om EXU. 1 født barn og 1 barn i magen.

Barn nr 1 var 4. innsett, etter 2 SA og ett mislykket innsett. Da sendte jeg mensblod til Hellas, og ble satt på en heftig antibiotikakur. Etter det satt spiren, og er i dag en flott 3-åring. Etter det hadde jeg 4 rare graviditeter som bare var tull, og mistanke om EXU ved samtlige. Så gikk jeg på en ny heftig runde antibiotika, og fikk satt inn siste egget på frys rett etter, og den lille i magen er nå i uke 21 og vi krysser fingrene.

Skal og nevnes at jeg før innsett av siste egget hadde en liten seremoni for meg selv i Hagen der jeg grov ned («ofret») morkaka fra førstemann og spurte pent alle fertilitetsguder om de kunne hjelpe meg, usikker på om jeg har mest trua på det eller antibiotikaen 😅

Er utredet for habituell abort uten funn, har fått tatt masse ekstra blodprøver uten noen funn, 6 av de 7 eggene som ble satt inn har vært klassifisert som veldig fine.. 

Anonymkode: 895e5...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyktes etter 4 innsett- 3 ferskforsøk. Siste gangen dyrket de De befrukta egga frem til blastocyst (5 dager etter egguttak )og kun det det beste ble brukt.  På de andre forsøkene  ble det satt inn på dag tre (8cellers egg)

i tillegg tok jeg mer progesteron etter egguttak (cyklogest 3x pr dag i stede for 2). Lå i 1/2 til 1 time etter at stikkpillen var satt inn hver gang. Dette for å få enda bedre slimhinne 

Anonymkode: f07ab...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Lyktes etter 4 innsett- 3 ferskforsøk. Siste gangen dyrket de De befrukta egga frem til blastocyst (5 dager etter egguttak )og kun det det beste ble brukt.  På de andre forsøkene  ble det satt inn på dag tre (8cellers egg)

i tillegg tok jeg mer progesteron etter egguttak (cyklogest 3x pr dag i stede for 2). Lå i 1/2 til 1 time etter at stikkpillen var satt inn hver gang. Dette for å få enda bedre slimhinne 

Glemte å legge til at jeg kuttet ut godteri, brus og kofein. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

3 stimuleringsrunder, 7 innsett, 8 graviditeter (hvorav 2 naturlige midt inni der!!!), 2 «vanlige» SA og 4 SA med mistanke om EXU. 1 født barn og 1 barn i magen.

Barn nr 1 var 4. innsett, etter 2 SA og ett mislykket innsett. Da sendte jeg mensblod til Hellas, og ble satt på en heftig antibiotikakur. Etter det satt spiren, og er i dag en flott 3-åring. Etter det hadde jeg 4 rare graviditeter som bare var tull, og mistanke om EXU ved samtlige. Så gikk jeg på en ny heftig runde antibiotika, og fikk satt inn siste egget på frys rett etter, og den lille i magen er nå i uke 21 og vi krysser fingrene.

Skal og nevnes at jeg før innsett av siste egget hadde en liten seremoni for meg selv i Hagen der jeg grov ned («ofret») morkaka fra førstemann og spurte pent alle fertilitetsguder om de kunne hjelpe meg, usikker på om jeg har mest trua på det eller antibiotikaen 😅

Er utredet for habituell abort uten funn, har fått tatt masse ekstra blodprøver uten noen funn, 6 av de 7 eggene som ble satt inn har vært klassifisert som veldig fine.. 

Hvor ble prøven sendt? Kan du linke til det samme stedet du sendte til? 🤗 Eller har andre en link? Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvor ble prøven sendt? Kan du linke til det samme stedet du sendte til? 🤗 Eller har andre en link? Tusen takk!

https://www.ivfserum.com

Den 2. antibiotikarunden var ikke fra Serum, men en jeg tilfeldigvis hadde liggende fra en infeksjon i livmora etter forrige fødsel. Flaks den ikke var gått ut på dato (og at jeg og babyen reagerte på den, så vi fikk en annen dengang, og jeg glemte å levere den inn igjen 😊)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...