AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #1 Del Skrevet 19. desember 2022 Er de ivf-sprøytene vonde eller er det det samme som å sette insulin? = altså ikke vondt... Bare lurer ettersom jeg så en video med en gråtende Camilla Lorentzen som ikke turte sette sprøyter på seg selv.. tenkte da at det må jo være mye vondere enn å sette insulin da? Ettersom insulin ikke er noe vondt å sette... Ja, vet at folk har ulik smerteterskel, men likevel da... Anonymkode: acb23...09a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #2 Del Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er de ivf-sprøytene vonde eller er det det samme som å sette insulin? = altså ikke vondt... Bare lurer ettersom jeg så en video med en gråtende Camilla Lorentzen som ikke turte sette sprøyter på seg selv.. tenkte da at det må jo være mye vondere enn å sette insulin da? Ettersom insulin ikke er noe vondt å sette... Ja, vet at folk har ulik smerteterskel, men likevel da... Anonymkode: acb23...09a Hun har kanskje sprøyteskrekk rent psykisk? Slett ikke unormalt og godt å se at det snakkes høyt om Anonymkode: 09d72...7ff 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #3 Del Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hun har kanskje sprøyteskrekk rent psykisk? Slett ikke unormalt og godt å se at det snakkes høyt om Anonymkode: 09d72...7ff Ook.. Det kan hende. Jaja. Er det også noe som burde normaliseres, mener du? 😆Spent på om noen vet om det er det samme som å sette insulin for det. 😊 ts Anonymkode: acb23...09a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #4 Del Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er de ivf-sprøytene vonde eller er det det samme som å sette insulin? = altså ikke vondt... Bare lurer ettersom jeg så en video med en gråtende Camilla Lorentzen som ikke turte sette sprøyter på seg selv.. tenkte da at det må jo være mye vondere enn å sette insulin da? Ettersom insulin ikke er noe vondt å sette... Ja, vet at folk har ulik smerteterskel, men likevel da... Anonymkode: acb23...09a Jeg syntes ikke det er vondt i det hele tatt. Litt ubehagelig de første gangene, men det er ikke pga selve stikket, mer pga tanken om å stikke seg selv, om du skjønner?😊 selve nålen er kjempeliten og man merker det egentlig ikke. Spesielt om du får noen andre til å sette den vil man ikke merke det i det hele tatt Jeg syntes progresteronstøtte-sprøytene er litt mer ekle, fordi selve nålen er litt lengre enn ovitrelle/eggløsningssprøyten, men den er ikke vond i det hele tatt heller altså😊 Anonymkode: d3cab...fff 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #5 Del Skrevet 19. desember 2022 Personlig har jeg vært gjennom 6 ivf forsøk hvor jeg har brukt flere typer hormonsprøyter, har også brukt blodfortynnende i sprøyteform under noem av forsøkene og jeg synes ingen av sprøytene var vonde. Klexane (blodfortynnende) var kanskje den jeg synes var vanskeligst å sette da nålen er tykkere. Men ingen er vonde. Jeg ser også at folk som publiserer videoer av at dem setter ivf sprøyter syter og klager om hvor ille det er, men det er ikke slik dem fremstår Anonymkode: dbf38...c5f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #6 Del Skrevet 19. desember 2022 Som brukeren over er inne på, det er litt forskjell på hormonsprlyter, noen er bare en penn, andre er mer vanlige sprøyter. Jeg syns også klexane var mest vrient, men ikke vondt. På det siste forsøket brukte jeg en høy dose menopur, og det sved da jeg sprøytet inn innholdet, altså ikke selve stikket. Jeg syns det kan sammenlignes med å ta vaksine. Litt vondt, men ikke sånn at jeg gruet meg til det. For dem som har sprøyteskrekk er det nok derimot ikke noe særlig. Jeg vil tro det er årsaken hos dem som gråter og gruer seg. Anonymkode: 6a55c...131 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #7 Del Skrevet 19. desember 2022 Jeg har sprøyteskrekk og fikk helt hetta for hver eneste sprøyte. Men gonalF eller hva nå den heter er ikke vond, det er akkurat som en insulinpenn. Synes det var myee værre med blodfortynnende, den var ganske kjukk og svei når man injiserte. Følte det hjalp å ta den i låret. Man må jo bare stikke uansett hvor fælt det er🤭 Anonymkode: 4e187...aef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #8 Del Skrevet 20. desember 2022 Som flere har vært inne på, det er veldig stor forskjell på ulike medisiner. Noen er helt uproblematiske, mens andre svir litt, eller er litt vonde å få inn. Men ingen har vært veldig stort problem for meg. Anonymkode: 27cf2...a66 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #9 Del Skrevet 20. desember 2022 Syns ikke pennene er særlig vonde, men de som er sprøyter var vonde. Har sprøyteskrekk x100 å gråt. Så det du skrev ang normalisering av å vise at man gråter ved stikking. Syns det er helt okei at det også blir belyst, er tross alt en del med sprøyteskrekk😊 Anonymkode: cc94c...327 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #10 Del Skrevet 20. desember 2022 Nei, ikke vondt i det hele tatt. La meg ned i tilfelle jeg kom til å bli svimmel og uvel, men det gikk overraskende fint. Merket knapt stikket og ivf-sprøytene hjalp mot sprøyteskrekken utrolig nok. Anonymkode: b4c09...d31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #11 Del Skrevet 20. desember 2022 Meg over: Får tilføye at det kun var den første gangen jeg stakk meg liggende altså. Anonymkode: b4c09...d31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humledronning Skrevet 20. desember 2022 #12 Del Skrevet 20. desember 2022 Jeg synes at både Gonal F og Menopur er veldig greie, men at Fyremadel kan være vanskeligere å få inn nålen på + at den kan svi litt etterpå. Mitt triks når det gjelder Fyremadel har vært å kjøle ned stikkstedet litt først 😊 Da svir det ikke heller😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #13 Del Skrevet 21. desember 2022 Ikke vondt, men synes det var litt svie etterpå. Anonymkode: de694...8aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #14 Del Skrevet 22. desember 2022 Overhodet ikke vondt. Menopur kjente jeg knapt. Fyremadel var ikke vond å sette men svei litt etterpå. Prolutex var heller ikke vond. Bare kronglete fordi den skal sprøytes inn så sakte… pluss at jeg var overstimulert og slet med å få tak i hud på den hovne magen min😅 Det eneste som faktisk gjorde vondt å sette var gonapeptyl. Den vil jeg beskrive som smertefull. Ellers la jeg nesten ikke merke til at jeg stakk meg selv da jeg satt ovitrelle. Jevnt over opplevde jeg sprøytene som bagatellmessige og det minste problemet i den emosjonelle Berg og dalbanen ivf er. Anonymkode: 9d666...2f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #15 Del Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 19.12.2022 den 1.35): Er de ivf-sprøytene vonde eller er det det samme som å sette insulin? = altså ikke vondt... Bare lurer ettersom jeg så en video med en gråtende Camilla Lorentzen som ikke turte sette sprøyter på seg selv.. tenkte da at det må jo være mye vondere enn å sette insulin da? Ettersom insulin ikke er noe vondt å sette... Ja, vet at folk har ulik smerteterskel, men likevel da... Anonymkode: acb23...09a Jeg slet kun pga sprøyteskrekk. Syns ikke det var vondt i det hele tatt. Men satt en halvtime-time og hylgråt hver kveld mens jeg stirret på sprøyten og kvinnet meg opp Ler av det både da og nå, men det var tøft når man står i det med superskrekk. Jeg hadde også is på stedet før jeg stakk, i tilfelle. Men jeg syns ikke det var vondt uten heller. Anonymkode: 78234...815 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #16 Del Skrevet 26. desember 2022 Slenger meg på her. Ingen av sprøytene jeg tok opplevde jeg som vonde. Men det var en kneik å sette dem på meg selv, de første gangene. blodfortynnende derimot syns jeg er litt mer , hva skal en si, ikke smertefullt, men "plagsomt"? Men det er nok som en annen sier lenger opp, at nålen er tykkere. Anonymkode: ef022...6a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå