~sikka~ Skrevet 12. desember 2005 #1 Del Skrevet 12. desember 2005 Husk å legge ut en liten oppmerksomhet til avisbudet. H*n jobber hardt året rundt og spesielt nå på vinterstid med å få levert avisen til deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 13. desember 2005 #2 Del Skrevet 13. desember 2005 Husk å legge ut en liten oppmerksomhet til avisbudet. H*n jobber hardt året rundt og spesielt nå på vinterstid med å få levert avisen til deg. ← Hm, det var jo en god ide! Jeg har bare hatt avis i 2 mnd, men det hadde jo vært kjekt å gi en liten oppmerksomhet til budet! noen som har forlsag til hva man kan gi? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~sikka~ Skrevet 13. desember 2005 Forfatter #3 Del Skrevet 13. desember 2005 Da jeg jobbet som avisbud fikk vi alt fra en 50-lapp til en boks øl eller en pose sjokolade eller marsipangris. Og så fikk jeg koselige kort med takk for at avisen blir levert. Pass på uansett hva du gir å legge det en plass så budet ser det. Heng noe på dørhåndtaket evt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 13. desember 2005 #4 Del Skrevet 13. desember 2005 Jeg pleier å levere ett kort til avisbudet med ønske om god jul og 50 kr til kontoret til Adressa nede i byn. Så er jeg hvertfall sikker på at budet får gaven. Det har vært omganger her hvor folk har gått fra dør til dør om morgenen og plukket avisbudets gaver. Så når det forfrosne budet har kommet har det bare vært fotspor i søen....... Unggutten (han er vel en 12-13 år) som kommer med avis på søndagene får også noen kr. Pleier å betale 20 for avisen på søndager til vanlig , synes han godt kan få litt "tips", så det blir en 50 lapp til jul.Synes det er flott når ungdsommer tar en sånn liten jobb, selv om de ikke akkurat tjener særlig godt på den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~sikka~ Skrevet 13. desember 2005 Forfatter #5 Del Skrevet 13. desember 2005 Jeg pleier å levere ett kort til avisbudet med ønske om god jul og 50 kr til kontoret til Adressa nede i byn. Så er jeg hvertfall sikker på at budet får gaven. Det har vært omganger her hvor folk har gått fra dør til dør om morgenen og plukket avisbudets gaver. Så når det forfrosne budet har kommet har det bare vært fotspor i søen....... ← Godt poeng. Det er viktig å tenke på ja, for det skjer ofte. Vi fikk ca halvparten av gavene på døren og resten nede på Adressa. Var gøy å gå ned på jobb å hente alle hilsenene fra kundene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2005 #6 Del Skrevet 13. desember 2005 Joda, hyggelig det å gi en liten oppmerksomhet til avisbudet. De går en fin jobb de. Men samtidig - er det ikke da mange andre som også kunne fortjent en julegave? Hva med de som har skrevet avisen? De som produserer den? De som kjører den ut? Eller hva med postbudet? Frisøren? Kassadamen? Omtrent alle mennesker som er i jobb... Setter det kanskje litt på spisse nå, og jeg har ikke noe imot avisbudet mitt jeg - men hun gjør jobben sin som hun får betalt for. Hun gjør ikke noe mer fantastisk hun enn de fleste andre arbeidende.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 13. desember 2005 #7 Del Skrevet 13. desember 2005 avisbudet (budene) hos meg fortjener dessverre ingen gave, over 50 % av morgenene så kommer ikke avisen før etter klokka 10 (den skal være i kassa før 7) og gud veit hvor mange klager det har blitt på dette fra alle i området. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 13. desember 2005 #8 Del Skrevet 13. desember 2005 Joda, hyggelig det å gi en liten oppmerksomhet til avisbudet. De går en fin jobb de. Men samtidig - er det ikke da mange andre som også kunne fortjent en julegave? Hva med de som har skrevet avisen? De som produserer den? De som kjører den ut? Eller hva med postbudet? Frisøren? Kassadamen? Omtrent alle mennesker som er i jobb... Setter det kanskje litt på spisse nå, og jeg har ikke noe imot avisbudet mitt jeg - men hun gjør jobben sin som hun får betalt for. Hun gjør ikke noe mer fantastisk hun enn de fleste andre arbeidende.. ← Enig her! Slik er det med taxisjåffører også... de tjener mer enn jeg har gjort i størstedelen av mitt yrkesaktige liv, og likevel føler jeg at jeg må tipse dem i tillegg.... Samme med servitører. Hva med dem i kassen på rema, de tjener jo ennå mindre enn servitørene? Hm på platesjappa mi tjente vi 95 kr timen og det var stress uten like før jul, og alle skal ha gavene innpakket og det er skikkelig pes men vi smiler og yter service, men skal da ikke ha tips for det?! Men jeg tipser avisbudet altså, mest fordi jeg tror de er ekstra slepphendte og slurvete med avisene til de som ikke gir dem tips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 2324 Skrevet 13. desember 2005 #9 Del Skrevet 13. desember 2005 Nå får ikke jeg noen avis, men om jeg hadde gjort det hadde jeg ikke gitt noen gave til avisbudet, av samme grunner som gjesten og Soleil~noir nevner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Piper Skrevet 13. desember 2005 #10 Del Skrevet 13. desember 2005 Må jo være fint å være avisbud, om de fleste legger ut en 50 lapp hver. Si de leverer 150 aviser, og si at 100 gir 50 kroner, det blir en julebonus på 5000 kroner det. Hvor mange andre får en så god bonus? Beklager, men avisbudet gjør en jobb som de får betalt for. Samtidig er jeg ikke fornøyd med våres, for det er litt for ofte avisen kommer etter 9, og den skal være ute til 7. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2005 #11 Del Skrevet 13. desember 2005 Enig her! Slik er det med taxisjåffører også... de tjener mer enn jeg har gjort i størstedelen av mitt yrkesaktige liv, og likevel føler jeg at jeg må tipse dem i tillegg.... Samme med servitører. Hva med dem i kassen på rema, de tjener jo ennå mindre enn servitørene? Hm på platesjappa mi tjente vi 95 kr timen og det var stress uten like før jul, og alle skal ha gavene innpakket og det er skikkelig pes men vi smiler og yter service, men skal da ikke ha tips for det?! Men jeg tipser avisbudet altså, mest fordi jeg tror de er ekstra slepphendte og slurvete med avisene til de som ikke gir dem tips. ← Det er helt tydelig at du ikke har serlig god kjenskap til drosje yrke... De tjener vannvittig dårlig kan jeg si deg. Nå snakker ikke jeg om eierene, men sjåførene. Samboeren min kjører drosje en gang i mellom om vi trenger litt ekstra penger. Sist han kjørte begynte han klokken 18.00 og til klokken 07.30 neste morgen. det han da kunne kalle sitt var lusne 350 kr Det er en enormt dårlig betalt jobb noen ganger. Og fast mnd lønn kan du bare drite i og ha...... Nei taxi sjofører får litt tips av meg om de er koselige og oppfører seg som de skal. Det er en fin skikk og gi avisbudet en liten hilsen så absolutt. Vi holder ikke avisen så vi gir postbudet en liten oppmerksomhet. De setter enormt pris på det!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elkistikås Skrevet 13. desember 2005 #12 Del Skrevet 13. desember 2005 Har en kompis som jobber 'ræva' av seg hver eneste natt klokken 3-6 for at du skal få avisen din med 4-5deler opp til 10 etasje hver eneste dag.. så han har blitt veldig glad de siste julene når enkelte legger igjen en liten gave til han ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~sikka~ Skrevet 13. desember 2005 Forfatter #13 Del Skrevet 13. desember 2005 Må jo være fint å være avisbud, om de fleste legger ut en 50 lapp hver. Si de leverer 150 aviser, og si at 100 gir 50 kroner, det blir en julebonus på 5000 kroner det. Hvor mange andre får en så god bonus? Beklager, men avisbudet gjør en jobb som de får betalt for. Samtidig er jeg ikke fornøyd med våres, for det er litt for ofte avisen kommer etter 9, og den skal være ute til 7. ← Alle gir ikke gave skjønner du. Vi leverte 250 aviser og fikk 250,- i tips + en boks øl og noe godteri. Syntes uansett de som la ut ett kort var koslige da. Det er faktisk veldig hardt arbeid. Men jeg forstår jo at hvis du er misfornøyd med budet ditt at du ikke vil legge ut noe, det ville ikke jeg ha gjort heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2005 #14 Del Skrevet 13. desember 2005 Joda, hyggelig det å gi en liten oppmerksomhet til avisbudet. De går en fin jobb de. Men samtidig - er det ikke da mange andre som også kunne fortjent en julegave? Hva med de som har skrevet avisen? De som produserer den? De som kjører den ut? Eller hva med postbudet? Frisøren? Kassadamen? Omtrent alle mennesker som er i jobb... Setter det kanskje litt på spisse nå, og jeg har ikke noe imot avisbudet mitt jeg - men hun gjør jobben sin som hun får betalt for. Hun gjør ikke noe mer fantastisk hun enn de fleste andre arbeidende.. ← Hva med postbudet som bringer alle tilbudene i julestria til kassen+ Alle ulekort og gaver? nei, synes avisbudet fortjener en oppmerksomhet,men budet her er en voksen mann¨. Hva gir man til han da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sabia Skrevet 13. desember 2005 #15 Del Skrevet 13. desember 2005 Er det en Oslo ting det med å tipse avisbudet? Har aldri hørt om det... Men her omkring er det stort sett bare eneboliger da, og en del blokker.. Hyggelig ide altså, bare aldri hørt om. Vi får avisa i postkassestativ.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elkistikås Skrevet 13. desember 2005 #16 Del Skrevet 13. desember 2005 Er det en Oslo ting det med å tipse avisbudet? Har aldri hørt om det... ← Neida, skjer overalt.. men det er vel mest i blokker og slike ting der det er lett å legge igjen en gave på dørmatten der avisen leveres kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 13. desember 2005 #17 Del Skrevet 13. desember 2005 Jeg kommer ikke til å gi noen gave til avisbudet. Forstår ikke helt vitsen, de får lønn som andre folk. Joda, sikkert hyggelig for dem, men det er mange andre som også kunne ha fått gave fordi de gjør en bra jobb, men som ikke får det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy Skrevet 13. desember 2005 #18 Del Skrevet 13. desember 2005 Å tipse avsibudet (eller gi en gave) har jeg aldri hørt om før akkurat nå :klø: . Finner det ikke helt naturlig heller - aner jo ikke hvem det er en gang! Men det er nå meg, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pecado Skrevet 13. desember 2005 #19 Del Skrevet 13. desember 2005 Avisbud blir ikke akkurat rike av lønna. Jeg gikk en rute som tok tre timer og fikk 225 kr natta. Så timelønna var ikek spesielt mye og skryte av. Men hva med de avisbudene som deler på ruten sin. Gir dere gaver til begge da eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2005 #20 Del Skrevet 13. desember 2005 Det er helt tydelig at du ikke har serlig god kjenskap til drosje yrke... De tjener vannvittig dårlig kan jeg si deg. Nå snakker ikke jeg om eierene, men sjåførene. Samboeren min kjører drosje en gang i mellom om vi trenger litt ekstra penger. Sist han kjørte begynte han klokken 18.00 og til klokken 07.30 neste morgen. det han da kunne kalle sitt var lusne 350 kr Det er en enormt dårlig betalt jobb noen ganger. Og fast mnd lønn kan du bare drite i og ha...... Nei taxi sjofører får litt tips av meg om de er koselige og oppfører seg som de skal. Det er en fin skikk og gi avisbudet en liten hilsen så absolutt. Vi holder ikke avisen så vi gir postbudet en liten oppmerksomhet. De setter enormt pris på det!!! ← De er ufaglærte og lønn ligger opp mot 300.000. man kan ikke forvente mere som ufaglært. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå