Gå til innhold

Hva heter dyret ditt?


Aquarius

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hund som heter Fargo (film jeg liker) Ironisk nok fikk hun fra oppretter navnet Elvira Madigan (som er en svensk film). Han som hadde henne i 1md før jeg kjøpte henne, kalte henne 'Spretten'.

Katt som heter Pus (Skulle bare oppbevare henne for dyrebeskyttelsen en sommer og gav henne ikke noe "navn", endte selfølgelig opp med å beholde henne, og fortsatte å kalle henne Pus...)

Kanin som het Pelle Otto (død)

Kanin som egentlig fikk navnet Rum Tum Tigger, men som vi kaller Pelle 2.

Samboeren min vokste opp med en hund som het Happy.

Hyggelig tråd dette. Kjekt å se hvordan ulike eiere gi navn til dyr. Noen viser stor ironi og oppfinnsomhet mens andre bruker litt mer tradisjonelle navn:-)

xx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to kater: Tjukkpusi og Frøydis

(andre kattenavn jeg har hatt på katter i barndommen: Varige mèn, Simba, Sumo, Cherox, Turid-Laila, Rolf, Reidar, Fjompen)

Så har jeg masse fisker som mannen har lagt navn på :) en algespiser som heter Sutte og en drøss med andre som heter Plopp alle sammen :hoho:

Hadde forøvrig to hunder også når jeg vokste opp som het Laik og Dårris.. :)

Endret av dinedama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_gjest_*

Har hatt katter som har hett: Tarzan, Nusse, Veslepus, Pussi, Sam og Siri. Men pga att mannen er allergisk så kan vi ikke ha katt. :gråte:

Derfor har vi fire kaniner nå, som heter: Tassen, Langøre, Minnie og Luddie. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gammel perser hanne har vi.

Han heter Pomba, men kjært barn har mange navn. Han blir også kalt kjærsten (både av meg og mannen min, hehhh), løven eller pus så klart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må også oppdatere, for nå har vi fått en firbeint til siden sist. En eurasier som heter Divo. (~divine male performer~) Men han går også under navnene beibin, prompen, kula, bamsen og raringen. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden vår heter Hero også har vi en katt som heter Beinet :fnise: Er ikke jeg som har gitt han det navnet, men han var visstnok nå tynn og beinete når han var liten.. Derav navnet. Nå er han 18 år og gammel pusekatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ei lita tispe som heter Tequila, men av en eller annen grunn så kaller vi henne mest for Nuppi (kosenavn). Vet ikke hvor det kommer fra, men er vel en mer kosete form for snuppa :klø:

Har også to undulater som heter Oscar og Nelly. Har hatt div andre undulater som alle het Polly ;)

Jeg har også hatt gullfisker, og akvarium. En gullfisk jeg hadde da jeg var liten het Onkel Skrue (han var jo laget av gull ;)), og i akvariet fikk fiskene navn som Sigge, Gunnar, Kai osv ;)

Samboer har hatt er par katter som het Zalo og Milo (spesielt renslige katter med andre ord :hoho:)

Og mamma har en gullfisk som heter Nimm ;)

Endret av Ambriel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt 4 undulater, de het Beauty, Carmencita, Taco og Tortilla.

Har hatt fisker.. en av dem var piggete så vi kalte den Piggfrid. Og en var litt lik naboen så vi kalte henne Astrid :fnise:

Hadde en hund på fôr som het Ridgie.

Og nå har vi to katter som heter Mattis og Tarzan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hu I Svingen.

:ler:

Husker ikke om jeg har svart i tråden tidligere, men nå har vi en vovse som heter Kompis. Han er en Staffordshire Bull Terrier.

Ellers har vi fire katter, gatemix med masse skogskatt i som heter

Pus (egentlig Mittens, men det sluttet vi bare å kalle ham) er langhåret og gulrød, med gule øyne. Hysterisk vakker :)

Noja - går under tilnavnet Pusemor, kullsvart med smaragdgrønne øyne

Bisken (så ut som en valp da han var liten), går nå under tilnavnet Lurvefeiten, lys grå innerpels og sort ytterpels, langhåret som sin far og med øyne som skifter mellom grønt og gult.

og Mims. Bitte liten hunkatt, sort og brun spraglete og med grønne øyne som sin mor.

Ellers har vi skildpadden Tøffelus.

Endret av mysan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Karlie

Jeg har en undulat som heter Doffen. Er veldig fornøyd med navnet, valgte det da jeg fikk han - da var jeg 12 år, nå er jeg 17. Er glad for at jeg valgte et flott navn, og ikke noe jeg har angra på senere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...