AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #1 Del Skrevet 18. desember 2022 Jeg tunet for første gang innom et langrennsløp i årets sesong, men der ble jeg ikke lenge gitt... Det ble nettopp 6-dobbelt norsk på 20 km i Davos. Hvem i helsike orker å følge med på en idrett som ligner mer på et skolemesterskap på en norsk ungdomsskole enn en internasjonal konkurranse? Det kan også nevnes at Norges silte med 7 løpere.... Selvagt påvirker det at Russland ikke deltar, men det er likevel altfor stor norsk dominans, og dette kommer til å drepe sporten om ikke det blir mer satsing i andre land. Noe det ikke tyder på vil skje. De bygger heller ned satsingen, og flere tidligere store langrennsnasjoner har også redusert TV-sendingene betydelig, noe som kan føre til en snøballeffekt der færre TV-sendinger fører til færre sponsorer, og mindre penger til satsing. Jeg frykter dette er begynnelsen på slutten for vår nasjonalsport, og vi som er gamle nok må bare være ekstremt takknemlige for at vi fikk oppleve storhetstiden når Dæhlie, Ulvang, Alsgaard og Northug ga oss uforglemmelige minner, i knallhard konkurranse med Sverige, Italia, Tyskland, etc. etc. Heldigvis er det LITT spenning igjen på kvinnesiden, men ser ikke ut til at Sverige klarer å utnytte at Johaug la opp. https://www.vg.no/sport/langrenn/i/abG6za/kruger-knuste-konkurrentene-i-norsk-maktdemonstrasjon Anonymkode: 50bae...5ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #2 Del Skrevet 19. desember 2022 FIS (det internasjonale skiforbundet) er håpløse. IBU (det internasjonale skiskytterforbundet) har klart å få flere nasjoner i toppen med økonomisk støtte bla, mens FIS er mest opptatt av å redusere hvor mange nordmenn som får delta fremfor å få flere nasjoner i toppen. Forøvrig var det utenlandske vinnere på sprinten som var på lørdag. Anonymkode: e4742...ada Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå