Gå til innhold

Hvordan klarer dere unngå å stresse med prøving?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alle sier det bare er å slappe av så skjer det... 

Hvordan klarer folk å slappe av og ta det som det kommer? 

Anonymkode: 5e07e...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

prøvde å fylle dagene med masse annet, den mnd det klaffet, var vi avslappet, tenkte ikke så mye på det, nøyt sex og hadde sex fordi vi ville ikke fordi eggløsningen sa at vi burde ha sex. 

Anonymkode: 81070...9d5

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gitt opp og forsonet meg med å være barnløs, så boom, satt den.

Anonymkode: 0eda9...718

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Alle sier det bare er å slappe av så skjer det... 

Hvordan klarer folk å slappe av og ta det som det kommer? 

Du har ikke så mye valg akkurat. 

Anonymkode: 68b3c...d46

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte egentlig aldri å «slappe av», for jeg visste jo når ca eggløsning var selv om jeg ikke testet hver måned. Det er ikke sånn at man ikke blir gravid fordi man tenker på at man burde ha sex fordi nå er eggløsning rett rundt hjørnet. Jeg ble gravid etter 10 måneders prøving (etter en spontanabort), og var ikke mindre stressa for å få til å ha sex de aktuelle dagene den måneden det klaffa. Men det betyr ikke at jeg synes det var fælt å ligge de dagene. Går an å ha to tanker i hodet samtidig:-)

Anonymkode: d49a2...850

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ikke sånn at man ikke blir gravid fordi man tenker på at man burde ha sex fordi nå er eggløsning rett rundt hjørnet

Tenker det samme 😅 Alle sier ikke stress, den sitter når du ikke tenker på det osv. Men det kan da umulig minske sjansen å ha sex rundt eggløsning? 

Er "gammel" prøver og er så redd sjansen går fra meg mens jeg stresser 😭

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg hadde gitt opp etter å ha mistet 4 ganger, og etter å ha vært ufrivillig barnløs i over 10 år. Det var derfor ikke meningen tenkte jeg. Og når jeg gav opp så kom det. Da fikk jeg en velskapt sønn etter 9 mnd.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slappet ikke av akkurat, men tok 1 mnd pause pga en vaksine. Så satt den i pp ette, hadde prøvd i 1,5 år.

Anonymkode: 6e6a5...629

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både når jeg ble gravid med nr 2 og nå med nr 3 var det den pp jeg "stressa" mest med prøvinga jeg ble gravid, da jeg gikk mest inn for å ta diverse alternative urter og tvang mannen til å ha sex hver dag rundt EL. Hadde da i forkant i flere måneder ikke stressa med prøvinga, men da begynte det å haste for å passe inn med diverse planer vi hadde fremover, så da la vi inn litt ekstra innsats. 

Anonymkode: 6c449...d05

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiste på ferie, slappet av rundt mat og alkohol. Hadde eggløsning den dagen vi reiste hjem og den satt 😄 Kanskje sol og D-vitamin hjalp 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte aldri å slappe av. 

Det var først etter at vi resignerte og innså at adopsjon var eneste mulighet at jeg ble gravid. 

Anonymkode: f5083...32e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Både når jeg ble gravid med nr 2 og nå med nr 3 var det den pp jeg "stressa" mest med prøvinga jeg ble gravid, da jeg gikk mest inn for å ta diverse alternative urter og tvang mannen til å ha sex hver dag rundt EL. Hadde da i forkant i flere måneder ikke stressa med prøvinga, men da begynte det å haste for å passe inn med diverse planer vi hadde fremover, så da la vi inn litt ekstra innsats. 

Hva gjorde dere spesifikt?

Hvile urter?

Gratulerer! ❤️

Anonymkode: 992d8...d49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mer sannsynlig å bli gravid når man slapper av. Og selvfølgelig stresser man for å bli gravid når det er noe man ønsker. Det kalles å være målrettet. Det er helt greit å ha sterke følelser i en sånn situasjon. Ikke hør på de som prøver å si det ikke skjer fordi du ikke slapper av. Masse lykke til! Hilsen en som til slutt ble gravid og stresset hele veien.

Anonymkode: b8da7...822

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 12/19/2022 at 6:36 PM, AnonymBruker said:

Hva gjorde dere spesifikt?

Hvile urter?

Gratulerer! ❤️

Anonymkode: 992d8...d49

Takk ❤️ 

Med nr 2 brukte jeg wild yam + angus castus

Nå med nr 3 brukte jeg bidronninggele + grapefruktkjerne ekstrakt + wild yam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Med førstemann så tok det tre prøveperioder og vi fulgte ikke kalenderen fordi vi trodde det skulle ta laaang tid da vi trodde fertilitetsproblemer var arvelig og min mor forsøkte i mange år før hun ble gravid med meg. 

Nå med nr 2 er jeg utålmodig, men veldig rolig med det likevel fordi jeg vet det kan ta tid❤️

Anonymkode: 31f9a...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var redd for stresse så vi hadde sex annenhver dag siden vi da ville treffe eggløsning/sæden ville overleve lenge nok. Satt på første forsøk 😊 

Anonymkode: 5a272...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg unngikk å stresse, fordi jeg visste at det ville klaffe veldig raskt dersom vi bare traff på eggløsning. Slik er det sikkert for de fleste som ikke har problemer med å bli gravide. Hadde det imidlertid tatt mer enn tre-fire perioder hvor jeg var sikker på at vi traff riktig, så hadde jeg garantert stresset masse. Poenget mitt er bare at du ikke må høre så mye på "stress ned"-gjengen.

Lykke til ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan folk klarer å stresse, med mindre man har prøvd i årevis. Hvorfor skal man hoppe rett på temping, eggløsningstester og tvangssex når man ikke sliter med infertilitet? Snakk om å skape stress for seg selv 😛 Kan som sagt forstå de som har vært prøvere lenge uten hell, da høres det jo fornuftig ut og prøve å danne seg et bilde av syklus etc. Men veldig mange jeg kjenner hamstrer jo eggløsningstester før de har sluttet på prevensjon liksom, det virker helt bakvendt for meg alle fall. 

Her sluttet jeg på prevensjon, og hadde sex regelmessig når vi ville det (som normalt). Ble gravid etter noen mnd. Ferdig arbeid liksom 😅 

Anonymkode: 2b958...169

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de fleste ikke klarer å slappe av. Det er derfor det er så mange historier om at det går etter... Min historie er at de satt etter godkjenningen til adopsjon var på plass.

Anonymkode: fce92...352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg skjønner ikke hvordan folk klarer å stresse, med mindre man har prøvd i årevis. Hvorfor skal man hoppe rett på temping, eggløsningstester og tvangssex når man ikke sliter med infertilitet? Snakk om å skape stress for seg selv 😛 Kan som sagt forstå de som har vært prøvere lenge uten hell, da høres det jo fornuftig ut og prøve å danne seg et bilde av syklus etc. Men veldig mange jeg kjenner hamstrer jo eggløsningstester før de har sluttet på prevensjon liksom, det virker helt bakvendt for meg alle fall. 

Her sluttet jeg på prevensjon, og hadde sex regelmessig når vi ville det (som normalt). Ble gravid etter noen mnd. Ferdig arbeid liksom 😅 

Anonymkode: 2b958...169

Så heldig du er! 

Noen har prøvd i lang tid, noen er blitt litt eldre, noen har sykdommer som gjør det vanskelig. 

Virkelig flott for deg at det gikk så enkelt ❤️

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...