Gå til innhold

Opplever mye ageshaming av menn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tenker nok både menn og kvinner får forringet markedsverdi når de bikker over til 30-årene. Det vanlige i den alderen er jo å være i barnebobla, hvor begge kjønn har dårlig med fritid og dermed forfaller.

Anonymkode: 67e86...e82

Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 minutter siden, Nymerïa said:

Synes du ikke det er rart at noen av oss aldri opplevde sånt da vi var på din alder? Og at massevis av damer møtte partneren sin da de var på din alder, og det var en bedre partner enn de de hadde vært sammen med i 20-årene?

Det kan selvfølgelig være rene tilfeldigheter, men det kan jo også være konstruktivt om du går litt i deg selv på hva slags mennesker du omgås. Høres ut som ganske overfladiske typer.

Som regel er det de som initierer kontakten og jeg kjenner de ikke fra før, er ingen av de jeg omgås av venner og bekjente som sier slikt. Er jo rart ingen andre opplever det iom at det skjer relativt ofte når jeg sier alder. 

Anonymkode: 5b4d1...a05

Skrevet
22 hours ago, mannemannen said:

Hvis du hadde møtt på en sånn som meg så hadde jeg vært ok med å date deg litt om du fortsatt var fin. Hadde ikke nevnt alderen, men hadde aldri tatt forholdet til et seriøst stadium hvor familie ble et tema. Kan det ha vært sånne menn du sier du har datet, eller var det du som dumpet dem fordi de ikke var gode nok? 

Litt ironisk at du åpenbart ser på deg selv som en mann blant menn når du har sånne gutteaktige holdninger.

Anonymkode: 07c90...0b1

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Dette er jo egentlig ikke spesielt mye ageshaming. Ageshaming foregår mest i retning menn, av kvinner, i det moderne, norske samfunnet. Ja, du skal ikke lese i mange tråder før du ser det. Her er det vel mest at du ser yngre ut enn 33 år, ikke at 33 år er så voldsomt gammelt. Det er helst menn som får "høre det" når de passerer 30, og særlig 40. Tror du kan ta det med ro.  :)

Anonymkode: bbb76...83a

Det der er jo ikke i nærheten av å stemme en gang. Kvinner har en langt tidligere «utløpsdato» på sjekkemarkedet enn menn. Leser man på dette forumet i en uke, får man dette lett bekreftet til gangs.

Anonymkode: 07c90...0b1

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.12.2022 den 11.14):

Om noen fra videregående sier jeg har holdt meg bra tar jeg det som et kompliment, men når fremmede sier jeg ser bra ut for alderen syns jeg ikke det er noe positivt. Det er sånn man sier til bestemor

Det betyr jo faktisk akkurat det samme uansett hvem som sier det?
Sier du at du ser bra ut for alderen, så er det nettopp det de mener. Dette er jo det motsatte av ageshdming. Ta det til seg som et kompliment, i stedet for å blande inn bestemor! 

Anonymkode: f58a5...707

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.12.2022 den 11.07):

Jeg fylte nylig 33, og har opplevd flere ganger at menn sier jeg er gammel. Konteksten er alltid at de tror jeg er en del år yngre, så sier de oi, er du så såpass gammel. Eller jammen holder du deg godt for alderen. Så jeg føler meg kistemoden omtrent. Spesielt menn som er eldre enn meg sier slikt, ironisk nok. Men også yngre menn som har trodd jeg er jevnaldrende. Opplever menn mister interessen når de får høre alderen min, eller de opprettholder interessen men ønsker ikke noe seriøst. Jeg er ute etter noe seriøst og ønsker barn.
Har tatt litt avstand til menn nå fordi jeg ikke liker følelsen jeg får når de får høre alderen. Selv ser jeg på det som positivt at jeg har et attraktivt ytre men med modenheten og livserfaringen til en kvinne i 30-årene. Men regner med menn ikke ser det slik? Har datet menn som likte meg, aldri nevnte alderen min og var likegyldig til den så vet de finnes, men spesielt i det siste har det vært mye negativt og jeg ser det blir mer og mer aktuelt å få barn på egenhånd 

Vær glad og takknemlig når «dritt» flyter opp av seg selv . Da sier du bare takk og farvel . Å blir kanskje litt mer selektiv på hva du promoterer av seg selv . Man tiltrekker seg gjerne den type menn,  hvis det fokuseres mye på utseende 

• Liker 3
Skrevet

Attraktive/uattraktive mennesker finnes i alle aldre. Hva med å fokusere på noe bedre enn det du ikke kan gjøre noe med. Tiden går for alle.

Anonymkode: 8fef4...c08

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.12.2022 den 11.07):

Jeg fylte nylig 33, og har opplevd flere ganger at menn sier jeg er gammel. Konteksten er alltid at de tror jeg er en del år yngre, så sier de oi, er du så såpass gammel. Eller jammen holder du deg godt for alderen. Så jeg føler meg kistemoden omtrent. Spesielt menn som er eldre enn meg sier slikt, ironisk nok. Men også yngre menn som har trodd jeg er jevnaldrende. Opplever menn mister interessen når de får høre alderen min, eller de opprettholder interessen men ønsker ikke noe seriøst. Jeg er ute etter noe seriøst og ønsker barn.
Har tatt litt avstand til menn nå fordi jeg ikke liker følelsen jeg får når de får høre alderen. Selv ser jeg på det som positivt at jeg har et attraktivt ytre men med modenheten og livserfaringen til en kvinne i 30-årene. Men regner med menn ikke ser det slik? Har datet menn som likte meg, aldri nevnte alderen min og var likegyldig til den så vet de finnes, men spesielt i det siste har det vært mye negativt og jeg ser det blir mer og mer aktuelt å få barn på egenhånd 

Er det du snakker om her egentlig "ageshaming" eller er det rett og slett genuin overraskelse kombinert med litt klønete komplimenter? Ut fra det du skriver fremstår det jo ikke vondt ment. 

Skrevet

Spis litt snop så går det bra. Få vekk tankene! Husj husj. 

Anonymkode: 9d9ce...be5

• Hjerte 1
Skrevet
37 minutter siden, herzeleid said:

Er det du snakker om her egentlig "ageshaming" eller er det rett og slett genuin overraskelse kombinert med litt klønete komplimenter? Ut fra det du skriver fremstår det jo ikke vondt ment. 

Når en fremmed 40 åring sier «wow, du begynner å bli gammel» til en 32 åring syns jeg det ja, var neppe hyggelig ment 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.12.2022 den 11.17):

Kvinner som har passert 30 begynne å miste markedsverdien raskt, den er allerede betydelig reduser i den 30 års alder og raser til nesten null når 40 åra nærmer seg, litt trist å være kvinne😳

Anonymkode: bb47f...d07

Du må ikke tro på alt «mennene» her inne påstår :)

Anonymkode: bb61a...1d6

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Dette er jo bare de samme mennene som aldri finner seg noen og som legger skylda på kvinner.,vi er liksom for kravstore imens de nekter date kvinner over 30? Vet ikke om jeg skal le eller gråte

Anonymkode: 1faa9...41f

• Liker 7
Skrevet

Ikke se på det som ageshaming, men et kompliment. Jeg har også et ungt utseende. Når jeg begynte på ungdomsskolen og nye elever syns jeg ikke så ut som en ungdomsskoleelev var det kjipt, men nå når jeg er 30 er det jo bare gøy. Vennene til barna mine tror jeg er søsteren deres, jeg må vise legitimasjon og venner av samboer tror han er en gris når de først møter meg. Det er jo bare morsomt og sikkert verre hvis det heller gå andre veien?

Du er alderen du er, og mange menn vil ha kvinner på sin egen alder til partner kontra noe ungt, da en ofte passer bedre med jevngamle personlig. Unge menn ser jo også ofte bedre ut enn eldre, men kvinner vil nødvendigvis ikke ha dem som partner.

Anonymkode: 4de92...78e

• Hjerte 1
Skrevet
On 12/17/2022 at 11:10 AM, AnonymBruker said:

Bare vær glad at menn som er opphengt i ung alder holder seg langt unna. De er ikke noe å ha uansett. 

Anonymkode: 1e5ee...7b9

Huffda. Bitter kvinne. At menn som er såpass bra at de kan få kvinner av høyere verdi enn deg ikke er noe å samle på for deg er jo bare morro å høre. Du har jo ikke sjangs på dem uansett - så enkelt å innta en slik moralistisk fremtoning

Anonymkode: d145f...412

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.12.2022 den 11.17):

Kvinner som har passert 30 begynne å miste markedsverdien raskt, den er allerede betydelig reduser i den 30 års alder og raser til nesten null når 40 åra nærmer seg, litt trist å være kvinne😳

Anonymkode: bb47f...d07

Så alle menn i 40-50-60 årsalderen vil ha en på 30? Tviler på at majoriteten de har sjans. 

Anonymkode: 07a0b...a8d

• Liker 2
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Så alle menn i 40-50-60 årsalderen vil ha en på 30? 

Anonymkode: 07a0b...a8d

Nei. Helst 18-20. Ihvertfall utseendemessig.

Kompliment:

Anonymkode: 8716b...01f

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.12.2022 den 10.01):

Er ganske tilfeldig tror jeg for er alle slags typer som sier det. Var og en amerikaner som spurte og svarte « 32? Wow, your getting old» i fjor og den satt seg litt. Han var selv 40. Blir aldri spurt om leg når jeg kjøper snus så ser ikke ut som en 18 åring akkurat. Fått høre at jeg ser ut som mellom 26-28, altså ingen grunn til å tenke at 33 er sjokkerende gammelt. Føler meg aktuell som partner men at jeg blir ansett som for gammel til ei å få familie med iom at menn endrer seg når de hører alderen. Ikke alle vel og merke. 

Det er en hersketeknikk. Psyk ned dama så hun tar til takke med deg type taktikk.  Ikke fall for det, bare finn noen andre å prate med.

Anonymkode: b6e2b...96f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Huffda. Bitter kvinne. At menn som er såpass bra at de kan få kvinner av høyere verdi enn deg ikke er noe å samle på for deg er jo bare morro å høre. Du har jo ikke sjangs på dem uansett - så enkelt å innta en slik moralistisk fremtoning

Anonymkode: d145f...412

Nå gjør jo du det samme som den du svarer da. ... Plager det deg at det ikke plager henne at hun ikke vil ha kjangs engang?

Anonymkode: b6e2b...96f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.12.2022 den 11.16):

Det er sant, men er litt trist å føle at toget har kjørt. Hadde ikke brydd meg særlig om jeg var etablert med familie. 

Tenker det samme, og jeg er 36 år. Føler at jeg er for gammel til å bli pappa nå.

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Merkelig . Jeg hører  aldri slikt in real life.. Og flere av mine venninner og meg selv inkludert er sammen med yngre menn. Seriøse er de og. Kun her inne på KG jeg hører slikt og at menn rakker ned på kvinner som er eldre enn seg selv.

Aldri hørt slikt i virkeligheten.

De siste forholdene mine er med yngre menn. Ingen som har sett på alderen som et hinder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...