AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #21 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Kvinner som har passert 30 begynne å miste markedsverdien raskt, den er allerede betydelig reduser i den 30 års alder og raser til nesten null når 40 åra nærmer seg, litt trist å være kvinne😳 Anonymkode: bb47f...d07 Mennesker har ikke markedsverdi med mindre man driver med menneskehandel. Ts ønsker seg en kjæreste og familie, hun trenger én god mann, ikke at menn går berserk når hun går i tights på gaten og hun trenger i alle fall ikke oppmerksomheten til søppel som deg som vurderer andre mennesker etter "markedsverdi" og sitter å ageshamer kvinner anonymt på nett. Ts: jeg tror ikke problemet er at de syns du er for gammel, men menn vet at kvinner i starten av 30 årene gjerne ønsker å etablere familie og gjerne raskt. Vær tydelig på hva du ønsker og fokuser på å finne menn som har samme ønske og bare dropp som ikke har samme ønske eller som er vinglepettere som vil "gå sakte frem" osv. Anonymkode: 80cb6...91f 11 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #22 Skrevet 17. desember 2022 Menn og kvinner er egentlig mere enige enn de fleste skjønner og tror når det gjelder denne aldersdiskusjonen. At flertallet synes det er ekkelt å bli lagt an på av gamle folk. Greia er bare at kvinner i motsetning til menn, skjønner når de begynner å bli gamle. Anonymkode: edbe1...0f7 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #23 Skrevet 17. desember 2022 Age shaming føler jeg er mest fra yngre damer om oss damer 50+ enda mange av oss fortsatt har draget å langt yngre menn heldigvis får en si. At mannfolk syns du er gammel som 33.. herregud ja ja la de holde på de forblir nok single uansett eller så drar til thailand og skaffer seg import brud med tid og stunder som de kan sjefe rundt som de vil. Jeg for min del syns menn på min alder er helt uinteressant har til gode å treffe en jeg syns er kjekk som er 50+ så det syns vel sikkert de om oss damer også da når en vet det fins så mye finere som er yngre å få tak i... i hvertfall prøver å få tak i.. ha ha ha om ikke annet. En må få gjøre som en vil mener jeg. Liker en yngre eller eldre who cares. En må gjøre det man syns er best for en selv og ikke tenke så mye på hva andre mener. Er tross alt du som skal leve med gubben så er viktigst at det passer deg. Anonymkode: cb31d...080
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #24 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Støtter deg i å få barn på egenhånd, TS. Da har du gjort det, så slipper du å tenke på at tiden løper fra deg. Om det så skulle dukke opp en bra mann, så hold fast i ham. Skulle det ikke dukke opp en sånn sjelden diamant, så har du det bra alene, og du har barna dine. Og så kan vi sitte klar med popkornet når menn klager over at de aldri får partner og barn, for vi vet jo at det er selvvalgt. Selvfølgelig er det ikke nok damer i 20-årene til alle menn, og selvfølgelig kan ikke alle få en ung og fruktbar dame når de selv nærmer seg 50. Anonymkode: 56d1a...7b3 kjøper inn popcorn her. he he he kvinne 50+ Anonymkode: cb31d...080 1
AprilLudgate Skrevet 17. desember 2022 #25 Skrevet 17. desember 2022 mannemannen skrev (48 minutter siden): Litt skummelt med damer i den alderen. Ser kanskje grei ut nå, men hva om man mister tiltrekningen helt etter 3 år? Man vil ikke ende i et sånt forhold. Vanskeligere å få tilbake en anstendig og fit kropp og etter barn enn det er for en jente på 25. Hvis du hadde møtt på en sånn som meg så hadde jeg vært ok med å date deg litt om du fortsatt var fin. Hadde ikke nevnt alderen, men hadde aldri tatt forholdet til et seriøst stadium hvor familie ble et tema. Kan det ha vært sånne menn du sier du har datet, eller var det du som dumpet dem fordi de ikke var gode nok? 😂 Hallo. 2
Gjest AprilRyan Skrevet 17. desember 2022 #26 Skrevet 17. desember 2022 Så merkelig, men enkelte menn sitter med en illusjon om at de blir mer attraktive jo eldre de blir. Det stemmer for flertallet ikke i det hele tatt. Vet ikke helt hva de innbiller seg. At selv om de er 50 så skal hun på 20 synes at de er helt fantastiske. Synes det er mye sånt eller så er det på kg at menn ønsker å innbille seg det. Man kan i hvert fall ikke klage på at man ikke finner noen dame om man som vanlig mann sitter med slike holdninger. 33 er for øvrig ingen alder. At noen som er ganske ung blir fortalt at de holder seg godt for alderen er jo bare latterlig og det fra menn som er en del eldre. Kanskje de må ta en kikk i speilet. Jeg tror allikevel at det å finne menn uten slike holdninger er fullt mulig, men du tiltrekker deg kanskje ekstra mange av de som er overopptatt av alder siden du ser yngre ut. Skjønner allikevel at det ikke er positivt å få høre slike ting gang på gang.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #27 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg fylte nylig 33, og har opplevd flere ganger at menn sier jeg er gammel. Konteksten er alltid at de tror jeg er en del år yngre, så sier de oi, er du så såpass gammel. Eller jammen holder du deg godt for alderen. Så jeg føler meg kistemoden omtrent. Spesielt menn som er eldre enn meg sier slikt, ironisk nok. Men også yngre menn som har trodd jeg er jevnaldrende. Opplever menn mister interessen når de får høre alderen min, eller de opprettholder interessen men ønsker ikke noe seriøst. Jeg er ute etter noe seriøst og ønsker barn. Har tatt litt avstand til menn nå fordi jeg ikke liker følelsen jeg får når de får høre alderen. Selv ser jeg på det som positivt at jeg har et attraktivt ytre men med modenheten og livserfaringen til en kvinne i 30-årene. Men regner med menn ikke ser det slik? Har datet menn som likte meg, aldri nevnte alderen min og var likegyldig til den så vet de finnes, men spesielt i det siste har det vært mye negativt og jeg ser det blir mer og mer aktuelt å få barn på egenhånd Anonymkode: 5b4d1...a05 Du er jo ganske gammel om du er 33 uten barn. Menn tenker jo automatisk at du er desperat. Jeg er 35 og har to barn på 8 og 10. Får aldri høre at jeg er gammel. Tror de ser litt på totaliteten Anonymkode: b0f69...37c 1
Merlin Skrevet 17. desember 2022 #28 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kvinner som har passert 30 begynne å miste markedsverdien raskt, den er allerede betydelig reduser i den 30 års alder og raser til nesten null når 40 åra nærmer seg, litt trist å være kvinne😳 Anonymkode: bb47f...d07 Håper dette var ironisk. 😄😅😁 3 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #29 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Forstår hva du mener. Jeg er 55, holder meg greit, store barn på vei å snart flytte hjemmefra, høyt utdannet, jobb og grei økonomi, singel og ser etter single menn ca 50-60år for særboer og kjæreste. Virker stort sett som at de ønsker langt yngre damer. Jeg har det bra, men litt leit at menn på min alder virker som at de synes jeg er for gammel. Anonymkode: f247f...722 Du, ikke og aldri fir på kravet ditt. Du skal selvfølgelig ikke ha en mann som er mye eldre enn deg, det blir det bare trøbbel av. Gå ut og peil deg inn på det du vil ha. De finnes. Hilsen medsøster med litt yngre mann, funnet lenge etter 50. Du må bare finne rette fyren, ikke en dust. Anonymkode: 4dadd...def 5
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #30 Skrevet 17. desember 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Du er jo ganske gammel om du er 33 uten barn. Menn tenker jo automatisk at du er desperat. Jeg er 35 og har to barn på 8 og 10. Får aldri høre at jeg er gammel. Tror de ser litt på totaliteten Anonymkode: b0f69...37c Har hatt litt uflaks. Hadde kjæreste hele tyveårene og da vi ble 28 og jeg ønsket barn fikk han panikk og begynte å behandle meg dårlig og festet flere dager i uka frem til han gjorde det slutt rett før jeg ble 30, og så kom tilbake i juletider i fjor og sa jeg er hans livs kjærlighet og ville ha meg tilbake og ha barn. Da sa jeg nei. Hadde kjærlighetssorg lenge og usikker på om jeg i det hele tatt orket nytt forhold men har jobbet med meg selv og vært klar for forhold i over et år nå. Men nå føles det altså for sent ut. Og jeg tar meg selv i å tenke jeg skal få en jobb nå hvor jeg ikke pendler slik at det blir lettere å levere og hente i barnehage hvis jeg blir mor på egenhånd. Setter pris på svarene i tråden, takk 😊 Anonymkode: 5b4d1...a05 4
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #31 Skrevet 17. desember 2022 Hvis det er noen trøst: Jeg har rundet 50 og du er nok alt for ung for meg.. Moralen er: Det finnes noen for enhver. Må bare være tålmodig. Anonymkode: 44593...b9b 4
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #32 Skrevet 17. desember 2022 13 minutter siden, AnonymBruker said: Menn tenker jo automatisk at du er desperat. Anonymkode: b0f69...37c Gjør jeg? Anonymkode: 4ccc2...118 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #33 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg fylte nylig 33, og har opplevd flere ganger at menn sier jeg er gammel. Konteksten er alltid at de tror jeg er en del år yngre, så sier de oi, er du så såpass gammel. Eller jammen holder du deg godt for alderen. Så jeg føler meg kistemoden omtrent. Spesielt menn som er eldre enn meg sier slikt, ironisk nok. Men også yngre menn som har trodd jeg er jevnaldrende. Opplever menn mister interessen når de får høre alderen min, eller de opprettholder interessen men ønsker ikke noe seriøst. Jeg er ute etter noe seriøst og ønsker barn. Har tatt litt avstand til menn nå fordi jeg ikke liker følelsen jeg får når de får høre alderen. Selv ser jeg på det som positivt at jeg har et attraktivt ytre men med modenheten og livserfaringen til en kvinne i 30-årene. Men regner med menn ikke ser det slik? Har datet menn som likte meg, aldri nevnte alderen min og var likegyldig til den så vet de finnes, men spesielt i det siste har det vært mye negativt og jeg ser det blir mer og mer aktuelt å få barn på egenhånd Anonymkode: 5b4d1...a05 Dette er jo egentlig ikke spesielt mye ageshaming. Ageshaming foregår mest i retning menn, av kvinner, i det moderne, norske samfunnet. Ja, du skal ikke lese i mange tråder før du ser det. Her er det vel mest at du ser yngre ut enn 33 år, ikke at 33 år er så voldsomt gammelt. Det er helst menn som får "høre det" når de passerer 30, og særlig 40. Tror du kan ta det med ro. Anonymkode: bbb76...83a
Rosakatt Skrevet 17. desember 2022 #34 Skrevet 17. desember 2022 Drit i dem, det er mange menn som kommer til å like deg 💖 1 2
Nymerïa Skrevet 17. desember 2022 #35 Skrevet 17. desember 2022 Hvis dette skjer ofte så lurer jeg på om det kan være noe med hvem du møter? For det er ikke vanlig oppførsel. Jeg har flere venninner i Oslo som fant partner godt da de var godt over 30. Dette høres bare rart ut. 3
AnonymBruker 42 Skrevet 17. desember 2022 #36 Skrevet 17. desember 2022 (endret) Det som er meeeeget spesielt er å være 33 år og se ut som man er 25, feks... Det ville nesten være rart å ikke påpeke at noen som skulle være i den situasjonen ser unge ut for alderen.. 8/10 Troll-Starter Endret 17. desember 2022 av AnonymBruker 42
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #37 Skrevet 17. desember 2022 Jeg er så lei av begrepet "markedsverdi". For noe sabla tull! Alle mennesker har vel en verdi uavhengig av alder. Javel, statistikk viser ditt og datt... so what? Om du blir avvist på grunn av alderen din, var du aldri aktuell for disse mannfolka du datet i utgangspunktet. Men det definerer ikke din verdi❣️ Og det finnes garantert noen der ute som vil ha deg uavhengig av alderen din. På tide at du hever hodet og blir mer selektiv på hvem du dater. Du fortjener en bra fyr! Og de finnes der ute 🤗 Anonymkode: fc11e...606 6 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #38 Skrevet 18. desember 2022 10 hours ago, Nymerïa said: Hvis dette skjer ofte så lurer jeg på om det kan være noe med hvem du møter? For det er ikke vanlig oppførsel. Jeg har flere venninner i Oslo som fant partner godt da de var godt over 30. Dette høres bare rart ut. Er ganske tilfeldig tror jeg for er alle slags typer som sier det. Var og en amerikaner som spurte og svarte « 32? Wow, your getting old» i fjor og den satt seg litt. Han var selv 40. Blir aldri spurt om leg når jeg kjøper snus så ser ikke ut som en 18 åring akkurat. Fått høre at jeg ser ut som mellom 26-28, altså ingen grunn til å tenke at 33 er sjokkerende gammelt. Føler meg aktuell som partner men at jeg blir ansett som for gammel til ei å få familie med iom at menn endrer seg når de hører alderen. Ikke alle vel og merke. Anonymkode: 5b4d1...a05 1
Nymerïa Skrevet 18. desember 2022 #39 Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er ganske tilfeldig tror jeg for er alle slags typer som sier det. Var og en amerikaner som spurte og svarte « 32? Wow, your getting old» i fjor og den satt seg litt. Han var selv 40. Blir aldri spurt om leg når jeg kjøper snus så ser ikke ut som en 18 åring akkurat. Fått høre at jeg ser ut som mellom 26-28, altså ingen grunn til å tenke at 33 er sjokkerende gammelt. Føler meg aktuell som partner men at jeg blir ansett som for gammel til ei å få familie med iom at menn endrer seg når de hører alderen. Ikke alle vel og merke. Anonymkode: 5b4d1...a05 Synes du ikke det er rart at noen av oss aldri opplevde sånt da vi var på din alder? Og at massevis av damer møtte partneren sin da de var på din alder, og det var en bedre partner enn de de hadde vært sammen med i 20-årene? Det kan selvfølgelig være rene tilfeldigheter, men det kan jo også være konstruktivt om du går litt i deg selv på hva slags mennesker du omgås. Høres ut som ganske overfladiske typer. 3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #40 Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er ganske tilfeldig tror jeg for er alle slags typer som sier det. Var og en amerikaner som spurte og svarte « 32? Wow, your getting old» i fjor og den satt seg litt. Han var selv 40. Blir aldri spurt om leg når jeg kjøper snus så ser ikke ut som en 18 åring akkurat. Fått høre at jeg ser ut som mellom 26-28, altså ingen grunn til å tenke at 33 er sjokkerende gammelt. Føler meg aktuell som partner men at jeg blir ansett som for gammel til ei å få familie med iom at menn endrer seg når de hører alderen. Ikke alle vel og merke. Anonymkode: 5b4d1...a05 Ageshaming er noe forferdelig tull, og egentlig burde vi shame litt tilbake, i hvert fall hvis noen på mer enn fem år eldre enn oss prøver seg/flørter, men damer er vel oppdratt til å være for snille og hensynsfulle. Er bare så på trynet, for menn eldes og dør som oss, og de tåler alderen dårligere, de blir tidligere gamle og satte både fysisk og mentalt. Hvorfor skal liksom de shame oss? Vil tro det må være mannlig hersekteknikk. Anonymkode: 4dadd...def 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå